به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۵:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۴۱۹۳۴۷

بارسلونا هنوز می‌تواند ستاره بسازد

بارسلونا هنوز می‌تواند ستاره بسازد
گروه ورزشی: فرمین داستان جدید بارسلونا در جریان تور پیش فصل ایالات متحده است و به 82026 هوادار در استادیوم AT&T تگزاس نمایشی به یاد ماندنی هدیه داد.
این هافبک که به عنوان شوک ژاوی در این تور حضور داشت، تیبو کورتوا را با یک ضربه وحشتناک مغلوب خود کرد و همچنین یک پاس گل خوب به فران تورس داد تا پیروزی 3-0 مقابل رئال مادرید را تکمیل کند.
ژاوی، سرمربی بارسا گفت: "او یک فوتبالیست بااستعداد است، می‌داند که چگونه آخرین پاس را ارسال کند، چیزی که در فصل گذشته واقعاً نمی‌دانست. او با پای چپ خود یک گل کلاس جهانی به ثمر رساند و سپس با پای راست به فران پاس گل داد تا بتواند از هر دو پا استفاده کند. او همچنین می‌تواند در چندین نقش از وینگر گرفته تا هافبک میانی بازی کند. یافتن چنین پکیجی در یک بازیکن آسان نیست. خیلی از او خوشم می‌آید. او تشنه موفقیت است و شخصیت فوق العاده‌ای دارد، این خیلی مهم است. وقتی این را در تمرین دیدم، متوجه شدم که باید به او فرصت بدهم. به او اعتماد کردم و او در حال جواب دادن به این اعتماد است. فوتبال همین است."

1903964
فرمین از 12 سالگی که از رئال بتیس به این تیم پیوست، بازیکن بارسلونا بوده است. به گفته مربیان لاماسیا، او همیشه یک ستاره برجسته نبوده است.
تابستان گذشته فرمین لوپز به اندازه کافی خوب نبود تا در تیم B بارسلونا بماند. در واقع او فصل گذشته یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیم بود.
فیزیک بدنی او به طور کامل رشد نکرده بود و باشگاه به او گفت که زمان مناسبی برای تقویت رشد خود نخواهد داشت. به همین دلیل او فصل پیش را به صورت قرضی در لینارس در سطح سوم فوتبال اسپانیا گذراند و در آنجا به یکی از بهترین بازیکنان لیگ تبدیل شد.
او در نیم فصل دوم در 19 بازی، 11 گل به ثمر رساند و دو پاس گل هم داد. کمتر از یک ماه پیش با او تماس گرفته شد تا برای تمرین به تیم اول بارسلونا ملحق شود.
ژاوی قرار نبود ترکیب کامل خود را آماده کند، زیرا برخی از بازیکنان هنوز از تعطیلات لذت می‌بردند و او هم به بازیکنان بیشتری از رده‌های جوانان نیاز داشت.
به محض اتمام هفته اول تمرین، ژاوی در متوجه شد که قرار نیست فرمین را برای تور ایالات متحده از فهرست خارج کند. حضور او به خصوص غیرمنتظره بود، زیرا او یکی از جوانانی نبود که قرار بود -یا به طور قراردادی- حتما در تیم اصلی حضور داشته باشد.
1903965
از آنجایی که بارسلونا نمی‌توانست تمام بازیکنانی را که می‌خواست، از جمله کلمان لنگله و سرجینیو دست که هنوز در باشگاه هستند، بفروشد، ژاوی بازیکنان زیادی داشت. فرمین اما باید آنجا می‌بود.
اولین اظهارنظر در بارسلون مبنی بر اینکه فرمین قرار است یک ستاره باشد، توسط پدری مطرح شد: "اگر بخواهم یکی از جوانان را انتخاب کنم؟ خب، یکی که خیلی دوستش دارم فرمین است. قبلاً هرگز با او بازی نکرده بودم، اما او پر از تفکرات هجومی و استعداد است."
سخنان پدری در لس آنجلس مطرح شد و سه روز بعد، دیدن فرمین روی نیمکت در بازی افتتاحیه تور پیش فصل مقابل آرسنال، چندان تعجب‌آور نبود. شنبه شب، او 25 دقیقه در ال‌کلاسیکو حضور داشت، زمانی بیش از اندازه کافی برای تبدیل شدن به ستاره اصلی تیم در یک بازی دیدنی.
آنطور که اسکار هرناندز، برادر و دستیار ژاوی، پس از گل فرمین با شور و شوق سرمربی را در آغوش گرفت، نشان داد که کادر مربیگری چقدر برای این بازیکن 20 ساله هیجان‌زده هستند.
رونالد آرائوخو، مدافع اروگوئه‌ای بارسا گفت: "فرمین را از زمانی که به بارسلونا پیوستم، می‌شناختم. اگرچه در آن زمان او بسیار کوچک‌تر بود، اما اکنون بزرگ شده است."
ظهور فرمین نیز تا حدودی به دلیل مصدومیت بهترین دوستش، یعنی گاوی، بوده است. این بازیکن 18 ساله از لیست بازیکنان بارسا برای دو بازی اول در ایالات متحده به دلیل کمردرد کنار گذاشته شد، بنابراین فرمین شانس خوبی به دست آورد.
گاوی و فرمین در لاماسیا هم‌تیمی بودند. افرادی که در طول پیش فصل به تیم نزدیک بودند می‌گویند که گاوی در تمام طول تور از دوست قدیمی خود مراقبت کرده است. حتی گاوی او را هنگام وعده ناهار و شام روی یک میز با بازیکنان قدیمی بارسا نشانده است.
آلخاندرو بالده هم با فرمین هم‌تیمی بود. گاوی و بالنده دو نفر از اولین بازیکنانی بودند که پس از کاپیتان سرجی روبرتو، پس از سوت پایان بازی به سمت لوپز رفتند.
1903963
این جوان 20 ساله روی زمین ورزشگاه AT&T زانو زد و پس از اینکه متوجه شد چه کرده، نتوانست مانع از احساساتش شود. فرمین گفت: "ژاوی و هم‌تیمی‌هایم فقط به من تبریک گفتند. هنوز نمی‌توانم آن را باور کنم. با خانواده‌ام صحبت کرده‌ام، آن‌ها در تمام این سال‌ها با من رنج کشیده‌اند. این گل برای آن‌ها و مردم زادگاهم، ال کامپیلو است. من هم برای آن‌ها خیلی خوشحالم. فقط می‌توانم به کار ادامه دهم. واضح است که می‌خواهم اینجا در بارسلونا بمانم. این یک رؤیا و یک امتیاز است که در پیش فصل اینجا باشم. از بچگی طرفدار بارسا بودم."
با این حال، رؤیا تا کی زنده خواهد ماند؟ وضعیت سختی است. با وجود به خدمت گرفتن ایلکای گوندوگان، ژاوی هنوز فکر می‌کند که یک هافبک هجومی جدید لازم است تا به سیستم چهار هافبکه خود عمق بیشتری بدهد.
اگر خرید دیگری صورت بگیرد، این خبر خوبی برای حضور فرمین در تیم اصلی نخواهد بود. در این صورت او به تیم B بازخواهد گشت.
ممکن است این اتفاق بیفتد که سرمربی کاتالان بخواهد به فرمین پاداش دهد و ترجیح دهد به جای یک هافبک جدید، جذب یک مدافع راست را در اولویت قرار دهد.
ژاوی گفت: "ما به خریدهای بیشتری نیاز داریم. ما هنوز برخی چیزها را کم داریم. باشگاه آن را می‌داند. ما برای اینکه کاملاً رقابتی باشیم به چیزهای بیشتری نیاز داریم."
با این حال، چیزی که تغییر نخواهد کرد این است که همه در تگزاس شبی را که فرمین خود را به دنیا معرفی کرد، به خاطر خواهند آورد.
برچسب ها: بارسلونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها