به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۹۹۴۶

گرانترین رشته‌های تحصیلی دراین دانشگاه​ها

گروه علمي: هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف و رشته‌های مختلف متفاوت بوده ودر برخی موارد به بیش از چند صدهزار دلار می‌رسد.
هزینه تحصیلات تکمیلی پس از دوره دبیرستان در سال‌های اخیر در کنار تغییرات صورت گرفته در وضعیت اقتصاد جهانی به طور چشم‌گیری بالا رفته است. بالا رفتن هزینه‌ها شامل تمام موارد مرتبط با تحصیل مانند شهریه، هزینه خوابگاه، تغذیه، بیمه دانشجویی. حتی کتاب‌ها می‌شود. با این حال تمام رشته‌های تحصیلی هزینه‌های یکسان ندارندو هزینه تحصیل در برخی رشته بیشتر از بقیه بوده و بعضی دانشگاه‌ها و موسسات آموز عالی نیز هزینه‌های جانبی گرانتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر دارند.

گرفتن مدارک حرفه‌ای و دانشگاهی در رشته‌های مربوط به هنر و هنرهای زیبا بیشترین هزینه را دارندو رشته‌های پزشکی و رشته‌های مرتبط با حقوق نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در لیستی که در ادامه به آن اشاره می‌شود پرهزینه‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های خاص که شهریه و هزینه‌های جانبی بالایی دارند را معرفی خواهیم کرد.

1. رشته بیوشیمی در دانشگاه باکنل
هزینه تحصیل: 219330 دلار




دانشگاه باکنل در سال 1846 در پنسیلوانیا تاسیس شد. دانشگاه باکنل بیشترین فارغ التحصیل رشته‌های ورزشی را در کشور آمریکا دارد. دانشجویان می‌توانند علاوه بر رشته‌های ورزشی از میان 50 رشته تحصیلی دیگر رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند. تحصیل در رشته بیوشیمی با 219330 دلار هزینه جز گرانترین‌ها محسوب می‌شود.

2.رشته موسیقی و تکنولوژی در دانشگاه کانکتیکات
هزینه تحصیل: 219950 دلار




دانشگاه کانکتیکات در سال 1911 در شهر نیولاندن تاسیس شد. این دانشگاه هر ساله تنها یک سوم علاقه‌مندان به تحصیل را پذیرش می‌کند. تا سال 1966 این دانشگاه تنها متعلغ به زنان بود. با وجود اینکه اقتصاد محبوب‌ترین رشته این دانشگاه است رشته موسیقی و تکنولوژی با هزینه 219950 دلار گرانترین رشته تحصیلی این دانشگاه است.

3.رشته مطالعات رسانه دانشگاه وسار
هزینه تحصیل: 223525 دلار




دانشگاه وسار با وسعت زیاد در شهر نیویورک آمریکا درست مانند دانشگاه کانکتیکات در ابتدا تنها متعلق به زنان بوده است. این دانشگاه که در سال 1861 تاسیس شده سالانه تنها 23 درصد کاندیداهای تحصیل در این دانشگاه را پذیرش می‌کند. رشته مطالعات رسانه نیز با 223525 دلار گرانترین رشته تحصیلی در این دانشگاه محسوب می‌شود.

4.رشته موسیقی در دانشگاه بارد
هزینه تحصیل: 271375 دلار




دانشگاه بارد توسط صندوق کلیسای اکوپلیان در سال 1860 در نزدیکی نیویورک ساخته شد. این دانشگاه یکی از مستقل‌ترین دانشگاه‌های آمریکا محسوب می‌شود و تنها 30 درصد متقاضیان را به صورت سالانه پذیرش می‌کند. تحصیل در رشته موسیقس در این دانشگاه برای هر دانشجو 271375 دلار هزینه در بر خواهد داشت که جز گرانترین‌ها محسوب می‌شود.

5.رشته حقوق در دانشگاه ترینیتی
هزینه تحصیل 310490 دلار




دانشگاه ترینیتی به عنوان بخشی از دانشگاه Yale در شهر هارتفورد است. در سال 1969 پذیرش زنان در این دانشگاه نیز آغاز شد. به ازای هر 10 دانشجو در این دانشگاه 1 استاد وجود دارد و تقریبا یک سوم کاندیداهای تحصیل نیز در ترینیتی هر ساله پذیرفته می‌شوند. این دانشگاه یک شعبه خارجی نیز در شهر رم در ایتالیا دارد. هزینه تحصیل در رشته حقوق در این دانشگاه با 310490 دلار جزء گرانترین‌ها به حساب می‌آید.

6.رشته MBA در دانشگاه کلمبیا
هزینه تحصیل 318000 دلار




دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک که در سال 1754 تا سیس شده جزء قدیمی‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌ها محسوب شده و بسیاری از رییس جمهورهای آمریکا از جمله روزولت و اوباما در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. این دانشگاه جز گرانترین دانشگاه‌ها نیز محسوب می‌شود. برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته MBA باید 318000 دلار هزینه کنید.

7. رشته حقوق در دانشگاه واندربیلت
هزینه تحصیل: 375600 دلار



این دانشگاه در سال 1873 به عنوان بخشی از یک کلیسا در نشویل تاسیس گردید. در سال 1914 ماهیت این دانشگاه به کلی از کلیسا جدا شد. مرکز خدمات درمانی‌ای دانشگاه شهرت زیادی در آمریکا دارد. همچنین این دانشگاه در مورد پذیرش دانشجویات بسیار سختگیر بوده و تنها 12 در صد ار افراد را سالانه انتخاب می‌کند.

8. رشته تاریخ و حقوق در دانشگاه سارا لارنس
هزینه تحصیل: 403000 دلار




سارا لارنس در سال 1926 به عنوان دانشگاهی مختص زنان تاسیس شد. موسس این دانشگاه نام همسر خود را برای آن انتخاب کرد. این دانشگاه جز موسسات آموزش عالی است که بیشتریت هزینه‌های تحصیل را از دانشجویان در یافت می‌کند که البته 65 درصد دانشجویان نیز از کمک‌های مناسب مالی این دانشگاه استفاده می‌کنند.