به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۴ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۱۷۹۶

درمان​هاي طبيعي براي سرفه​هاي مزمن

گروه سلامت: سرعت سرفه مي تواند به حدود ۹۶ کيلومتر در ساعت برسد و هواي توليد شده، تا سه چهارم يک شيشه نوشابه ۲ ليتري را پر کند. اين هوا که هنگام سرفه کردن از دهان بيرون مي آيد، حاوي حدود ۳ هزار قطره بزاق است.
به گزارش سايت «نيوزويک» سرفه​هاي مزمن مي تواند علايم يک بيماري جدي باشد اما اغلب مردم به آن توجه نمي کنند. عوارض جانبي مانند درد سينه، خستگي مفرط و بي اختياري ادرار ممکن است در پي سرفه کردن ايجاد شود. سرفه مداوم علاوه بر پخش کردن ميکروب، آرامش فرد و خانواده را مختل مي کند. به گفته کارشناسان، بيشتر داروهاي OTC در درمان سرفه، بي اثر است، اما درمان هاي طبيعي مي تواند موثر واقع شود.

عسل: ادله علمي نشان مي دهد، عسل در درمان سرفه و گلو درد موثر است. مي توانيد آن را خالي يا به صورت مخلوط شده با آب ليمو مصرف کنيد.
دمنوش آويشن: در کشور آلمان، آويشن به عنوان گياهي موثر در درمان سرفه، برونشيت و سياه سرفه شناخته شده است. برگ هاي اين گياه غني از ترکيب آرام کننده است که ناي و عضله «ايليو» را آرام مي کند و التهاب را نيز کاهش مي دهد.
حمام:قرار گرفتن در بخار آب يکي از بهترين راهکارهاي رفع سرفه است. بخار، لوله جريان هوا را نرم مي کند و گرفتگي سينوس و خلط را در ريه و گلو برطرف مي کند. توجه داشته باشيد، بخار سرفه هاي ناشي از آسم را تشديد مي کند.
فلفل سياه و چاي عسل:براي رفع سرفه هاي مرطوب، چاي فلفل سياه و عسل بخوريد زيرا فلفل سياه باعث تحريک گردش خون و جريان مخاط مي شود و عسل نيز تسکين دهنده طبيعي سرفه است. براي تهيه اين دمنوش، يک قاشق مربا خوري فلفل سياه تازه آسياب شده را با ۲ قاشق غذاخوري عسل در يک ليوان آب مخلوط کنيد و بگذاريد دم بکشد.
مصرف مايعات:مصرف هر نوع مايعاتي باعث رقيق شدن مخاط مي شود که غشاء بيني را مرطوب نگه مي دارد. اين روش سرفه را کاهش مي دهد.
قطره سرفه: قطره هاي منتول سرفه، پشت گلو را بي حس مي کند تا سرفه کنترل شود.
ليمو ترش بخوريد:مقداري نمک و فلفل سياه روي ليمو بريزيد و بمکيد.
شيرين بيان:از ريشه شيرين بيان، براي رفع سرفه استفاده مي شود. شيرين بيان براي تسکين ناراحتي گلو و کاهش سرفه موثر است. کافي است، حدود ۲۸ گرم آب نبات شيرين بيان را در يک ليوان آب قرار دهيد و جرعه جرعه بنوشيد.
زنجبيل: اين گياه ريشه اي قدرت زيادي دارد. در کشورهاي شرق، از زنجبيل براي رفع علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا استفاده مي شود زيرا خاصيت آنتي هيستامين و خلط آور دارد. دمنوش آن را با کمي عسل و ليمو مصرف کنيد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران