به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۰۴۸۴

تاکيد فاني بر نقش کلیدی معلمان

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش معلم را دارای نقش کلیدی، ممتاز و ارزشمند دانست و گفت: آموزش وپرورش در صورت عدم امکانات مادی به تعطیلی نمی‌انجامد، اما عدم وجود معلم موجب تعطیلی این وزارتخانه خواهد شد.
تاکيد فاني بر نقش کلیدی معلمان
دکتر علی‌اصغر فانی در مراسم آئین سپاس معلم در دبستان ابتدایی زینبیه شهریار با حضور مقامات لشگری و کشوری با عرض تبریک به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم خطاب به دانش‌آموزان و یک میلیون معلم گفت: شما امانتداران اصلی سرمایه‌های کشورید. وی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) که فرمود: «معلم امانتداری است که انسان امانت اوست» تصریح کرد: معلمان با تلاش و رفتار مناسب، ایثار و گذشت می‌توانند در تحقق اهداف اصلی آموزش و پرورش موثر واقع شوند. فانی ضمن اشاره به دیدارخود با خانواده شهید بزرگوار استاد مرتضی مطهری گفت: باید اندیشه و دیدگاه‌های استاد در ذهن دانش‌آموزان ترویج شود.

فانی با تاکید بر نقش کلیدی معلمان خاطرنشان کرد: رفتار معلمان، الگوی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. وی توسعه همه‌جانبه را از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش عنوان و اظهار کرد: باید دانش‌آموزان حق انتقاد و پرسشگری از معلم و مدیر را داشته باشند تا بتوانند عنصر ارزشمندی برای فردای جامعه خود باشند. وزیر آموزش و پرورش نهاد تعلیم و تربیت را بزرگترین دستگاه حاکمیتی کشور خواند و یادآور شد: گستردگی این وزارتخانه به لحاظ امکانات و تعداد کارکنان، آموزش و پرورش را به عنوان زیرساخت سرمایه انسانی در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار نموده است.

وی آموزش و پرورش را یک فرا وزارتخانه توصیف کرد و گفت: این وزارتخانه به عنوان مادر تمام وزارتخانه‌ها محسوب می‌شود، به عبارت دیگر؛ تربیت نیروی انسانی تمام وزارتخانه‌های دیگر بر عهده آموزش و پرورش است و از این جهت تمام ارگان‌ها و نهادها باید آموزش و پرورش را در جهت تحقق اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت یاری رسانند. گفتنی است؛ در این مراسم لوح سپاس از طرف معلمان شهریار به دکتر فانی به عنوان پیشکسوت در این حوزه تقدیم شد. شایان‌ذکر است، در این مراسم امام جمعه شهریار، نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، فرماندار شهریار، فرمانده سپاه شهریار، معاون اجتماعی استاندار تهران و دیگر مقامات این شهرستان حضور داشتند.
مرجع : ايسنا