به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۰۹۱۷

عامل تأخیر در اجرای توافق حمص چيست؟

گروه بين‌الملل: اجرای توافق میان دولت سوریه و مخالفان مسلح برای خروج این نیروها از شهر حمص با تاخیر روبرو شده و ظاهراَ نحوه آزادی ۷۰ نفر ایرانی و لبنانی که در دست مخالفان هستند از موارد اختلاف است.
عامل تأخیر در اجرای توافق حمص چيست؟
طبق توافق یادشده به افراد مسلح امکان داده شد مرکز حمص را ترک کنند و به دو محله در شمال شهر عقب بنشینند که همچنان زیر تسلط مخالفان است. سایت اینترنتی روزنامه "الشرق‌ الاوسط" نوشت که ظاهرا مشکل به اجرای بخشی از توافق برمی‌گردد که ناظر بر آزاد کردن ۷۰ ایرانی و لبنانی است که گروگان "جبهه اسلامی" هستند. "جبهه اسلامی" از نیروهای عمده مخالف  اسد است که بر خلاف "جبهه النصره" و "داعش" نیرویی کمتر افراطی‌ شناخته می‌شود.

علاوه بر مسئله آزادی افراد یادشده نحوه خروج افراد مسلح مخالف از بخش قدیمی حمص هم همچنان با ابهام‌هایی روبروست. به گزارش رسانه‌های عربی در این بخش شهر که از دو سال پیش در محاصره ارتش سوریه است هنوز ۲۲۵۰ نفر اقامت دارند که اغلب‌شان شبه‌نظامیان وابسته به گروه‌های مسلح مخالف هستند. افراد مسلح مخالف تقاضا کرده‌اند که برای ممانعت از حمله احتمالی نیروهای اسد، به هنگام عقب‌نشینی میانجی‌گران ایرانی و اعضای سازمان ملل نیز در خودروهای حامل آنها باشند.