به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۱۶۲۶

گزارش آمريكايي از تجمع غيرقانوني افراطيون

گروه جامعه: روزنامه آمريكايي نیویورک تایمز در گزارشي از تجمع غيرقانوني افراطيون دلواپس! نوشت: رانندگان کلافه در تلاش برای بازکردن راه عبور خود در ساعات پر رفت و آمد تهران بی فقه در مقابل مردان و زنانی که با مشت‌هاي گره کرده از دولت مي‌خواستند تا زنان بد حجاب را دستگیر کند، بوق مي‌زدند.
گزارش آمريكايي از تجمع غيرقانوني افراطيون
به گزارش «انتخاب»، شهلا موسوی، زنی در مصاحبه با گزارشگر مشتاق تلویزیون ایران گفت: "فساد و بی بندوباری کشور را فرا گفته است. ناچاریم تا وارد عمل شویم". فرماندار تهران در کمال ادب با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که مجوزی برای تظاهرات صادر نخواهد شد اما معرضین در میدان فاطمی درست در مرکز شهر تهران و در فاصله اندکی از وزارت کشور، تجمع کرده و دستور دولت درباره ممنوعیت تظاهرات بدون مجوز را نادیده گرفتند.

ماموران پلیس در حالی که تظاهر کنندگان در میدان فاطمی برای اعلام درخواست‌هاي خود مبنی بر برخورد جدی تر با زنانی که حجاب را نادیده مي‌گیرند، بدون هیچ گونه اقدامی نظاره گر اوضاع بودند.
تظاهرکنندگان در پایان تظاهرات اعلام کردند، تظاهرات دیگری برای نشان دادن تردیدهای خود درباره گفتگوهای هسته‌ای با غرب برگزار خواهند کرد. دولت، ابتدا تلاش کرد با برگزاری هفته فرهنگی زنان را به رعایت پوشش کامل اسلامی تشویق و اعلام کند نشان دادن بیش از اندازه موی سر به تباهی اخلاقی خواهد انجامید.

به تازگی پوستر‌هاي در خیابان‌هاي تهران نصب شده اند که عکس پسته بر روی آنها نقش بسته و نوشته شده است درست همانند روسری و حجاب، هر آنچه که خوب است پوشانده شده است.
یک زن خشمگین تظاهر کننده در واکنش به رویکرد آموزشی در زمینه حجاب گفت: "اما این رویکرد نتیجه ای نداشته است. هر تابستان بدحجاب‌ها بیرون مي‌آیند. واقعاً نفرت‌انگیز است". این زن که خود را معصومه معرفی مي‌کرد گفت من و دوستانم برای رساندن خودمان از یافت آباد به این تظاهرات یک اتوبوس اجاره کرده ایم تا به این وضعیت پایان دهیم!

در حالی که وی سخن مي‌گفت مردی تاس که مخالف این تظاهرات بود به ما نزدیک شد و گفت: "دست از سر ما بردارید". وی این سخن را گفت و راه خود را گرفت و رفت. معصومه در پاسخ گفت امیدوارم همیشه همينطور تاس باقی بمانی، سخنی که خنده دوستانش را از زیر چادر در پی داشت.

معصومه در حالی که دستان خود را تکان مي‌داد گفت: "چاره کار دادن اختیارات بیشتر به گشت ارشاد است". همه دوستان معصومه حرف وی را تائید کردند. سال‌هاي متمادی، گشت ارشاد در برابر مراکز خرید و میدان‌هاي اصلی شهر مستقر بودند و زنانی را که لباسشان را نامناسب تشخیص مي‌دادند بازداشت و به داخل اتوبوس انتقال داده و به پاسگاه پلیس مي‌بردند. سپس پدران، همسران یا برادران این زنان مي‌باید برای فراهم آوردن آزادی بستگان بازداشت شده خود، به پاسگاه پلیس مراجعه کنند.

حسن روحانی در خلال مبارزات انتخاباتی خود در ژوئن گذشته وعده داد تا گشت ارشاد را از خیابان ها جمع کند. وی پس از پیروزی در انتخابات، ترتیبی فراهم آورد تا مسئولیت گشت ارشاد به وزارت کشور که وی آنرا در کنترل دارد، واگذار شود.

اما واگذاری مسئولیت گشت ارشاد به وزارت کشور نتوانست تغییری ایجاد کند. هفته گذشته، روحانی هنگام بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: "انسان‌هاي با فرهنگ به ارشاد نیازی ندارند". اسماعیل احمدی مقدم از فرمانده پلیس در پاسخ به روحانی گفت: "افراد بی فرهنگ به ارشاد نیاز ندارند" و فردای آن روز ماموران گشت ارشاد در برابر ورودی نمایشگاه کتاب مستقر شدند. چنین به نظر مي‌رسد که پلیس گشت ارشاد و هواداران آنها احتمالا تابستان پر مشغله ای پیش رو خواهند داشت.

علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۱۲:۲۸
چون گفتن وضع حجابو درست کنید افراطین؟!
با خودتون چندچندین؟ (226958)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۲:۰۸
نه عزیزم، چون خودشون را بالاتر از قانون میدونن و فکر می کنن خدا فقط اونا را هدایت کرده. (227053)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۱۲:۴۰
این اسلامی که این گروه ها دنبال آن هستند اسلام طالبان است.
و فقط شانسی که آوریم اینست که اکثریت مردم مخالف این روش هستند وگرنه الان مردم ما شرایطی مثل زمان قاجار و یا افغانستان 13 سال پیش را داشتند و مدرسه رفتن حرام بود و زنان حق خروج از دالانهای پر پیچ و خم خانه را به تنهایی نداشتند. (226964)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۱:۴۰
دوست عزیز،اینها همزمان با بوکوحرام بجوش آمدند. چرا که خودرا همرزم آنهامیدانند. (227046)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۳:۲۲
جهت اطلاع بگویم که طالبان بزرگترین سرمایه را در ایران همین اصلاح طلبان می دانند نمونه اش ریگی که عاشق اصلاح طلبان بود و به جان همان حزب الله وبسیجی هایی افتاده بود که شما آنها را افراطی میدانید (227066)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۱۳:۱۲
خدایا تا کی آخه (226974)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۱۳:۴۸
...حرف من اين باشد
كه چرا بستر افكار ندارد گشتی؟
و چرا باور ما
در عقب خودروی گشتست هنوز؟
من نديدم كه كسی
گفته باشد كه مرا
خودروی گشت كمی حس تحول دادست
يا بگويد كه چماق
چه نكو راهبری مي‌باشد!
آری ای دوست كمی عاقل باش!
و بيانديش به دلهای جوان
سرزمينهای رها
در هياهوی زمان
كه به دلدادگی عادت دارند
پس بيا كاری كن
اين زمينهای پر از استعداد
باغ سرسبز رفاقت بشوند
دوستی چيست؟
همان پايه سازندگي است
كه تو اكنون به غلط مي‌شكني
و بدان پای تو در جاده تركستانست !
خويش را بشكانيم
آينه معذورست
من همان آينه ديوارم ... (226984)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۱۳:۵۴
كساني كه از اين راه (گشت ارشاد) كسب درآمد مي‌كنند بدانند كه مبلغ دريافتيشان هيچ بركتي برايشان به ارمغان نمي‌آورد، و بدانند كه افراط و تفريط راه به جايي نخواهد برد. رضاخان از اون‌ور بوم افتاد و اينان از اين ور بوم افتاده‌اند. همين و بس (226986)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۱۵:۱۴
. . .
اختلاس و تورم و فساد اداری را رها کرده ایم به حجاب زنان گیر داده ایم.
آیا با حجاب وضع مملکت سامان می گیرد؟ (226992)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۱۶:۲۸
فریب خوردگانی که آب به آسیای آمریکا و اسرائیل میریزند!!از سوی دیگر بابک زنجانی و امیر منصور آریا،و .............600 میلیارد دلارحیف ومیل میکنند و گوشت را میخورند و استخوان ها را جلوی اینها می اندازند !!!چه مردم ساده و قانعی !!ایکاش سردمداران اینها حداقل شرف ولوطی منشی شعبان جعفری را داشتند و به نوچه ها میرسیدند و سر و سامانی به زندگی این بندگان خدا میدادند (227002)
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۱۶:۵۲
با این اوضاع بنظر نمیرسد که رئیسش جمهور قدرتی داشته باشد وقدرت در جای دیگری است همانطور که در زمان خاتمی بود بلکه بدتر .!!!! (227007)
انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۱۷:۰۷
جالبه که مشخصه این تندروهای افراطی داشتن موتور هوندا است !!!
فرهنگ یوخ... (227008)