به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۴ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۹۵۸
فولاد بدون باخت از گردونه رقابتها حذف شد!

پرونده ایران در ليگ قهرمانان آسيا بسته شد

گروه ورزشي:​ دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم فولاد ایران و السد قطر عصر امروز از ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز ذر حدود حضور 40 هزار هوادار برگزار شد که در پایان دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند اما در مجموع دو دیدار نماینده قطر توانست به جمع 8 تیم برتر آسیا راه یافت.
پرونده ایران در ليگ قهرمانان آسيا بسته شد
فولادی‌ها که در این دیدار از امتیاز میزبانی استفاده می‌کردند به دنبال پیروزی بودند اما در یک غافلگیری نادر بلحاج در دقیقه 16 توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. این گل تمرکز بازیکنان فولاد را به هم زد و در ادامه بازیکنان حسین فرکی حملات نصف و نیمه‌ای داشتند اما این بازیکنان السد بودند که توسط خلفان ابراهیم در دقیقه 29 با اشتباه سوشا مکانی به گل رسیدند. در دقایق پایانی نیمه اول پریرا صاحب موقعیت گل شد که از جلوی دروازه توپ را به بیرون زد تا در نیمه اول این نماینده قطر باشد که با نتیجه 2 بر صفر به برتری دست یابد.

در نیمه دوم بازیکنان فولاد حملاتی روی دروازه السد داشتند اما نتوانستند موقعیت چندان خطرناکی را خلق کنند. در دقیقه 62 بازیکنان السد صاحب موقعیت شدند که توپ بازیکن این تیم به تیرک دروازه فولاد برخورد کرد. حملات فولادی‌ها ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 77 توسط پریرا از روی نقطه پنالتی به گل رسید و در ادامه بار دیگر پریرا در دقیقه 87 گل تساوی را به ثمر رساند، اما شاگردان فرکی خیلی دیر به بازی برگشتند و با توجه به تساوی بدون گل در دیدار رفت فولادی‌ها از رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی بازماندند.

در دقایق پایانی بازی ضربه سر امید خالدی با بدشانسی به تیرک عمودی السد برخورد کرد تا فولاد شانس صعود را از دست بدهد. کیم دونگ جین از کره‌جنوبی قضاوت این بازی را برعهده داشت. وی به عبدالله کرمی، اسماعیل شریفات و شهاب کرمی از فولاد کارت زرد نشان داد. عبدالکریم حسن از السد با گرفتن کارت زرد دوم در دقیقه 74 از زمین بازی اخراج کرد.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود و با توجه به تساوی 2 بر 2 در این دیدار نماینده قطر توانست خود را به جمع هشت تیم برتر آسیا برساند. جالب اينكه تيم فولاد بدون باخت در دور مقدماتي و مرحله يك هشتم از ادامه رقابت‌ها بازماند. به این ترتیب کار نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بسته و آخرین نماینده ایران هم از گردونه مسابقات حذف شد.

در حاشيه:
* بازي ندادن اسماعيل شريفات در نيمه اول كه با اعتراض تماشاگران خوزستاني نيز همراه شد، بار ديگر به حالت هجومي فولاد ضربه زد و در روزيكه كه اين تيم از بازيكناني هجومي خود همچون رضايي، افشين و جماعتي به دليل آسيب ديدگي محروم بود، نيمكت نشيني شريفات توسط فركي بسيار سئوال برانگيز مي‌نمود.


* مسئولان امنيتي ورزشگاه، در مقابله با تماشاگران متخلف كه به طرف زمين اشيايي پرتاب مي‌كردند واكنش به موقع و مناسبي نداشتند. در دقيقه 40 هنگامي که بازيکن السد قطر قصد داشت ضربه كرنر بزند از سوي هواداران شيئي پرتاب شد که به کتف کمک داور برخورد کرد و همين مسئله باعث شد بازي دقايقي به تاخير بيافتد!

* در اواخر نيز بازي يكي از تماشاگران به وسط ميدان آمد و به دلايل نامعلومي در زمين به طرف بازيكنان فولاد هجوم مي‌آورد كه پس از لحظاتي توسط ماموران به خارج زمين هدايت شد! به نظر مي رسد اين مسائل حاشيه‌اي، توسط كنفدراسيون آسيا بي پاسخ نماند و تنبيهاتي را براي باشگاه فولاد در نظر بگيرند.


* پیش از شروع بازی مسئولان باشگاه فولاد از رائول مهاجم اسپانیایی تیم فوتبال السد تقدیر و تشکر کردند و پیراهن فولاد را به او دادند. زمانی که این مهاجم در نیمه دوم تعویض شد تماشاگران اهوازی هم به شدت او را مورد تشویق قرار دادند.

