به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : ۴۱۱۵۲۲

اسرائیل به حزب‌الله: به زور متوسل می‌شویم

اسرائیل به حزب‌الله: به زور متوسل می‌شویم
گروه بین‌الملل: روزنامه الاخبار نوشت: اسرائیل در پیامی از طریق سازمان ملل تهدید کرده است که اگر حزب الله لبنان دو پایگاهی را که در «اراضی اسرائیل» ایجاد کرده، تخیله نکند، برای تخلیه آن پایگاهها به قدرت نظامی متوسل خواهد شد.
به گزارش  شفقنا به نقل از الاخبار، منظور اسرائیل، مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا است که اسرائیل آن را بخشی از جولان اشغالی و «اراضی اسرائیل» حساب می کند. الاخبار در ادامه نوشت: در این پیام که از طریق شکایتی از سوی اسرائیل به سازمان ملل ارسال شده، آمده است که اگر حزب الله دو پایگاهی را که در مناطق مذکور ایجاد کرده، تخلیه نکند، ارتش اسرائیل خود به زور برای تخلیه آنها وارد عمل خواهد شد.
این تهدید اسرائیل، دو هفته پس از تماس پایتخت های اروپایی با حزب الله به منظور گسترش استقرار نیروهای سازمان ملل در این منطقه و قانع کردن حزب الله به تخلیه دو پایگاه خود در این منطقه صورت می گیرد.
براساس اطلاعات رسیده، حزب الله به تماس گیرندگان گفته است که این اراضی، متعلق به لبنان است که توسط اسراییل اشغال شده است و چه دولت و چه مردمی که از طریق آنها امرار ومعاش می کنند، حق دستیابی به آن اراضی را دارند.
براساس این گزارش، حزب الله نه تنها با تخلیه کامل این دو پایگاه مخالفت کرده بلکه اقدام به تقویت آنها نیز کرده است و همین موضوع اسرائیل را واداشته است تا به دنبال راهی برای وادار کردن حزب الله به تخلیه آنها باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها