به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۷۵۹۱۵

این معجزه با تو شدنی‌ست لئو!

این معجزه با تو شدنی‌ست لئو!
گروه ورزشی: هشت سال پس از موقعیت‌هایی که یکی پس از دیگری توسط گونزالو ایگوآین در ورزشگاه ماراکانا از دست می‌رفت و‌ رویای قهرمانی آلبی سلسته و لیونل مسی را بر باد می‌داد، دوباره این رویا برای آرژانتینی‌ها در آستانه‌ی تعبیر شدن است. امروز و در فینال رقابت‌های جام ۲۰۲۲، شاگردان لیونل اسکالونی که جام را با شکست ناباورانه‌ی ۲-۱ مقابل عربستان آغاز کردند، به مصاف فرانسه، قهرمان دوره‌ی قبلی، خواهند رفت. هواداران فوتبال در آرژانتین بسیار امیدوارند یکی از بهترین عملکرد‌‌های لیونل مسی در تورنمنت‌های ملی، در نهایت منجر به سومین قهرمانی آن‌ها در این رقابت‌ها شود. در این آنالیز قصد داریم با نگاهی ریزبینانه به عملکرد لیونل مسی در این تورنمنت، شانس او و تیمش را در دیدار فینال امروز بسنجیم.
آنالیز آماری: فوق‌ستاره‌ی آرژانتینی در این جام ۲۵ شوت به سمت دروازه‌ی رقبا زده که ۱۳تای آن‌ها در چهارچوب بوده است. امید گل دریافتی او ۱/۵۹ بوده و او‌ از این امید گل، ۲ گل را ثبت کرده است. یعنی دقت‌ شوت‌های او بسیار بالا بوده‌اند. لئو‌ با خلق ۱۴ موقعیت، خلاق‌ترین بازیکن جام بوده است. این ۱۴ موقعیت منجر به ۲ پاس گل برای مسی شده، پاس گل‌هایی که البته ارزشی کم‌تر از ۲ گل داشته‌اند( XA =1/39). هم‌چنین کاپیتان تیم ملی آرژانتین در این تورنمنت ۳۸ اقدام به دریبل داشته که ۳۹٪ آن موفقیت‌آمیز بوده است.
بررسی نقش لئو در تیم ملی آرژانتین
مسی در این تورنمنت چه در سیستم ۲-۲-۴، چه ۳-۳-۴ و چه ۲-۳-۵ لیونل اسکالونی، هم‌واره در نوک خط حمله حضور داشته است. این کار با دو هدف صورت گرفت؛ اول آن که حضور مسی در نوک باعث می‌شد او در فاز دفاع مجبور نباشد از مدافعان کناری‌ش حمایت کند و هم خودش تحت فشار قرار نگیرد، هم تیم. دوم آن که زمانی که لئو در مرکز زمین حاضر است، آزادی عمل بسیاری دارد و می‌تواند مدام عقب‌تر آید، بین خطوط حریفان توپ دریافت کند، از آن فضا شوت بزند یا یکی از دو بازیکن کناری آرژانتین را در کانال‌ها راه بیندازد. کاری که پیش‌تر لئو در دو باشگاه بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن، به ترتیب با جوردی آلبا و اشرف حکیمی انجام داده بود. ( تصاویر ۱ تا ۵)

تصویر ۱: در همان بازی اول با عربستان، مسی در تلاش بود با پاس‌های تودر خود، تالیافیکو، دفاع چپ تیم، را پشت دفاع راست عربستان آزاد کند. اما تغییر آرایش تیم رنار از ۴ به ۵ دفاع در فاز دفاع، اجازه‌ی این کار را به حد زیادی می‌گرفت.

تصویر ۲: یک‌ بار دیگر، مسی و اتصالش با دفاع چپ تیم، تالیافیکو، که باعث می‌شود آرژانتین در فاز انتقال از دفاع به حمله موقعیت خطرناکی را به دست آورد.

تصویر ۳: این بار و در بازی با هلند، مسی با پاس تودر خود، وینگ‌بک راست آرژانتین، مولینا، را راه می‌اندازد و آرژانتین به گل می‌رسد.

تصویر ۴: یک کار ترکیبی بین مسی و آکونیا، دفاع چپ تیم، شکل می‌گیرد و می‌بینید که در لحظه‌ی ارسال توپ از سمت چپ، مسی در بین خطوط رقبا، آماده‌ی دریافت پاس است.

تصویر ۵: در نهایت و در بازی با مکزیک، می‌بینید که چه‌طور مسی با تصاحب توپ در بین خطوط و یک ضربه‌ی دیدنی دروازه‌‌ی اوچوآ را باز می‌کند.
در دیدار امروز هم یکی از نقاط ضعف اصلی تیم ملی فرانسه، فضای پشت تئو هرناندز در فاز انتقال و فضای بین هرناندز و دفاع وسط کنارش در فاز دفاع است. هر دوی این نواحی می‌توانند مورد هدف لئو برای راه‌ انداختن وینگ‌بک راست احتمالی آرژانتین، مولینا، قرار گیرند. آیا دیدیه دشان خواهد توانست ضد‌تاکتیک این حربه‌ی آرژانتینی‌ها را پیدا کند؟
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: لیونل مسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها