به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۲۱۲۶۶
انتقاد جمهوری‌خواهان از توافق تبادل زندانیان بین دولت بایدن و جمهوری اسلامی ایران

واکنش تند رقیب اصلی ترامپ به توافق با ایران؛ کار بایدن شرم‌آور است

گروه بین‌الملل: جمهوری‌خواهان آمریکایی با انتقاد از توافق تبادل زندانیان بین دولت بایدن و جمهوری اسلامی ایران، از اینکه در چارچوب این توافق دسترسی ایران به میلیاردها دلار از دارایی های بلوکه شده اش میسر می‌شود، انتقاد کرده و این اقدام را دادن نوعی باج از سوی دولت بایدن به مقامات ایران تعبیر کردند. 
واکنش تند رقیب اصلی ترامپ به توافق با ایران؛ کار بایدن شرم‌آور است
ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا و یکی از کاندیداهای مطرح جمهوری‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۴ که پس از ترامپ در رده دوم نظرسنجی‌ها قرار دارد با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: شرم‌آور است که بایدن که برابر باج‌گیری جمهوری اسلامی تسلیم می‌شود. پاداش دادن به این حکومت برای گروگان گرفتن آمریکایی‌ها، انگیزه گروگان‌گیری بیشتر است. پرداخت شش میلیارد دلار باج به حکومت ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای، حمایت از تروریسم، سرکوب مردم ایران و کمک به روسیه خواهد بود. مماشات و ضعف بایدن، مسوولان ایرانی را برای حمله به ما و متحدانمان جرات می‌دهد و نزدیک‌تر شدن این حکومت به سلاح‌های هسته‌ای را تسهیل می‌کند. بایدن باید از پیگیری وسواس‌گونه معاملات فاجعه‌باری که امنیت ما را به خطر می‌اندازد دست بردارد. زمان آن فرا رسیده است که با حداکثر فشار در مقابل ایران بایستیم و نفوذ بد این حکومت را متوقف کنیم.»

مایک پنس: توافق با ایران بزرگترین باج تاریخ بود
معاون سابق رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: این توافق بزرگ ترین باجی بوده است که تا کنون به ایران داده ایم.
مایک پنس گفت: علی رغم اینکه از آزادی زندانیمان خوشحالم اما مردم آمریکا باید بدانند که بایدن اجازه داده است بزرگ ترین باج تاریخ را به ملاها بدهیم.این پول صرف ساخت پهپاد برای روسیه و تامین مالی تروریسم علیه ما و اسرائیل خواهد شد.

تام کاتن: دولت بایدن به جمهوری اسلامی"باج" داده است
سناتور "تام کاتن " که عضو کمیته نیروهای مسلح سنا است، نیز در بیانیه ای این توافق را "باج" و "عملی مماشات‌آمیز" خواند و هشدار داد که ایران از "این موارد (پول) به دست آمده به صورت غیرقانونی از جمله برای حمله به نیروهای ما، تامین مالی تروریسم و تسلیح روسیه" استفاده خواهد کرد.  5 زندانی که ایالات متحده اکنون در تلاش برای آزاد کردن آنها است سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و دو نفر دیگر هستند که خانواده‌هایشان ترجیح دادند نامشان را معرفی نکنند. 

عضو کمیته روابط خارجی سنا: آزاد کردن ۶ میلیارد دلار انگیزه بیشتری برای گروگان‌گیری به ایران می دهد
"جیم ریش" سناتور جمهوری خواه ارشد کمیته روابط خارجی سنا، روز پنجشنبه در توییتی نوشت: "در حالی که من از آزادی آمریکایی‌هایی که به ناحق بازداشت شده‌اند استقبال می‌کنم، اما آزاد کردن 6 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به طور خطرناکی انگیزه بیشتری برای گروگان‌گیری می دهد  و سود بادآورده‌ای را برای ادامه تجاوزات رژیم فراهم می‌کند." او افزود: بایدن باید کسانی را که از آمریکایی ها به عنوان مهره های سیاسی استفاده می کنند مجازات کند و برای پایان دادن به این رویه تلاش کند.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها