به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۴۲۲۳۸۵

تایید خبر جذب ۴۰۰ جوان حزب‌اللهی  

تایید خبر جذب ۴۰۰ جوان حزب‌اللهی  
گروه سیاسی:  معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره جذب جوانان حزب‌اللهی در وزارتخانه‌ها از جمله خبر به‌کارگیری ۴۰۰نفر از آنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که ما جذب نخبه داشته باشیم. عبارت آقای محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید قدری دقیق‌تر می‌بود. 
به گزارش همشهری آنلاین، میثم لطیفی گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه شعر، کارشناس امور شعر انتخاب کنیم، اینکه کسی لیسانس یا فوق لیسانس ادبیات داشته باشد برای ما کفایت نمی‌کند. او باید خودش شاعر باشد و شعر را بشناسد. در حوزه موسیقی و گرافیک نیز همین‌طور است. در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و خیریه هم اینچنین است.اساسا بحث ما این است که نخبگی در هر شاخه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی متفاوت است. مثلا در حوزه علم نخبگی به این است که فرد پژوهشگر باشد و آثار علمی و مقالات و مکتوبات داشته باشد. اگر قرار است معلم انتخاب کنیم، معلم کسی است که قدرت بیان و تدریس داشته باشد و نوآوری در فناوری آموزشی داشته باشد تا بگوییم معلم خوبی است. در حوزه فرهنگ نخبه کسی نیست که مدرک دانشگاهی آنچنانی داشته باشد، مثلا یک موسیقی‌دان است، هنرمند یا نقاش است یا یک فعال حوزه فرهنگی است؛ مثلا کسی است که در اردوهای جهادی فعال است.
 وی گفت: قرار شد این معیارها در بنیاد ملی نخبگان متناسب با نوع فعالیت کارگروه مشترکی متشکل از دستگاه اجرایی، بنیاد ملی نخبگان و همکاران ما در سازمان امور اداری و استخدامی، متناسب با صلاحیت‌های حرفه‌ای و شایستگی‌های مورد نیاز در آن رشته تعریف شود. 
لطیفی افزود: در وزارت فرهنگ نیز چنین است. اگر می‌خواهیم در حوزه شعر، کارشناس امور شعر انتخاب کنیم، اینکه کسی لیسانس یا فوق لیسانس ادبیات داشته باشد برای ما کفایت نمی‌کند. او باید خودش شاعر باشد و شعر را بشناسد. در حوزه موسیقی و گرافیک نیز همین‌طور است. در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و خیریه هم اینچنین است. معیارها متناسب با انتظاری که از آن فرد در شغلی می‌رود قابل تنظیم است. 
برچسب ها: وزارت ارشاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها