به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۳۹۰۱۸۷

ویپ چیست؟ نحوه ترک سیگار با ویپ

گروه کسب و کار: در این مطلب نحوه ترک سیگار با ویپ یا سیگار الکترونیکی را بررسی می کنیم.
ویپ چیست؟ نحوه ترک سیگار با ویپ
ویپ نوعی سیگار الکترونیکی جدید و جایگزین سیگارهای سنتی است. ویپینگ زمانی است که از یک دستگاه الکترونیکی دستی برای تنفس بخار به ریه‌های خود استفاده می‌کنید بر اساس تحقیقات صورت گرفته، ویپ می‌تواند به‌عنوان راه حلی برای ترک سیگار و در امان ماندن از عوارض آن در نظر گرفته شود. در ادامه مطلب توضیح می‌دهیم که ویپ چیست و چگونه به ترک سیگار کمک می‌کند.
ویپ چیست؟
سیگار الکترونیکی یا ویپ وسیله‌ای است که نیکوتین مایع و طعم‌دهنده را برای تنفس شما گرم می‌کند. انواع مختلفی از سیگارهای الکترونیکی وجود دارند که نام‌های مختلفی دارند، از جمله ویپ، ویپ قلمی، قلیان الکترونیکی، چوب قلیان، مد و بخارساز شخصی. آنها همچنین می‌توانند در مجموع سیستم‌های تحویل نیکوتین الکترونیکی (ENDS) نامیده شوند.

اکثر انواع سیگارهای الکترونیکی دارای موارد زیر هستند:
•    کارتریج، مخزن یا غلافی که مایع را در خود نگه می‌دارد (قابلیت پر کردن مجدد)
•    یک عنصر گرم کننده برای تبدیل مایع به ذرات قابل تنفس (آئروسل، که معمولا "بخار" نامیده می‌شود)
•    یک باتری برای تغذیه عنصر گرمایش
•    یک دکمه روشن/ خاموش یا کنترل (بعضی از آنها در هنگام دم توسط حسگرها فعال می‌شوند)
•    دهانه‌ای برای تنفس در آئروسل
ویپینگ که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین گرایش‌های مصرف مواد در میان نوجوانان شناخته می‌شود، عمل استنشاق و بازدم یک آئروسل است که توسط سیگار الکترونیکی، قلم ویپ یا دستگاه‌های مشابهی که معمولاً به نام «ویپ» شناخته می‌شوند، تولید می‌شود. این دستگاه‌ها حاوی مایعات الکترونیکی طعم‌دار، نیکوتین و یا ماری جوانا هستند.
ویپ برای کمک به ترک سیگار برای سیگاری‌های موجود ایجاد شده و طعم‌های جذابی مانند انبه، نعناع و توتی فروتی، جوانان و افراد غیرسیگاری را جذب این محصولات کرده است. محبوبیت آنها تا حد زیادی از مصرف سیگار در میان نوجوانان امروزی فراتر رفته‌است.

تفاوت ویپینگ و سیگار کشیدن
ویپینگ و سیگار کشیدن هر دو شامل استنشاق نیکوتین و سایر مواد به ریه‌های شما است، با این تفاوت که میزان و ویژگی‌های آنها برابر نیست. سیگارهای الکترونیکی، مایع را برای ساختن آئروسل گرم می‌کنند، این در حالی است که سیگار تنباکو را می‌سوزاند که دود ایجاد می‌کند. سوزاندن تنباکو بیشترین آسیب را ایجاد می‌کند.
ویپ اغلب ایمن‌تر از سیگار کشیدن در نظر گرفته می‌شود. سیگار کشیدن در درازمدت باعث مشکلات سلامتی مختلفی می‌شود. سیگار کشیدن اعتیادآور است و مواد شیمیایی بالقوه خطرناکی را وارد بدن شما می‌کند. سطح بسیاری از این مواد شیمیایی هنگام سوزاندن تنباکو بالاتر است. در مقابل هنوز اثباتی در مورد آسیب‌های مختلف ناشی از ویپینگ وجود ندارد. به عبارت دیگر هنوز اثبات نشده است که ویپینگ چه نوع آسیب درازمدتی ممکن است ایجاد کند.

جویس چیست؟
جویس‌ها مایعاتی هستند که در دستگاه‌های ویپ بکار برده می‌شوند. به عبارت دیگر جویس همان مایعی است که داخل ویپ ریخته شده و از طریق حرارت ایجاد شده در داخل ویپ، به بخار تبدیل می‌شود. جویس‌ها حجم دود فوق العاده‌ای تولید کرده و انواع آن عطر و طعم خاص خود را دارند.
به عبارت دیگر جویس همان چیزی است که دستگاه‌های بخارپز برای تولید بخاری که تنفس می‌کنید استفاده می‌کنند. این مایعات فقط آب نیستند. آنها معمولاً حاوی مواد زیر هستند:
•    طعم دهنده: هر طعم دهنده مجموعه‌ای از مواد تشکیل دهنده خود را دارد.
•    نیکوتین: ماده موجود در سیگار و سایر محصولات تنباکو.
•    پروپیلن گلیکول و گلیسیرین: برای ایجاد بخار استفاده می‌شود.
•    مایعات و طعم دهنده‌های الکترونیکی: گاهی اوقات دارای مواد دیگری هستند، از جمله مواد شیمیایی مانند استالدهید، فرمالدئید، آکرولئین، دی استیل و دی اتیلن گلیکول. همچنین حاوی THC (تتراهیدروکانابینول)، ماده شیمیایی موجود در ماری جوانا و ویتامین E استات هستند.
چنانچه قصد خرید جویس را دارید باید به این نکته توجه کنید که قیمت جویس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین این فاکتورها شامل برند تولید کننده، کیفیت جویس و محتویات آن می‌شود. برندهای مختلفی جویس‌ها را در انواع و اقسام مختلف و با ویژگی‌های و قیمت‌های متفاوت تولید می‌کنند تا افراد بتوانند نسبت به بودجه خود آنها را خریداری کنند. بهترین برندهای جویس موجود در بازار شامل نستی، دینرلیدی، رول اپز، لودد، نیکد، بی ال وی کی و ویگاد می‌شوند.

فایده ویپ چیست؟
ممکن است شنیده باشید که مهم‌ترین فواید ویپینگ بی‌خطر بودن آن یا کمک به ترک سیگار است. برخی از افرادی که قبلاً روش‌های دیگری را برای ترک سیگار امتحان کرده‌اند و نتوانسته‌اند سیگار را ترک کنند، از ویپ کمک می‌گیرند. این راه حل برای افراد زیادی پاسخگو بوده و منجر به ترک سیگار شده‌است. ویپینگ برای در امان ماندن از خطرات اعتیاد به سیگار بهترین گزینه است.
مردم ممکن است فکر کنند که استعمال ویپ به بدی سیگار کشیدن است، اما غباری که در آن تنفس می‌کنید با اینکه نیکوتین و سایر مواد شیمیایی مضر در آن وجود دارد، درصد کمتری داشته و خطرناک نیست.

ترک سیگار

آیا ویپ به ترک سیگار کمک می‌کند؟
ویپ از نظر بسیاری از افرادی که به سیگار معتاد بوده‌اند، به‌عنوان راهی برای ترک سیگار تایید شده است. بسیاری از روش‌های تایید شده شامل چسب‌ها، استنشاق‌ها، قرص‌ها و آدامس نتوانسته‌اند به خوبی ویپ به ترک سیگار کمک کنند. ویپ به جای مصرف بی‌رویه و بیش از حد نیکوتین، راهی منطقی‌تر و بی ضرر پیش روی افراد قرار می‌دهد. شما می‌توانید میزان مصرف نیکوتین خود را کاهش داده و آن را مدیریت کنید.
در یک مطالعه اخیر، حدود 18 درصد از افرادی که به ویپ روی آوردند، توانستند سیگار را ترک کنند. این میزان تقریباً دو برابر افرادی است که از روش‌های دیگر برای ترک سیگار استفاده کرده‌اند. حدود 80 درصد از افرادی که سیگار را ترک کردند، توانستند با مدیریت مصرف نیکوتین خود، سیگار به‌طور کامل ترک کنند‌.

نحوه ترک سیگار با ویپ
برای ترک سیگار با ویپ کافی است به کارایی آن ایمان داشته باشید. یک ویپ باکیفیت با قیمت مناسب از هر برندی تهیه کنید. بسیاری از فروشگاه‌های معتبر شما را در زمینه خرید ویپ و خرید جویس متناسب با بودجه شما، راهنمایی می‌کنند. پس از تهیه ویپ باید به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه مشابه سیگار نبوده و میزان مصرف آن محدود است. توجه کنید که ویپ را به چشم ابزاری برای ترک سیگار ببینید.
بسیاری از افرادی که سیگار می‌کشند، معمولا به میزان استعمال خود بی توجه بوده و هر زمانی را برای سیگار کشیدن مناسب می‌بینند. این در حالی است که ویپ سما را محدود می‌کند و با کاهش مصرف نیکوتین، سعی در ترک کامل سیگار دارد.
شما با استفاده از ویپ و کنار گذاشتن سیگار، آسیب‌های درازمدت ناشی از سیگار کشیدن را حذف کرده و به سلامت خود کمک می‌کنید. چیپ به‌عنوان وسیله‌ای برای ترک سیگار نه تنها خسته‌کننده و آسیب‌زا نیست، بلکه می‌تواند عملی خوشایند در جهت بهبود و رفع اختلالات روانی و جسمی ناشی از سیکار کشیدن باشد.

سخن پایانی
در این مطلب برای کسب شناخت بیشتر از ویپ و فواید آن، توضیحاتی ارائه شد. همچنین به تفاوت ویپ و سیگار و نحوه ترک سیگار با استفاده از ویپ اشاره کردیم. ویپ‌ها سیگارهای الکترونیکی جدیدی هستند که به‌عنوان ابرار مناسبی برای ترک سیگار و در امان ماندن از خطرات آن شناخته می‌شوند.
تا به امروز خطرات جدی درازمدتی برای ویپ شناسایی نشده است و می‌توان به سادگی با استفاده صحیح از آن، سیگار را به‌طور کامل ترک کرد. شما می‌توانید انواع ویپ در برندهای مختلف و با قیمت‌های مناسب را از ویپ دیاکو (https://vapediaco5.com) خریداری کنید. ویپ دیاکو یکی از وب سایت های اینترنتی مطرخ در زمینه فروش انواع ویپ باکیفت است که با عرضه محصولات باکیفیت توانسته اعتماد بسیاری از افراد را به دست آورد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها