به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۰۸۸۴

رویاپردازی احمدی‌نژادی‌ها درباره «ایسنا»

گروه سياسي: طی چند روز اخیر برخی سایت‌های خبری که عمدتا نزدیک به حامیان دولت سابق هستند به نقل از «یک منبع آگاه» از تعطیلی قریب‌الوقوع ایسنا خبر داده‌اند!
رویاپردازی احمدی‌نژادی‌ها درباره «ایسنا»
ايسنا نوشت:​ 12 اردیبهشت، سایتی به نام «آیین» منتسب به عبدالرضا داوری - از حامیان جدی محمود احمدی‌نژاد - نوشت: «یک منبع آگاه گفت: جهاد دانشگاهی اخیرا مجوز تاسیس خبرگزاری علم و فرهنگ را اخذ کرده و به زودی این خبرگزاری با مدیریت علی متقیان سرپرست سابق ایسنا و مسئول روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان آغاز به کار خواهد کرد. این منبع آگاه در ادامه گفت که از آغاز سال ۹۳ به این سو ۲۵ نفر از نیروهای ایسنا اخراج شده‌اند و اضافه‌کاری سایر خبرنگاران ایسنا نیز به حداکثر ۳۰ ساعت در ماه کاهش یافته تا زمینه خروج سایر نیروها هموار شود.

وی اضافه کرد: بر اساس اظهارات حمیدرضا طیبی در جلسه اخیر شورای معاونین جهاد دانشگاهی، حوزه‌های غیردانشگاهی از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی از دستور کار خبری ایسنا خارج خواهد شد و از میان ۲۵۰ نیروی فعلی ایسنا، حداکثر ۵۰ نیرو صرفا برای پوشش اخبار رسمی جهاد دانشگاهی و دولت باقی خواهند ماند. این منبع آگاه در پایان گفت: در رابطه با اقدامات جهاد دانشگاهی برای تعطیلی ایسنا، جمعی از خبرنگاران ایسنا نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشته‌اند و در این نامه به رئیس‌جمهور متذکر شده‌اند که نگذارید ننگ تعطیلی ایسنا در کارنامه دولت یازدهم ثبت شود.»

سایت خبری صلح‌نیوز نیز همین مطلب را روز دوازدهم اردیبهشت بازانتشار داد اما پس از دو روز یعنی روز چهاردهم اردیبهشت، در خبری تاکید کرد که «یک سایت خبری نزدیکان محمود احمدی‌نژاد که به تازگی شروع به کار کرده، خبری خلاف واقع درباره‌ ایسنا منتشر کرد.» صلح نیوز با درج مجدد همان خبر کذب یادآور شد که «این اخبار واقعیت ندارد».

اگرچه بخش ابتدایی این خبر، صحیح به نظر می‌رسد و خبرگزاری جدیدی در جهاد دانشگاهی مجوز فعالیت گرفته است اما اولا فعالیت این رسانه یا سایر رسانه‌های مشابه، ارتباطی با فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ندارد و ثانیا مواردی از قبیل اخراج نیروها یا حذف بخش‌های مختلف خبری ایسنا که در این خبر بر آن تاکید شده، از اساس کذب است. ایسنا با وجود مشکلات عدیده مالی، کمافی‌السابق، فعالیت خود را در راستای اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق با مشی اعتدالی و با تمام توان ادامه خواهد داد.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۳:۳۰
بهار آخوندی وزیر کار نیست وزیر مسکن وشهر سازیه اشتباه نوشتی تو عکسا (225018)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۳:۴۴
مثل احمدي نژاد ديگه نمياد واقعا تك بود (225039)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۵:۴۲
از لحاظ .... بله واقعا تک بود. هیچکی نمیتونست دلار 900 تومانی رو 3800 تحویل بده (225143)
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۱۵:۵۲
چرا دست از سر احمدی نژاد بر نمی دارید. من میگم چون می ترسید! از مردمی که حاضر نشد از دریافت یارانه ها صرفنظر کنند فردا همون احمدی نژاد بگه پنجاه تومن اضافه میدم. همه به اون رای میدن (225154)