به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۰۵۴۷

وضعيت «دانايي​فر» همچنان مبهم است

گروه سياسي: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ضمن اعلام اين كه افرادي كه در ارتباط با وضعيت جمشيد دانايي فر در حال پي گيري هستند هنوز به يك نتيجه قطعي نرسيده اند و اين موضوع هنوز در دست بررسي است، گفت: نه هنوز دقيقا مي توان گفت وي زنده است و نه مي توان خبر شهادت دانايي فر را تاييد كرد.
وضعيت «دانايي​فر» همچنان مبهم است
محمدرضا محسني ثاني در گفتگو با پايگاه قربانيان ترور، افزود: در سفري كه به سيستان و بلوچستان داشتيم ملاقاتي با خانواده گروهبان جمشيد دانايي فر انجام شد آنها هم نگراني خودشان را در اين زمينه داشتند. نه هنوز دقيقا مي توان گفت وي زنده است و نه مي توان خبر شهادت دانايي فر را تاييد كرد.

نماينده سبزوار در رابطه با گروه جيش العدل گفت: ما با گروه جيش العدل ارتباط نداريم و اصلا اين گروه را به رسميت نمي شناسيم و از طريق نيروهايي كه با اين گروه در ارتباط هستند، در حال پيگيري هستيم كه انشالله بتوانيم به يك سرنخ هايي برسيم. وي افزود: متاسفانه آن ارتباط قبلي كه به وسيله آن توانستيم آن چهار سرباز ديگر را آزاد كنيم و از آن استفاده كرديم قطع شده است؛لذا نيروهاي ما در تلاش هستند كه بتوانند راهكارهاي ديگري براي برقراري ارتباط و مشخص شدن وضعيت قطعي گروه بان جمشيد دانايي فر در نظر بگيرند.

وي در خصوص همكاري كشور پاكستان در اين باره گفت: اسلام آباد متاسفانه در اين زمينه همكاري خوبي نداشته و يقينا اگر پاكستان مي خواست در اين ارتباط با ايران همكاري كند حداقل اين بود كه مي توانست همكاري بيشتري با ما داشته باشد كه خودمان بتوانيم در آنجا اقدام كنيم. گفتني است درجه دار جمشيد دانايي فر،از پرسنل هنگ مرزي شهرستان جكيگور سيستان و بلوچستان بود كه گروهك تروريستي جيش العدل وي را در حين خدمت در نوار مرزي در 17 بهمن 92 ربودند. هر چند برخي منابع خبر شهادت وي را تاييد كرده اند اما هنوز دليل متقن، مطمئن و موثقي مبني بر شهادت وي دريافت نشده است.

محسني ثاني در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا اين موضوع در سفر پيش روي نواز شريف به ايران پي گيري خواهد شد يا خير اظهار داشت: يقينا در سفر نواز شريف در اين زمينه مذاكراتي انجام خواهد گرفت و پي گيري هاي لازم انجام مي شود. لازم به ذكر است نواز شريف نخست وزير پاكستان در نيمه دوم ارديبهشت به ايران سفر مي كند.