به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۱۸۲۹۵

دیوان عالی حکم اعدام قبادلو را نقض کرد

دیوان عالی حکم اعدام قبادلو را نقض کرد
گروه سیاسی: حکم قصاص محمد قبادلو که در جریان اعتراضات سال گذشته بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، در شعبه اول دیوان‌ عالی‌ ایران نقض شد.
امیر رئیسیان وکیل محمد قبادلو در توئیتی نوشت «پرونده برای رسیدگی به ایرادات مربوط به سلامت روانی موکل و صدور حکم به شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد».
محمد قبادلو ۲۲ ساله به اتهام «محاربه» و «افساد فی‌الارض» به «اعدام» محکوم شده است. محمد قبادلو محکوم شده  استوار دوم فرید کرم‌پو درجه‌دار نیروی انتظامی را با خودرو زیر گرفته است.به گفته امیر رئیسیان اکنون با نقض حکم در دیوان عالی پرونده برای «صدور حکم به شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد.»
امیر رئیسیان  در مصاحبه با روزنامه شرق گفته است «این دومین اعاده دادرسی در پرونده محمد قبادلو است»، گفت: «بعد از رد فرجام‌خواهی و تایید حکم قصاص قبادلو، درخواست اعاده دادرسی ما هم در پرونده، رد شد و پرونده قصاص مورد تایید قرار گرفت اما در تیر ماه، اعاده دادرسی مجددی با تکیه بر نامه روان‌پزشکان و اسناد جدید درباره بیماری قبادلو، به ثبت رسید تا اینکه امروز سرانجام تایید شد و حکم قصاص قبادلو را دیوانعالی کشور نقض کرد.»
گفته می‌شود محمد قبادلو  در دادگاه به بیماری «دو قطبی» خود اشاره کرده و گفته بود که در روز حادثه، ماهها بود که درمانش را متوقف کرده بود و از بی‌خوابی شدید رنج می‌برد.
رئیسیان همچنین از خانواده محمد کرم‌پور نیز که «در اجرای حکم قصاص، عجله به خرج ندادند» تشکر کرد.امیر رئیسیان بیشتر نیز گفته بود در دفاعیه «بحث ما در این پرونده حول محور سلامت روان محمد قبادلو بوده است».
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها