به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۶:۲۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۰۹۹۹

صداي‌ترقی هم عليه‌ افراطيون‌پايداري درآمد

صداي‌ترقی هم عليه‌ افراطيون‌پايداري درآمد
گروه سياسي: اقدامات نخ نما و تكراري حاميان 30 تا 40 نفره احمدي‌نژاد و جليلي در مجلس عليه دولت روحاني؛ صداي اصولگرايان سنتي را هم در آورده است. در همين رابطه حميدرضا ترقي از اعضاي مركزي حزب موتلفه اسلامي در یادداشتی در قانون نوشت:

همان‌طور كه آقاي دكتر روحاني گفتند دولت معصوم نيست و طبعا در انجام كارها اشتباهاتي رخ مي‌دهد. مردم اميد زيادي به دولت فعلي بسته‌اند و توقع ندارند كه دولت در عرصه‌هاي مهم سياست خارجي و داخلي، به‌ويژه مسائل مربوط به معيشت مردم و در عرصه فرهنگي كه امسال نيز توسط رهبري به اين موضوع تاكيد شده است، تخلف، انحراف يا اشتباهي ببينند. مقام معظم رهبري در سخنراني ابتداي سال خود فرمودند همه مردم و نخبگان در عرصه فرهنگ بايد تحولات را رصد كنند و عملكردهاي اشتباه و كج‌فهمي‌ها را گوشزد كنند، بنابراين رهبري در عرصه فرهنگي باب نقد را به روي همگان باز گذاشته‌اند.

در حوزه سياست خارجي تاكيد مقام معظم رهبري بر اين بوده است كه مردم اخبار را رصد كنند و خود ببينند كه غربي‌ها قابل اعتماد نيستند و به تعهدات خود عمل نمي‌كنند، ما هم علي‌رغم اين‌كه به مذاكرات ادامه مي‌دهيم و به تعهدات خود پايبنديم اما هيچ اعتمادي به غربي‌ها نداريم. در اين دو حوزه و باتوجه به اوامر رهبري، گروه‌هاي سياسي و نخبگان، نقدهاي خود را در همين چارچوب نگه‌دارند چرا كه وقتي انتقادات از اين چارچوب خارج مي‌شود، تبديل به تخريب و بعضا تضعيف دولت مي‌شود كه نتيجه چنين عملي قطعا به ضرر منافع ملي و مردم خواهد بود. به‌طورمثال تضعيف تيم مذاكره‌كننده ايراني منجر به پايين آمدن قدرت چانه‌زني ايران و درنهايت ناتواني تيم مذاكره‌كننده در مذاكرات آتي مي‌شود.

رهبر انقلاب در حوزه اقتصادي اقتصاد مقاومتي را مطرح كردند و خواهان همسو سازي سياست‌هاي اقتصادي دولت با اين نوع اقتصاد شده‌اند. در حال حاضر وضعيت اقتصادي پاشنه آشيل كشور است و مي‌توان اقتصاد را سخت‌ترين پروژه اجرايي دولت دانست. دولت در اين عرصه تجربه برخي مسائل را نداشته است، مانند توزيع سبد كالا يا تبليغ براي انصراف از دريافت يارانه نقدي كه متاسفانه هر دوي اين پروژه‌ها با مشكلاتي رو‌به‌رو شد. همين مشكلات موجب نقد دولت توسط كارشناسان شده است كه چرا دولت تدبير در اين مسائل مدبرانه عمل نكرده است؟ در اين زمينه‌ها اگر نقد درست همراه با ارائه راهكار باشد، دولت نقدها را مي‌پذيرد.

متاسفانه تندروي‌ و افراطي‌گري‌هايي در برخورد با دولت مشاهده مي‌شود. حملات به دولتي كه تنها چند ماه است زمام امور را به‌دست گرفته است موجب اختلال در اجراي امور و به حاشيه رفتن دولت مي‌شود كه مطمئنا اين موضوع سودي براي جامعه نخواهد داشت و مشكلات مردم را روز به روز افزايش مي‌دهد. امروز در كشور شرايطي وجود دارد كه نيازمند يك عزم ملي براي كمك به دولت هستيم تا قوه مجريه بتواند چالش‌هاي متعدد پيش‌روي خود را در عرصه داخلي، خارجي، اقتصادي و فرهنگي با سرافرازي و حفظ حقوق ملت ايران و همچنين با چارچوب‌هايي كه نظام تعيين كرده عبور كند. زمان براي پرداختن به ضعف‌ها و اشكالات هنوز براي حداقل سه سال ديگر مهياست. مي‌توان با صبر و حوصله ايرادات دولت در تصميم‌گيري‌ها را يادآور شد و شرايط را براي ترميم اشتباهات آماده كرد. اين‌كه به‌طور پياپي و بدون فرصت دادن، دولت را نقد و بعضا تخريب كنيم با مصالح ملي همخوان نيست.

