به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۵:۱۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۴۲۰۲۰

چچنی‌ها به كمك تجزيه‌طلبان اوکراین آمدند!

گروه بين‌الملل: یک رسانه خبری منطقه دونتسک از استقرار نیروهای گردان داوطلب چچنی در جمهوری خودخوانده دونتسک و مشارکت آنها در تامین امنیت این منطقه خبر داد.
چچنی‌ها به كمك تجزيه‌طلبان اوکراین آمدند!
به گزارش ایرنا، تارنمای ˈ62 یو.آˈ ویژه اخبار شهر دونتسک (مرکز استانی به همین نام) روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: اعضای گردان داوطلبان چچنی به نام ˈواستوکˈ در جنوب دونتسک پایتخت این جمهوری خودخوانده در شرق اوکراین مستقر شده اند. در گزارش آمده است: این افراد به همراه ماموران پلیس رانندگی به بازرسی خودروها در مبادی ورودی و خروجی شهر دونتسک می پردازند.

برخی رسانه های روسی در روزهای اخیر از امکان استقرار نیروهای داوطلب چچنی در دونتسک برای تامین امنیت این منطقه خبر داده بودند. ˈرمضان قادرافˈ رییس جمهوری چچن پیش تر با اعلام حمایت از مبارزات مردم دونتسک و لوهانسک و نقاط دیگر شرق و جنوب اوکراین برای احقاق حقوق خود ، برای کمک به معترضان این منطقه و تامین امنیت آنها ابراز آمادگی کرده بود.

مناطق شرقی و جنوبی اوکراین در ماه های اخیر صحنه درگیری میان شبه نظامیان طرفدار روسیه و دولت اوکراین بوده است. درگیری میان نیروهای نظامی اوکراین و شبه نظامیان طرفدار روسیه در این مناطق تاکنون صدها و کشته و مجروح از دو طرف بر جای گذاشته است.

ساکنان مناطق شرقی و جنوبی اوکراین که اکثریت آنان را روس تباران تشکیل می دهند پس از خلع ویکتور یانکوویچ رییس جمهور این کشور و سر کار آمدن نیروهای سیاسی غربگرا در کی یف اعلام کردند که تصمیم گیری های دولت جدید را نمی پذیرند. در همین راستا استان های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین هفته جاری شاهد همه پرسی استقلال خودخوانده بود که بیش از ۸۰ درصد شرکت کنندگان در آن به جدایی از اوکراین رای مثبت دادند.