به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۲۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۰۹۶۱

افت شديد خرید کتاب در نمایشگاه امسال

گروه فرهنگي: مدیر انتشارات اسلام با اشاره به حضور گسترده مردم در نمایشگاه کتاب گفت: مردم امسال از خرید کتاب استقبال نکردند.
افت شديد خرید کتاب در نمایشگاه امسال
حمید سیاح گرانی کتاب و کاهش توان خرید مردم را عامل اصلی عدم استقبال از خرید کتاب دانست و افزود: افزایش تبلیغات رسانه ای برای جذب مخاطب و تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی موثر خواهد بود. وی با اشاره به اینکه انتشارات اسلام حدود 120 عنوان کتاب مرجع به نمایشگاه امسال ارایه کرده است، افزود: حدود 10 عنوان از این کتابها چاپ جدید هستند. این ناشر سابقه نشر اسلام را 75 سال ذکر کرد و افزود: کتابهای ما بیشتر در زمینه های علمی، فرهنگی و مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه مکان فعلی نمایشگاه کتاب در محل مصلی مناسب برگزاری نمایشگاه بین المللی نیست، افزود: البته امسال تلاش شده است با استفاده از تنوع سازی و زیباسازی، شرایط محیطی مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم شود. سیاح یادآور شد: مدیران فرهنگی نیز درصدد جابه جایی مکان نمایشگاه هستند و در نظر دارند نمایشگاه کتاب در مکانی مانند نمایشگاه بین المللی به طور دائمی برپا شود تا هزینه های برگزاری نمایشگاه نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به لزوم انجام فعالیت های مختلف فرهنگی در یک فضای فرهنگی گفت: برخورداری از یک فضای مناسب برای معرفی کتاب سبب می شود تا خانواده‏ها در محیطی فرهنگی با کتاب و یار مهربان همراه شوند. بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از دهم اردیبهشت در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا 20 اردیبهشت پذیرای بازیدکنندگان خواهد بود.
مرجع : ايرنا