قابل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۰۹:۳۲
مورد توجه گرو افراطی .شورشی .ناپایداریها (225464)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۱۱:۳۹
عزا چه عزاست که . . . توش گریه میکنه ! (225537)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۰۹:۵۰
افرین به اقای ترقی که حربن ریاحی را خوب می شناسندازبرخورد با نوه عزیز امام در دانشگاه بروجردی گرفته که انسان را یاد کسانی می اندازدبه فرزندان اقایمان امام حسین لقب خارجی می دادند ودر کوفه وشام به فرزندان مولایمان دشنام می دادند تا انان که مولایمان علی را در محراب به شهادت رساندند در حالیکه خودشان را بسیار مقدس ونماز شب خوان می پنداشتند. خداوند هدایت کند گروه بی خرد وسفله ای را که تحت عنوان اسلام به اسلام خیانت می کنند مانند القاعده و طالبان و بوکو حرام وغیره (225473)
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۲۰:۳۵
دوستان! سنتیها اصلاح طلبان اصولگرا هستند و من ازگذشته به این قشرافراد دلسوز احترام میگذاشتم.هرچند که ازلحاظ حزبی رقیب ما هستند، اما کسانی چون: هاشمی رفسنجانی،ناطق،مرحوم عسکر اولادی،دکترولایتی،حسن روحانی و... ازاین بدنه ی دلسوز هستند.ای کاش تمام رقیبانمان اینها بودند. (225762)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۰۹:۵۴
یکی جلو این افراطیارو بگیره که دارن مملکتو به فلاکت میکشن
چطور هشت سال که اقتصاد مملکت ویران شد صداشون در نمیومد ,شایدم اون موقع یه چیزی توی جیبشون میرفت الان دیگه نمیره که صداشون درومده و منافع خودشونو در خطر میبینن (225475)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۱۰:۳۲
شاید که نه حتما (225492)
علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۱۰:۲۱
:)))))

تندرویی مثل ترقی وقتی بیاد از دیگر تندرو ها انتقاد کنه دیگه فکر کن چقدر آش شـــــــــــــــــور شده! (225486)
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۲۰:۳۹
کجاترقی تندروبوده؟یادت رفت که همینها تو88 مخالف اعدام موسوی و کروبی بودند؟همینها پشت نخست وزیرامام واستادن و گفتن:اعدام غلط است.جان هرکس دوست داریددرموردهمه چیزنظرندید!!!!!!!!!شما با بیسوادای پایداری چه تفاوتی دارین؟همین شماها ربیعی مسئول ستادآقای موسوی روپایداری معرفی میکنیدو... وای برما که همسنگرانمان هم.......... (225764)
علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۲۳:۲۲
شما اول بیا اسم وقعی ات رو بنویس،بعد بیا نظر بده.این یک!
دوما: یادمون نرفته همین آقای ترقی چه افاضاتی درباره فتنه گر بودن موسوی و کروبی داشت و چقدر به مردم حمله کرد و دوره اصلاحات خاتمی رو دوره تاریک تاریخ معاصر ایران می دونست و گروه های فشار رو منتسب به خاتمی می دونست

پایداری ها،بذر کینه ایی هستند که تندروهایی مثل ترقی سالها قبل کاشته اند ... (225816)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۱۱:۱۴
این افراطی گریها 100 درصد از شکم سیری و قدرت طلبی است (225514)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ۱۷:۲۸
خداوند اقای ترقی را حفظ کند اگر صاحب نظران جلو هجمههای شاگروان مصباح را بگیرند دولت میتواند مشکلات مروم را حل کند در غیر این صورت دود تمام این زیاده خواهی های رسایی وحسینیان وکریمی قدوسی وکوچکیان وبذرپاشبه چشم ملت میرود،، (225707)