به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۹ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۲۱۰۷۴

 اعتراضات مردم باید شنیده شود

 اعتراضات مردم باید شنیده شود
 گروه سیاسی: رئیس خانه احزاب گفت: دو انتخابات قبلی، مشارکت ما سطح پایینی بالغ بر ۴۳ تا ۴۸ درصد داشته در حالی که ما هیچ وقت به تراز زیر ۵۰ درصد بعداز انقلاب نرسیده بودیم.
به گزارش خبرآنلاین، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی منوچهر متکی را می‌خوانید:
اگر چه خانه احزاب البته یک مجموعه صنفی است ولی ما یکی از وظایف مان حمایت از فعالیت احزاب است،این احزاب هستند که باید در انتخابات میدان داری کنند و نقش افرین باشند.
بخشی ازاین دغدغه ها نگرانی هایی است که برگرفته از آن دو انتخابات قبلی است که مشارکت ما سطح پایینی بالغ بر ۴۳تا ۴۸ درصد داشته است در حالی که ما هیچ وقت به تراز زیر ۵۰ درصد بعداز انقلاب نرسیده بودیم.
در مجموع رقم انتخابات ریاست جمهوری ۴۸ درصد بود و کمتر از آن رقم انتخابات مجلس بود که از ۴۳ درصد بیشتر نشد. این یکی از دغدغه هایی بود که احزاب در نشست های مختلف مطرح می کردند و ما برای آن دو نشست منطبق بر انتخابات برگزار کردیم،ما در آن نشست ها کاهش آرا را آسیب شناسی و ریشه یابی کردیم .
ما فکر می کنیم مردم تحت تاثیر انگیزه های اعتقادی و گرایش های ملی میهنی و منافع ملی کشورشان و منافع مردم برای شرکت در انتخابات انگیزه دارند اما گله مندی ها و دغدغه هایشان و مسائلی که امروز جامعه ما با آن مواجه است، این مشارکت را تحت الشعاع قرارمی دهد و میزان مشارکت را شاید کاهش دهد.
همانطور که اشاره کردید بخشی از ناآرامی های پاییز گذشته ریشه در گله مندی ها و نارضایتی ها و حتی اعتراضات دارد و بخش کاملا آشکار و روشنی هم ریشه در اغتشاشات و دست فرمانی که از سوی دشمنان نظام می گیرند است. تفکیک این دو مرز از همدیگر نکته مهمی است که ما در خانه احزاب این را مورد بحث قرار دادیم ،عده ای بر اعتراضات تکیه می کردند و عده ای بر اغتشاشات.جمع بندی ما این بود که اغتشاشات را محکوم می کنیم و اعتراضات باید شنیده شود،این سخن ما در وزارت کشور اثر وضعی خود را گذاشت و درجلسه ای هم که معاون سیاسی وزارت کشور در همینجا شرکت داشتند، همین مواضع مطرح شد و به فاصله کوتاهی از خانه احزاب دعوت کردند که در بحث تدوین دستورالعمل مجوز تجمعات شرکت کنند.گله ما از وزات کشور این بود که براساس آن دستورالعمل چرا شما مجوز برگزاری تجمعات اعتراضی را نمی دهید؟ باید این مجوز داده شود.امروز هم نارضایتی ها ادامه دارد و جلوه آن در گرانی ها و تورم است و هم اغتشاشگران به دنبال اغتشاش هستند و می خواهند، ناامنی را در کشور دامن بزنند و انتخابات را تحت تاثیر ناامنی و اعتراضات قرار دهند.
همانطور که ما گفتیم اغتشاشات را محکوم می کنیم و اعتراضات باید شنیده شود مسئولین ما باید توجه کنند که عملکرد دولت ها یکی از دلایل زیادی یا کمی مشارکت مردم درانتخابات است
 
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها