به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۱۷:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۱۲۲۸

یادی از استاد «لطفی» در شب عاشقانه‌ها

گروه فرهنگ و هنر: حمید متبسم و سالار عقیلی بار دیگر با همراهی گروه «مضراب» کنسرت «زمزمه‌ها» را به روی صحنه بردند.
یادی از استاد «لطفی» در شب عاشقانه‌ها
این اجرا با پیام تسلیت حمید متبسم برای زنده‌یاد محمدرضا لطفی آغاز شد و این آهنگساز در سخنانی گفت: محمدرضا لطفی خدمات قابل توجهی به موسیقی ایران کرده است و من هم از شما می‌خواهم که به یاد این هنرمند در گذشته، یک دقیقه سکوت کنید. پس از ادای احترام حاضران به لطفی، متبسم ادامه داد: آلبوم «زمزمه‌ها» به تازگی منتشر شده است و البته بهتر است آهنگساز به جای صحبت درباره اثرش، منتظر بازتاب آن در جامعه باشد. به همین دلیل در مورد آلبوم و کنسرتی که با همراهی اعضای گروه تقدیم شما خواهد شد، سخنی نمی‌گویم و منتظر می‌مانم، در روزهای آینده با نظرات خودتان راهنمای ما در فعالیت‌هایمان باشید.

اجرا با ساز و آواز آغاز شد و «ضرباهنگ دشتی»، «پرواز خیال» و تصنیف «مهر گیاه» با سه‌تار نوازی حمید متبسم، نوای تنبک بهنام معصومی با صدای سالار عقیلی اجرا شد. در بخش دوم برنامه تمام اعضای گروه به روی صحنه آمدند تا بخش موسوم «به زمزمه‌ها» که در خبرهای این کنسرت به آن بسیار اشاره شده بود اجرا کنند؛ شامل قطعات: «به رنگ‌خواب»، «از آیینه خورشید»، «با چشمه‌ساران»، «در شبی خزانی»، «تا دریای تو» و «نوای دریا».

این بخش از برنامه که در واقع در پنج پرده بر اساس غزل‌هایی از محمدرضا شفیعی کدکنی اجرا شد، شامل صحبت عاشق با معشوق بود. در ترتیب غزل‌ها، این رابطه و مکالمه ادامه پیدا می‌کرد و لحظات شاد و غمگین و دغدغه‌های دو عاشق بیان می‌شد. پس از تشویق‌های پیاپی مخاطبان و درخواست برای اجرای اجرای قطعه «بیز» سالار عقیلی گفت:‌ متاسفانه چند روز پیش جامعه موسیقی شاهد از دست دادن یکی از بزرگان موسیقی این سرزمین یعنی استاد محمدرضا لطفی بود که پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری به دیار باقی شتافت. او ادامه داد: امشب گروه «مضراب» به سهم خود ادای احترامی به این استاد ارزشمند موسیقی ایرانی دارد. در نهایت قطعه «ای ایران ای سرای امید» به یاد محمدرضا لطفی اجرا شد.
مرجع : ايسنا