* گزارشگران شبكه‌هاي تلويزيوني دبی اسپورت و الکأس در ورزشگاه حضور داشتند.

* در جریان بازی، دو بار بازی متوقف شد. یک‌بار زمانی که تماشاگران سنگی را به سمت کمک داور پرتاب کردند و یک‌بار هم در نیمه دوم زمانی که تماشاگران نور لیزر را روی صورت داور انداختند باعث شد تا داور کره‌ای بازی را برای چند دقیقه متوقف کند.

* در دقایق پایانی نیمه دوم یکی از هواداران اهوازی وارد زمین شد و به سمت بختیار رحمانی رفت. پس از این اقدام ماموران او را به بیرون زمین هدایت کردند.

* تماشاگران خوزستاني با وجود حذف فولاد، تیم خود را مورد تشویق قرار دادند. سوشا مکانی هم پس از این شکست گریه کرد.

ترکیب فولاد: سوشا مکانی، ایوب والی، حسن جعفری، امید خالدی، عبدالله کرمی، شهاب کرمی، مهدی بدرلو (سالارزاده-80)، ساسان انصاری (اسماعیل شریفات-46)، سروش رفیعی، بختیار رحمانی و لوسیانو پریرا سرمربی: حسین فرکی

فرکي: کم‌تجربه و آماتور بوديم

سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان پس از حذف تيمش از رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا گفت: ما بازي را به قانون فوتبال واگذار کرديم.
حسين فرکي در نشست خبري پس از بازي تيمش با السد قطر اظهار کرد: بازي را به قانون فوتبال واگذار کرديم و اين همان چيزي است که تيم حريف به دنبال آن بود. در دو بازي رفت و برگشت شايسته پيروزي بوديم اما نشد. دو مساوي به دست آورديم اما صعود نکرديم. عدم صعود ما به دليل تجربه حريف، بازيکنان حرفه‌اي و بسيار گران تيم السد بود. قيمت هر کدام از بازيکنان اين تيم معادل کل مبالغ قراردادهاي بازيکنان ماست.

وي بيان کرد: کم‌تجربه و آماتور بوديم و به خاطر اشتباه خودمان صعود نکرديم. بازيکنان ما خوب بودند. فرصت هم به دست آوردند اما قدر فرصت‌ها را ندانستند. دو گل خورديم اما همه ديدند که آنها را جبران کرديم ولي متاسفانه قانون گل در خانه حريف ما را حذف کرد. البته ناگفته نماند خودمان هم به تيم حريف کمک کرديم تا موفق شود. وقتي تماشاگر خودي بدون دليل و بدون مقدمه وارد زمين مي‌شود و بازي را متوقف مي‌کند، آسيبش به ما مي‌رسد که به همين صورت هم شد. در اين بازي آنچه داشتيم رو کرديم و تيم من شايسته صعود بود.

سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: تيم جوان ما با حريف حرفه‌اي قابل مقايسه نيست و واقعيت را بايد پذيرفت. همان طور که هيچ کس باورش نمي‌شد که فولاد به اين مرحله برسد، همان طور هم مقابل السد شروع خوبي نداشتيم. وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره ماندنش در تيم فولاد خوزستان عنوان کرد: در مورد ماندنم در فولاد بعد جواب مي‌دهم. به بازيکنانم گفتم برويد و خوب استراحت کنيد و براي آينده فوتبال‌تان تصميم بگيريد.

مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۰:۱۶
حیف شد......صد حیف....لعنت به بدشانسی (227488)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۲:۱۴
فولاد به مشکل همیشگی تیم های ایرانی باخت. مشکلی به نام عدم حرفه ای بودن و بعد از چند بازی خوب بازیکنان دچار غرور بیجا میشوند. (227506)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۹:۱۷
کدوم شانس؟! فولاد زودتر از اینا باید حذف میشد! اتفاقا خیلی هم خوش شانس بود! (227516)
تریانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۸:۲۶
فولاد بهترین تیم مرحله گروهی مسابقات بود و بدون باخت از چرخه مسابقات خارج شد، البته حسادت به تیم قهرمان خیلی هم عجیب به نظر نمیرسه. (227645)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۰:۲۲
به هر حال از فرکی و بازیکنان تیم فولاد متشکریم. بهترین تیم ایرانی مسابقات بودند. انشااله سال آینده. (227491)
فوتبالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۰:۲۴
یکی از نقطه ضعفها ی بازی امروز سنگ پرانی و لیزر زدن مکرر به داخل زمین بود که نشانه واضح ضعف و بی کفایتی لیدرها ی فولاد در کنترل سکوها داشت که باید اقای دهکردی فکری به حال این لیدرها بکند ان تماشاگر هم که به زمین پرید دیگر اندش بود ورزشگاه غدیر درواقع کاملا از نظر کنتترل و نظارت بر چنین اقدامات شرم اوری نا اماده است و تکرار این حرکات در اینده باعث ضر رتیمهای میزبان خواهد شد (227492)
غیرفوتبالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۹:۱۸
فرهنگ ایرانی همیشه همین بوده و خواهد بود! عوض بشو هم نیست! چون ذاتی هست! شما هم خودتو ناراحت نکن.سال بعد هم ایشالا حذف میشیم (227517)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۶:۲۲
من خودم استقلالی هستم اما بازیکنان تیم فولاد هر چقدر هم که کم قیمت بودن از آبی های پر قیمت بهتر بازی کردن و نتیجه گرفتن بازم دست مریزاد (227509)
الف
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۴:۲۹
مگه شما از قیمتشون خبر دارید . با او مدارک جعلی (227591)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۷:۴۰
فولاد شايسته، بازي را بخاطر چند تماشاگر بي فكر باخت، كجاي دنياي مدرن به داخل زمين سنگ مي اندازند درست اين همان چيزي بود كه تيم مقابل مي خواست كاش اين درسي باشد براي تماشگران فوتبال كشورمان كه البته بعيد مي دانم... (227512)
حمید
Sweden
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۹:۲۷
سپاهان اصفهان همین تیم را در اصفهان با نتیجه 4 بر صفر برد .ای کاش تیم خوب فولاد هم می توانست این نتیجه را تکرار کند .فولاد به کم تجربگی بازیکنانش باخت (227519)
هوادار فولاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۲۲:۵۰
انصافا خالي بودن جاي نفراتي چون رضايي ، جماعتي ، و افشين در اين ماراتون نفس گير كاملا مشهود بود اگر چه تلاش فولاد در نيمه دوم تحسين بر انگيز و شگفت آور بود با اين وجود بنظر من در صورت عدم مصدوميت و غايب نبودن سه نفر فوق در بازي ديروز ، فولاد براحتي وبا اختلاف گل بالا ، السد را شكست مي داد و به جمع هشت تيم مي رسيد ولي افسوس كه اينگونه نشد. (227675)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۹:۵۴
واقعا خیلی حیف شد که یکی از بهترین های آسیاحذف شد من از تمام بازیکنان فولاد تشکر میکنم ای کاش بازی را بازیکنان استقلال هم نگاه میکردند (227520)
حامي فولا خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۳:۲۵
از حمايتهاي استاندار عزيز و مديران خوزستاني تشكر مي كنيم اين تازه ابتداي راهي طولاني براي فولاد و فوتبال خوزستان است.آقاي فركي به تدبير و شجاعت شما هم افتخار مي كنيم. (227562)
H
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۰۹:۵۵
مربیان ایرانی جنبه تعریف را ندارند تا دو روز از فرکی تعریف کردند گند زد تا می بازند تقصیر را میندازند گردن بی تجربگی.....بحای گیر دادن به بازیکن یقه خودتون را هم بگیرید (227521)
فوتبالدوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۳:۱۲
عامل اصلي حذف فولاد، شخص فركي بود با اين لج كردن هاي بي موقعش (درباره شريفات). مقابل استقلال هم همين كار را كرد و باخت. او مرد بازي هاي بزرگ نيست. (227557)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۰:۲۶
فوتبال دولتی و شبه دولتی همینه (227531)
آ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۱:۵۰
واقعا که.. اينم بازي بود آخه؟ (227539)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۳:۱۴
جگرمون آتش زده شد (227558)
چون كرخه و كارون بود جوشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۳:۲۲
به تمامي ورزشكاران و مربيان و مديران فوتبال خوزستان كه زحمت كشيدند خسته نباشيد مي گوييم و درودمي فرستيم ايشان با مايه گذاشتن از جان و با وجود كمبودهاي فراوان نمايش جانانه اي از لياقتهاي جوانان ايراني نشان دادند به همه شما افتخار مي كنيم (227561)
حامي فولاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۳:۳۵
واقعا متأسفم كه جهالت و حماقت معدود تماشاگران انگشت شمار باعث آسيب روحي رواني فوتباليستهاي فولاد شد اين چه كارهايي است ديگر!!!؟؟؟؟؟؟ (227568)
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۵:۴۱
ضمن عدم تایید حرکت معدودی از تماشاگران ولی این رو هم باید گفت که سطح داوری بازی هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت بسیار پایین و مغرضانه بود. شاید اگر این فشارها از سوی تماشاگران نبود مثلا اون صحنه هم پنالتی گرفته نمیشد (227612)