به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب : ۳۸۹۲۵۹
فتح اوکراین در سه روز؛ رویایی که کابوس شد!

زلنسکی: سال ۲۰۲۳ سال پیروزی ملت اوکراین است

زلنسکی: سال ۲۰۲۳ سال پیروزی ملت اوکراین است
گروه بین‌الملل: پیشرفته‌ترین‌ سرویسهای اطلاعاتی جهان، می‌گفتند که تنها ۴ روز دوام می‌آورد. آمریکا و اروپا حاضر نبودند، سلاح‌های پیشرفته خود را در اختیار کشوری قرار دهند که قرار بود در کمتر یک هفته، در اختیار روسیه قرار بگیرد. هیچ کس باور نمی‌کرد که یک کُمدین، در مقابل یک ابرقدرت یک سال ایستادگی کند و مسیر تاریخ را تحت تاثیر قرار دهد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه پنجم اسفند همزمان با سالگرد تهاجم نظامی روسیه در شبکه توئیتر به زبان انگلیسی نوشت: «در طول یک سال گذشته ما شکست‌ناپذیر بودیم، سالی سرشار از درد، اندوه، ایمان و اتحاد. می‌دانیم که سال ۲۰۲۳ سال پیروزی ما خواهد بود.» 
رئیس جمهوری اوکراین همچنین طی یک سخنرانی {اینجا} در کلیسای جامع سنت سوفیای شهر کی‌یف نیز گفت:«یک سال پیش کشور ما ناگزیر شد تصمیم مهمی بگیرد. ما تصمیم گرفتیم به جای پرچم سفید، پرچم آبی و زرد را انتخاب کنیم. ما تصمیم گرفتیم به جای فرار از دشمن با او روبه‌رو شویم، مقاومت کنیم و بجنگیم.» 
 او در بخشی از این مراسم به مناسبت سالگرد شروع تهاجم نظامی روسیه به تعدادی از نظامیان اوکراین نشان افتخار اهدا کرد.

🔴 فتح اوکراین در سه روز/ رویایی که کابوس شد!
امروز 24 فوریه 2023، جنگی که روسیه باور داشت 3 روز بیشتر طول نمی‌کشد، یک ساله شد. و اما این قضیه پایان جنگ در 3 روز یا فتح 2 روزه کی‌یف از کجا آمد؟
شخصیت‌های پروپاگندای اصلی روسیه منجمله اولگا اسکابیوا (ملقب به عروسک آهنی تلویزیون پوتین)، مارگاریتا سیمونیان (رئیس شبکه دولتی راشاتودی که بازوی اصلی تبلیغاتی کرملین است) و ولادمیر سولویوف (پروپاگندائیست اعظم پوتین) از جمله برجسته‌ترین شخصیت‌هایی بودند که در روزهای نخست مدعی شدند کی‌یف بین 2 تا 3 روز سقوط می‌کند یا جنگ در این بازه تمام می‌شود. دیگر شخصیت‌های تلویزیونی و مبلغ سیاسی کرملین نیز همگی متفق القول این اظهارات را بیان کردند. الکساندر لوکاشنکو،‌ رئیس جمهور بلاروس و از متحدان بسیار نزدیک پوتین نیز در مصاحبه تلویزیونی خود که همان روزهای نخست صورت گرفت، مدعی شد جنگ بین 3 تا 4 روز تمام می‌شود.
خبرگزاری دولتی روسی ریانوستی که مجددا از بازوهای پروپاگندای اصلی روسیه است، مطلبی حماسی را در روز 26 فوریه 2022 (روز سوم جنگ) منتشر کرد که از پیروزی سریع ارتش روسیه در جنگ تقدیر می‌کرد. البته پس از گذشت مدتی و مشخص شدن این حقیقت که روسیه نه تنها به اهداف مد نظر خود دست نیافته بلکه وادار به عقب نشینی از خاک اوکراین و مقاصد خود شد، این مطلب را از روی سایت پاک کردند. اما خوبی اینترنت این است که هیچگاه هیچ چیز پاک نمی‌شود. وبسایت آرشیوی wayback machine آن صفحه را حفظ کرده است:
لینک اصلی که از خروجی خبرگزاری برداشته شد:
https://ria.ru/20220226/rossiya-1775162336.html
لینک مربوط به صفحه آن در آرشیو که همچنان قابل دستیابی است:
گاردین فاش کرد که برخی سربازان روسی از واحدهای خاص لباس‌های مربوط به رژه نیز دریافت کرده بودند تا در روز سوم که پایتخت اوکراین به دست روس‌ها می‌افتد و جنگ تمام می‌شود، در آن شهر رژه پیروزی برپا کنند.
البته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا (CIA) در گزارش خود آورد که پوتین فکر می‌کرد کی‌یف 2 روزه تصرف می‌شود و نه 3 روزه.
واشنگتن پست نیز به نقل از سازمان‌های اطلاعاتی نوشت که ارتش روسیه در نظر داشت کی‌یف را نهایتا تا روزهای سوم تا چهارم از شروع حمله فتح کند. نیروهای ویژه روسی موسوم به اسپتسناز ماموریت داشتند تا زلنسکی را از قدرت کنار زده و یا حتی در صورت لزوم وی را بکشند.
در طول این یک سال برخی کوشیدند با هر نوع دروغ، تحریف و دغلکاری، جنایاتی که روسیه مرتکب شد را لاپوشانی کرده و یا حتی در برخی موارد (مثل خوابگاه اسیران در اولانیفکا) آن را به اوکراین نسبت دهند. تلاش کردند صحنه‌سازی‌های مضحک روسی را توجیه کرده و منطقی جلوه دهند. هر بار روس‌ها اهداف غیرنظامی مثل کارخانه‌های راه‌سازی یا منازل مسکونی را زدند سریع بدون ارائه هیچ منبع و مستنداتی به دروغ گفتند نیروهای لژیون خارجی در آن‌جا حضور داشتند و برای مظلومت روسیه اشک ریختند. تلفات روس‌ها را به اوکراینی‌ها نسبت دادند و در برخی موارد جای طرف روسی و اوکراینی را با یکدیگر عوض کردند تا طرف اوکراینی بازنده شود. سعی در تخریب دستاوردهای اوکراین و موفقیت تسلیحات اهدایی به آن داشتند و از طرف دیگر هربار تسلیحات روسی عملکرد ضعیفی نشان دادند، سریعا با سفسطه آن را لاپوشانی کردند. مدعی شدند اوکراین در حال موشک باران مردم خودش است و روسیه در حال نجات آ‌ن‌ها است. روی جنایات روسیه که متجاوز است چشم بستند و سعی کردند طرف اوکراینی که از کشورش دفاع می‌کرد را جنایتکار جنگی معرفی کنند و اقدامات وقیحانه بی‌شمار دیگری که 180 درجه با حقیقت اختلاف داشتند انجام دهند. این وسط یکی دوبار هم بر خلاف خواسته قلبی از سر ناچاری برای روسیه از لفظ متجاوز استفاده کردند تا حفظ ظاهر کرده باشند هرچند حنای آن‌ها دیگر رنگی نداره و تشت رسوایی افتاده بود./ جنگاوران
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها