به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۳۶۵۰۵۲
روسونری و زنبورها سه امتیاز را کسب کردند؛

پیروزی بایرن و سیتی و تساوی یونایتد با چلسی

پیروزی بایرن و سیتی و تساوی یونایتد با چلسی
گروه ورزشی: بایرن مونیخ پس از پیروزی 5-0 هفته گذشته برابر فرایبورگ در بوندسلیگا و برتری 5-2 در جام حذفی مقابل آگزبورگ، در بهترین شرایط به بازی مقابل هوفنهایم رسیده بود. بایرن با 19 امتیاز و چهار امتیاز اختلاف نسبت به یونیون برلین صدرنشین، در رده دوم قرار داشت و هوفنهایم نیز با 17 امتیاز در رده چهارم بود.
بایرن خیلی زود و در دقیقه 4 می توانست به گل برسد ولی شوت سرژ گنابری را باومان، گلر هوفنهایم، مهار کرد. چند دقیقه بعد روی همکاری گنابری و موسیالا، بایرن شانس دیگری برای گلزنی داشت ولی این بار هم ضربه گنابری راهی به دروازه پیدا نکرد.


بایرن که تیم برتر میدان بود، در دقیقه 17 به گل رسید. روی یک ارسال کرنر، لئون گورتزکا با ضربه سر توپ را به جمال موسیالا رسید تا ستاره جوان بایرن با یک بغل پا توپ را به طاق دروازه هوفنهایم بچسباند.
هوفنهایم خیلی زود واکنش نشان داد ولی ضربه مهاجم این تیم را اولریش با پا راهی کرنر کرد. بایرن در دقیقه 21 تا یکقدمی زدن گل دوم هم پیش رفت اما گورتزکا که با پاس اریک چوپوموتینگ صاحب بخت گلزنی خوبی شده بود، ضربه اش را جایی زد که گلر هوفنهایم بود.

بایرن پس از اینکه چند شانس خوب دیگر را از دست داد، بالاخره در دقیقه 37 به گل دوم رسید و زننده گل هم چوپوموتینگ بود. او پاس عرضی گنابری از سمت راست را با یک ضربه دقیق به تور دروازه چسباند تا بایرن 2-0 پیش بیفتد. نیمه اول با برتری دو گله بایرن به اتمام رسید. 

بایرن نیمه دوم را هم خوب و مسلط شروع کرد و اجازه نمی داد میزبان شانس جدی گلزنی خلق کند. بازیکنان بایرن با پاسکاری های زیاد و پرس از بالا اجازه نمی دادند هافبک های هوفنهایم فضاهای خالی را پیدا کنند. در دقیقه 67 بازی اوپامکانو ارسال از راست دابور را در حالی که از اولریش هم گذشته بود، در دهانه دروازه به کرنر فرستاد و اگر دخالت او نبود مهاجم هوفنهایم کار را تمام می کرد.
در دقیقه 72 شوت سابیتزر را گلر هوفنهایم با پا برگشت داد تا بایرن به گل سوم نرسد. بایرن در دقایق پایانی توسط سادیو مانه دو شانس عالی گلزنی را از دست داد تا در نهایت با همان دو گل نیمه اول برنده بازی شود.
شاگردان ادین ترزیچ که هفته قبل برابر اونیون برلین مغلوب شده بودند، امشب موفق شدند با درخشش ستاره‌های جوان‌شان به یک پیروزی پرگل برسند.
زردها بازی را تهاجمی آغاز کردند و تنها دو دقیقه از بازی سپری شده بود که روی پاس در عرض نیکلاس زوله، این جود بلینگام بود که گل اول بازی را به ثمر رساند.

