به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۱ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۴۰۲۵۳

خلیج فارس؛ تاریخ تمدن یک پهنای آبی مهم

گروه فرهنگ وهنر: مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان، نویسندگان و جوانان، غبار ناجوانمردانه خلیج عربی را از نام خلیج فارس پاک کنند.
خلیج فارس؛ تاریخ تمدن یک پهنای آبی مهم
دکتر محمد مهدی احمدی که امروز پنج شنبه، 11 اردیبهشت 93 در مراسم پایانی جشنواره ملی داستان کوتاه متیل خلیج فارس در یاسوج سخن می‌گفت، افزود: خلیج فارس از نظر جغرافیایی، سیاسی و استراتژیک، انرژی و تاریخ تمدن یک پهنای آبی مهم و حساس در دنیا است. وی با بیان اینکه وجود معادن نفت و گاز در سواحل خیلج فارس این منطقه را به مخزن نفت در جهان تبدیل کرده بیان کرد: 30درصد نفت جهان از خلیج فارس تامین می شود.

مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: روزهای ملی در کشور ما براساس اهمیت یک مکان انتخاب نمی‌شوند که نام‌گذاری یک روز در تاریخ کشور ما به نام روز ملی خلیج فارس به این دلیل است که این نام گذاری یک غباررویی و یک یادآوری در خصوص این پهنای آبی مهم و فرهنگ و تمدن کهن ایرانی است. احمدی ادامه داد: در دهه 1330 کشورهای عربی به تحریک انگلیسی‌ها از واژه جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کردند که خلیج فارس همیشه خلیج فارس می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر کشورهای عربی سعی در تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی داشتند و حتی کشور کویت اطلس تاریخ اسلام را طراحی و ساخته و در این اطلس نام جعلی خلیج عربی را برای خلیج فارس قرار دادند غافل از اینکه اگر به اسناد تاریخی رجوع کنند در تمام منابع آمریکایی، آسیایی خلیج فارس همیشه تاریخ خلیج فارس است.

مدیر کل هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امروز موضوع خلیج فارس برای جامعه ما تنها جنبه ملی نیست بلکه یک مساله سیاسی و اعتقادی است. احمدی عنوان کرد: از تمام هنرمندان و نویسندگان و جوانان در تمام کشور ایران می‌خواهم که با زبان هنری خود غبار ناجوانمردانه خلیج عربی را که برخی‌ها بر نام خلیج فارس گذاشتند را پاک کنند و در مقابل هر نوع تحریمی از سوی دشمنان نظام و اسلام از کیان سرزمین و انقلاب خود دفاع کنند.
مرجع : ايسنا