به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۶:۲۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۶۶۴۰

افزایش امیدها برای یافتن هواپیمای مالزی

گروه بين​الملل: جست و جوگران بین المللی که یافتن اثری از هواپیمای پرواز ام.اچ 370 در آب های اقیانوس هند را دنبال می کنند روز شنبه برای نخستین بار اظهارامیدواری کردند بتوانند سقوط این پرواز را در آب های این اقیانوس تایید کنند.
افزایش امیدها برای یافتن هواپیمای مالزی
هواپیماهای مشارکت کننده در عملیات چندملیتی روز گذشته چند شیء شناور را در آب های منطقه ای از اقیانوس هند یافتند و امروز جست و جوها بر این نقطه متمرکز شده است. رسانه های استرالیا به نقل از مقامات تاکیدکردند که اجسام یافت شده باید مورد بررسی قرار گیرد و اکنون کشتی هایی از چین و استرالیا به منطقه جست و جو اعزام شده اند. سازمان ایمنی دریایی استرالیا اعلام کرد: یک کشتی چینی اواخر روزجمعه در منطقه مستقر بوده و در حال طی مسیر برای رسیدن به موقعیتی است که اشیاء مشاهده شده است. شین هوا نیز گزارش داد این کشتی در اواخر روز جمعه مورد عمده ای به جز چند شیء شناور کوچک به رنگ روشن مشاهده نکرده است.

بنابراین گزارش ها، کشتی های نیروی دریایی استرالیا انتظار می رود در اواخر روز شنبه به این منطقه برسند و چهار کشتی چینی نیز در مسیر رفتن به این موقعیت هستند. بیش از 150 مسافر از 239 مسافر و خدمه بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی چینی بودند. مقام های نیوزیلندی مشارکت کننده در طرح جست و جو نیز اعلام کردند دوربین های یک هواپیمای این کشور 11 شیء 50 تا 100 سانتی متری را که بسیاری از آن ها مستطیل شکل بوده اند، در دریا ثبت کرده است. به گفته این مقام ها، نمی توان تایید کرد که به طور حتم این قطعات مربوط به هواپیمای مالزی بوده است. زمانی این مساله روشن می شود که یک کشتی این اشیاء شناور را از آب بگیرد و از لحاظ فیزیکی مورد بررسی قرار گیرند.

10 فروند هواپیما از شش کشور استرالیا، چین، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی و آمریکا در عملیات جست و جو در حدود یکهزار و 100 کیلومتری شمال شرقی این کشور در حال تلاش برای یافتن اثری از هواپیما هستند. ˈهشام الدین حسینˈ وزیر دفاع و سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی نیز گفت: جست و جو اکنون به یک منطقه متمرکز شده و شرایط آسان تر از قبل است. سازمان ایمنی دریایی استرالیا روز پنجشنبه براساس تجزیه و تحلیل داده های رادارهای بین دریای چین جنوبی و تنگه مالاکا قبل از ناپدیدشدن هواپیما، در خصوص منطقه جست و جو تجدیدنظر کرد.

این اطلاعات نشان می دهد سرعت هواپیما در طول مسیر بیشتر از میزان تخمین زده شده بوده است بنابراین افزایش سرعت منجر به افزایش مصرف سوخت شده و فاصله پیمودن هواپیما به جنوب اقیانوس هند نیز کاهش می یابد. منطقه جدید مورد جست و جو به خشکی نزدیک تر است و ضمن بهترشدن آب و هوا، هواپیماها نیز زمان بیشتری را صرف جست و جو قبل از پایان سوخت گیری می کنند. بخش مورد جست و جو اکنون در یکهزار و 100 کیلومتری شمال شرق استرالیا و شهر پرت قرار گرفته و استرالیا نیز موقعیت ماهواره های خود را به روی این منطقه متمرکز کرده است.

زمان بسرعت برای یافتن جعبه های سیاه هواپیما در حال پایان است. اکنون 22 روز از زمان ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 می گذرد و تا هشت روز دیگر انرژی دو جعبه سیاه برای ارسال سیگنال های رادیویی به پایان می رسد. تجهیزات تخصصی آمریکا برای یافتن این دو جعبه سیاه هواپیما به پرت منتقل شده است تا محل تقریبی را مورد کنکاش قرار دهد.
مرجع : ايرنا