برتری دورتموند ادامه داشت و در دقیقه 13، خود زوله اختلاف را به دو گل افزایش داد. روی یک ضربه آزاد از سمت راست محوطه جریمه اشتوتگارت بود که ارسال رافائل گریرو با بغل پای زوله تبدیل به گل شد.
در حالی که به نظر می رسید نیمه اول با همین دو گل به پایان خواهد رسید، جیووانی رینا در دقیقه 44 گل سوم را به نام خود کرد. او که با پاس یوسف موکوکو درون محوطه جریمه اشتوتگارت صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت تماشایی کار را تمام کرد تا نیمه اول با نتیجه 3-0 به پایان برسد.

نیمه دوم را هم دورتموند بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل چهارم رسید. بلینگام که با پاس شلوتربک صاحب موقعیت شده بود، با یک پای راست دقیق دومین گل خودش در این دیدار را به ثمر رساند.


این نتیجه تا دقیقه 72 پایدار بود تا اینکه موکوکو هم موفق شد دروازه اشتوتگارت را باز کند. این بار هم رافائل گریرو در نقش گلساز ظاهر شد و پاس او به دهانه دروازه را یوسف موکوکو به راحتی تبدیل به گل کرد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.
با این پیروزی دورتموند 19 امتیازی شد و در رتبه چهارم جدول جای دارد. اشتوتگارت هم با 8 امتیاز از 11 بازی، شانزدهم است و خطر سقوط را احساس می کند. 
در روزی که ارلینگ هالند موفق شد دو بار دروازه حریف را باز کند، منچسترسیتی به یک پیروزی دیگر دست پیدا کرد تا همچنان نزدیک‌ترین تعقیب کننده آرسنال در صدر جدول باشد.
سیتی بازی را بهتر آغاز کرد و بازیکنان این تیم در دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه ایجاد کنند.
در دقیقه 12، چیزی نمانده بود که روی اشتباه ادرسون، دروازه سیتی باز شود اما دنی ولبک نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضربه اش در چهارچوب دروازه میزبان نبود.
برتری سیتی ادامه پیدا کرد و در دقیقه 20، هالند در برخورد با روبرت سانچس در محوطه جریمه برایتون سرنگون شد اما داور بعد از استفاده از VAR دستور به ادامه کار داد.
ولی سرانجام در دقیقه 22، قفل دروازه برایتون باز شد. روی یک پاس بلند از ادرسون بود که هالند صاحب موقعیت شد و بعد از پشت سر گذاشتن روبرت سانچس که از دروازه خارج شده بود و همین طور خارج کردن لوئیز دانک از جریان بازی، با یک بغل پای ساده گل اول بازی را به ثمر رساند.
بعد از این گل تیم میهمان هم پیش کشید و بازی متعادل تر شد. بازی با همین روند ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 38، روی ضربه کرنر پاسکال گروس، این دیدنی ولبک بود که می توانست کار را به تساوی بکشد اما ضربه سر او از بالای دروازه سیتی به بیرون رفت.
سه دقیقه بعد از این تیم میزبان بود که اختلاف را دو برابر کرد. سرنگون شدن برناردو سیلوا در محوطه جریمه برایتون توسط لوئیز دانک را داور ابتدا تشخص نداد اما بعد از لحظاتی که بازی دنبال شد، کمک داور ویدیویی از او خواست تا صحنه را بازبینی کند و او در نهایت نقطه پنالتی را نشان داد.
هالند پشت توپ قرار گرفت و در حالی که روبرت سانچس واکنش خاصی نشان نداد، توپ را به گوشه پایین دروازه فرستاد.

در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد و نیمه اول را سیتی با برتری 2-0 به پایان رساند.
 نیمه دوم را دو تیم هجومی آغاز کردند و ابتدا این سیتی بود که می توانست در دقیقه 52 این سیتی بود که روی یک ضدحمله سریع می‌توانست به گل سوم برسد اما ضربه ریاض محرز را روبرت سانچس به خوبی مهار کرد.
یک دقیقه بعد این برایتون بود که یکی از گل های خورده را جبران کرد. سولی مارچ که پشت محوطه جریمه سیتی توپ ربایی کرده بود، لئاندرو تروسار را صاحب موقعیت کرد و او هم با یک شوت دیدنی اختلاف را به یک گل کاهش داد.
حملات دو تیم ادامه پیدا کرد و بازیکنان برایتون که به جبران نتیجه امیدوار شده بودند، با اعتماد به نفس بیشتری بازی می کردند. در دقیقع 67 چیزی نمانده بود که روی اشتباه برناردو سیلوا، مک آلیستر گل دوم را برای برایتون به ثمر برساند اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.
در حالی که هر دو تیم سخت به دنبال زدن گل بعدی بودند، این کوین دی بروینه بود که در دقیقه 75، گل سوم سیتی را به ثمر رساند. روی یک حرکت از سمت چپ بود که برناردو سیلوا به خوبی پیشروی کرد و سپس با یک پاس در عرض، دی بروینه را در پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد. او هم با یک شوت تماشایی اختلاف را به دو گل افزایش داد.


در دقایق پایانی بازیکنان برایتون تلاش زیادی کردند تا گل های خورده را جبران کنند اما تیم میزبان به خوبی بازی را کنترل کرد و با نتیجه 3-1 به برتری رسید.
ورزشگاه استمفورد بریج در شهر لندن امشب در هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس میزبان دیدار حساس چلسی و منچستریونایتد بود.
دو تیم در دو بازی قبلی‌شان یک برد و یک تساوی بدست آورده بودند و پیروزی در این بازی برای آنها اهمیت زیادی داشت. 
در دقیقه 9 پاس کریستین اریکسن به لوک شاو رسید ولی ضربه او که اولین موقعیت بازی بود از کنار دروازه کپا بیرون رفت. در دقیقه 13 کپا موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد. فرناندز توپ را به آنتونی سپرد و شوت کات‌دار او توسط دروازه‌بان چلسی دفع شد.



کپا در دقیقه 27 یک بار دیگر دروازه‌ چلسی را نجات داد. یونایتد در یک ضدحمله توپ را توسط فرناندز به رشفورد رساند ولی تعلل او باعث شد کپا از دروازه بیرون آمده و توپ را مهار کند.

در دقیقه 33 کاسمیور توپ را از بازیکنان چلسی دزدید و به راشفورد رساند. حرکت او به درون محوطه جریمه و شوتش توسط کپا دفع شد.


در دقیقه 38 چلسی اولین فرصت جدی را به دست آورد. کواچیچ توپ را به استرلینگ رساند و او اوبامیانگ را صاحب توپ کرد و شوت اوبا درحالیکه دخیا تسلیم شده بود با اختلاف میلی‌متری بیرون رفت. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در دقیقه 58 بازی واران که سعی داشت پاس ارسالی به اوبامیانگ را قطع کند به شدت آسیب دید. پزشکان منچستریونایتد وارد زمین شدند و او در نهایت از زمین بیرون رفت تا لیندلوف وارد زمین شود.


در دقیقه 73 میسون مونت کرنر را به صورت کات‌دار ارسال کرد و لوفتوس چیک روی زمین افتاد اما چالوبا بالاتر از فرد ضربه سری به سمت دروازه یونایتد روانه کرد که توپ او با برخورد به تیر دروازه بیرون رفت.
در دقیقه 76 لوفتوس‌چیک پاس رو به عقبی به سیلوا داد. فرناندس سعی کرد توپ را دور کند اما لوفتوس چیک بار دیگر صاحب توپ شد و شوت او با نوک انگشت‌های کپا دفع شد.
در دقیقه 84 بالاخره بخت به چلسی رو آورد. چیلول ضربه کرنر را به درون محوطه جریمه فرستاد و مک‌تامینای و بروخا برای رسیدن به توپ تلاش کردند اما دستهای مک‌تامینای دور بدن بروخا حلقه شده بود و مانع از حرکت او بود. داور بلافاصله در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. جورجینیو به عنوان پنالتی‌زن اول چلسی پشت توپ ایستاد و دروازه دخیا را باز کرد.

درحالیکه چهار دقیقه از وقتهای اضافه هم می‌گذشت و چلسی‌ها به پیروزی مطمئن بودند لوک شاو سانتری به سمت تیر دوم ارسال کرد و کاسمیرو به هوا بلند شد و با ضربه سر دروازه کپا را باز کرد. البته نوک انگشتهای کپا باعث شد توپ منحرف شده و ابتدا به تیر برخورد کند ولی توپ در حالی پایین آمد که از خط دروازه گذشته بود.


به این ترتیب منچستریونایتد با گل لحظه آخری کاسمیرو موفق شد از یک شکست نجات پیدا کند. این اولین گل کاسمیرو با پیراهن یونایتد بود. گلی حساس که مسلما او را بیش از پیش محبوب هواداران خواهد کرد.
میلان امشب در خانه‌اش، سن‌سیرو، میزبان مونزا بود. شاگردان استفانو پیولی که دو بازی قبلی‌شان در سری آ را با دو پیروزی پیاپی پشت سر گذاشته بودند امیدوار بودند در این بازی مقابل حریف نه چندان قوی سومین برد پیاپی را بدست آورده و با ناپولی صدرنشین هم‌امتیاز شوند.
در دقیقه 16 براهیم دیاز اولین گل میلان را به ثمر رساند. ستاره اسپانیایی میلان توپ را از میانه زمین دریافت کرد و با حرکتی فوق‌العاده پیش‌روی کرد تا وارد محوطه جریمه شود و توپ را از دروازه‌بان مونزا عبور دهد.

در دقایق بعدی مونزا بهتر از میلان بازی کرد و دو فرصت گلزنی داشت که هر دو بار توسط تاتاروسانو دفع شد. اما از دقیقه 30 به بعد میلان دوباره حاکم میدان شد و در دقیقه 41 توسط براهیم دیاز به گل دوم رسید. او در سمت راست محوطه جریمه توپ را از دیووک اوریگی دریافت کرد و با شوتی به سمت چپ دروازه دومین گل امشب خود را به ثمر رساند. نیمه اول با برتری 2-0 روسونری به پایان رسید.


در دقیقه 53 گلزن میلان در این بازی، براهیم دیاز، از ناحیه عضله پایش احساس ناراحتی کرد و به ناچار تعویض شد تا شارل دکتلر به جای او وارد میدان شود.
در دقیقه 65 میلان به گل سوم رسید تا غیبت براهیم دیاز را فراموش کند. دیووک اوریگی که پاس گل دوم تیمش را داده بود این بار با دریافت توپ  از جونیور مسیاس در سمت راست محوطه جریمه شوتی سنگین شلیک کرد و دروازه مونزا را باز کرد.

مونزا اما پنج دقیقه بعد یکی از گلهای خورده را جبران کرد. مونزا در فاصله حدود بیست قدمی صاحب ضربه آزاد شد و رانوچیا پشت توپ ایستاد و با یک ضربه قوس‌دار تاتاروسانو را غافلگیر کرد تا گل اول مونزا به ثمر برسد.
در دقیقه 84 نوبت به رافائل لیائو رسید تا چهارمین گل میلان را به ثمر برساند. تئو هرناندز در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک پاس به عقب لیائو را پیدا کرد. ستاره پرتغالی توپ را با یک ضرب کننترل کرده و سپس شوتی به سمت چپ دروازه شلیک کرد که به تور چسبید.


در نهایت بازی با برتری 4-1 میلان به پایان رسید تا شاگردان استفانو پیولی 26 امتیازی شده و با امتیاز برابر با ناپولی به لطف تفاضل گل کمتر در رتبه دوم جدول قرار بگیرد. میلان در حال حاضر یک بازی بیشتر از ناپولی دارد.
برچسب ها: فوتبال اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها