به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۸:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۳۴۶۱۲۷
برای اولین بار پس از آغاز جنگ داخلی سوریه

بشار اسد از شهر ویران شده حلب بازدید كرد

 گروه بین‌الملل: در حالی که ترکیه از آمادگی خود برای حمله به شمال سوریه خبر داده، بشار اسد، برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌های داخلی این کشور در سال ۲۰۱۱، از شهر ویران شده حلب، بازدید کرد.
بافت قدیمی شهر حلب که در سال ۱۹۸۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، در جریان درگیری‌های سوریه به یك ویرانه مبدل شد
بافت قدیمی شهر حلب که در سال ۱۹۸۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، در جریان درگیری‌های سوریه به یك ویرانه مبدل شد
سفر بشار اسد به حلب که روز جمعه، ۱۷ تیرماه، آغاز شد، از سوی برخی رسانه‌ها سفری «بسیار نمادین» توصیف شده است.
حلب، دومین شهر بزرگ و پایتخت اقتصادی سوریه، از سال ۲۰۱۲ صحنه درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی و گروه‌های شبه‌نظامی مخالف بشار اسد بوده است. این شهر سرانجام در سال ۲۰۱۶ با کمک تاثیرگذار روسیه که از سال قبل از آن مداخله نظامی در سوریه را آغاز کرده بود، به تصرف نیروهای دولتی درآمد.

اسد به همراه همسر، دو پسر و دخترش در حال قدم زدن در ویرانه‌های حلب

بر اساس پیام و تصاویری که در کانال تلگرامی ریاست جمهوری سوریه منتشر شده، اسد روز جمعه در ششمین سالگرد بازپس‌گیری شهر حلب، به همراه خانواده‌اش از مسجد جامع تاریخی اموی این شهر بازدید کرد و در بازار مرکز قدیمی شهر که به مناسبت عید مذهبی قربان بازگشایی شده، قدم زد. بافت قدیمی شهر حلب که در سال ۱۹۸۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، در جریان درگیری‌های سوریه به یك ویرانه مبدل شد.
اسد همچنین پیش از ورود به شهر حلب، از نیروگاه برق شرق استان حلب و همچنین ایستگاه پمپاژ آب این منطقه که بر اثر جنگ ویران شده بود بازدید کرد. نیروهای دولتی سوریه هنوز کنترل سراسر استان حلب را در دست ندارند. نوار مرزی این استان با ترکیه هنوز در کنترل نیروهای کرد سوریه از یک سو، و گروه‌های سوری تحت حمایت آنکارا از سوی دیگر است. سفر بشار اسد به استان حلب در میانه تهدیدهای ترکیه برای حمله به مناطقی از شمال سوریه انجام شده است. ترکیه قصد دارد با عملیات نظامی دیگری در این منطقه، نوار حائلی را که قصد دارد در امتداد مرز ترکیه و سوریه ایجاد کند، تکمیل سازد. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها