به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۶۸۲۰۳

کارگردان معروف: دنبال پول درآوردن نیستیم

کارگردان معروف: دنبال پول درآوردن نیستیم
گروه فرهنگی:نیما آقاخانی که به تازگی اجرای نمایش «آبا» را در تالار مولوی آغاز کرده است، گفت: دنبال پول در آوردن نبودیم، ولی می‌خواستیم حرف‌مان را بزنیم.به گزارش ایسنا، این کارگردان جوان تئاتر توضیحاتی درباره این اثر نمایشی و شرایط اجرایی آن در مقطع فعلی ارایه کرد.
 
او در آغاز درباره داستان این نمایش توضیح داد: نمایش «آبا» یک مونولوگ است که آن را از نمایشنامه «بمبی در قلب» نوشته وجدی معود اقتباس کرده‌ام. این نمایش را شخصی‌سازی کرده‌ام و خودم هم در آن بازی می‌کنم. داستان کار درباره شخصیتی است به نام سهراب است که گالری نقاشی برگزار کرده و طی آن برهه‌ای از داستان زندگی‌اش را تعریف می‌کند، بخشی از این ماجرا‌ها به رابطه او و مادرش برمی‌گردد.

آقاخانی که نمایشش را در سالن کوچک مولوی اجرا می‌کند، افزود: اجرایمان را تازه آغاز کرده‌ایم و در دو اجرایی که پشت‌سر گذاشته‌ایم، تعداد تماشاگران فراتر از انتظار ما بود. امیدی نداشتیم در این وضعیت کسی به تماشای نمایش بیاید، ولی استقبال تماشاگران بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم و بیشتر تماشاگران‌مان هم دانشجویان بودند.
 
او درباره وضعیت تبلیغات نمایشش هم توضیح داد: تصمیم گروه‌مان این بود که تبلیغ نداشته باشیم، چون دوست نداریم از کارمان برداشت بدی بشود. به همین دلیل حتی پوستر نمایش را در صفحه شخصی خودم هم نگذاشتم. ما دنبال پول در آوردن نیستیم، چون حتی اگر هر شب تمام صندلی‌های سالن پر شود، باز هم پاسخگوی هزینه‌های کار نیست، ولی دل‌مان می‌خواست حرف‌مان را با مخاطب مطرح کنیم.

او درباره اجرای نمایش در شرایط فعلی گفت: می‌شد اجرایمان را به زمانی دیگر موکول کنیم. البته اجرا را تا حدودی عقب انداختیم، ولی تصمیم ما این بود که در این شرایط کارمان را اجرا کنیم، چون نمایش ما درباره مادر است و من آن را به تمام مادران و زنان سرزمین‌مان تقدیم کرده‌ام. از طرف دیگر اگر در این مقطع اجرا نمی‌کردیم، کل زحمات گروه از بین می‌رفت و از طرف دیگر سالن هم به هر حال برای خودش زمان‌بندی دارد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در همین شرایط کار را اجرا کنیم.نمایش «آبا» بر اساس نمایشنامه «بمبی در قلب» نوشته وجدی معود با ترجمه، نویسندگی و کارگردانی نیما آقاخانی هر شب راس ساعت ۱۸ و سی دقیقه در تالار کوچک مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود. نیما آقاخانی تک‌بازیگر این نمایش است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها