به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۴۲۲۴۰۴

ترسناک‌ترین مکان‌ روی زمین

ترسناک‌ترین مکان‌ روی زمین
گروه گوناگون: در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۷ دانشمند و خدمه سفری ۵۴ روزه را به دورترین نقاط قطب جنوب آغاز کردند. ماموریت آنان رسیدن به یخچال توئیتس(Thwaites) بود که از آن تحت عنوان یخچال روز رستاخیز (Doomsday Glacier) نیز یاد می‌شود. این بلوک یخی که در ابعاد و اندازه بریتانیاست به سرعت در حال فروپاشی ذوب شدن است.
به گزارش فرارو به نقل از بخش جهانی شبکه خبری بی بی سی، توئیتس در حال حاضر هشت برابر سریع‌تر از دهه ۱۹۹۰ میلادی ناپدید می‌شود و هر سال ۸۰ میلیارد تن یخ را به اقیانوس می‌ریزد و ۴ درصد از افزایش سالانه سطح دریا‌های سیاره را تشکیل می‌دهد.
این کلاهک یخی دور افتاده به دلیل اندازه عظیم و سقوط هشدار دهنده اش نه تنها یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های روی زمین محسوب می‌شود بلکه یکی از مهم‌ترین مکان‌ها نیز می‌باشد: زمین یخ زده صفر در مبارزه جهانی با تغییرات آب و هوایی. سه هفته طول کشید تا خدمه در یک کشتی یخ شکن به توئیتس رسیدند.
اگر توئیتس به طور کامل ذوب شود می‌تواند سطح دریا‌ها را ۳ متر یا بیش‌تر افزایش دهد و پیامد‌های جهانی موسوم به "سرد کننده ستون فقرات" را ایجاد کند.
این نگرانی وجود دارد که توئیتس در حال ورود به یک دوره سریع از فروپاشی است. اگر سطح آب دریا‌ها ۳ متر یا بیش‌تر افزایش یابد چه تاثیرات جهانی خواهد داشت؟ سرعتی که آن تحول رخ می‌دهد تفاوت فوق العاده ایجاد می‌کند. بنابراین، ۳ متر در طول دو قرن واقعا متفاوت از ۳ متر در طول ۴۰ سال است. نگرانی این است که واقعا انسان‌ها در این مورد چه می‌کنند؟
شهر نیویورک پیش‌تر عقب نشینی مدیریت شده در آستیتن آیلند انجام داده است. با مداخله مسئولان ایالتی بیش از ۵۰۰ خانه در استیتن آیلند خریداری و تخریب شد. ۸۰ درصد از این ساکنان توانستند پولی را که برای خانه شان داده شده بود گرفته و به جای دیگری در استیتن آیلند نقل مکان کنند. ما گاهی فکر می‌کنیم که عقب نشینی مدیریت شده مانند از هم گسیختن جوامع است، اما لزوما این طور نیست. بنابراین، اگر برای آن آماده شویم افزایش سطح دریا فاجعه بار نیست و این یک "اگر" بزرگ است.
بحث بسیاری در مورد انواع مکان‌هایی که باید و نباید روی زمین بازدید کنیم وجود دارد. یک فکر این است که این اکوسیستم‌های سخت و شکننده را به حال خود رها کنیمدیدگاه دیگر این است که مشاهده شکنندگی آن از نزدیک باعث می‌شود که مردم بیش‌تر به آن اهمیت دهند.
قدمت اولین بازدید یک انسان از قطب جنوب به بیش از ۲۰۰ سال پیش باز می‌گردد. این مکان به قدری قدرتمند است که در اکثریت قریب به اتفاق تاریخ بشریت به معنای واقعی کلمه انسان‌ها را در حاشیه خود نگهداشته است. هیچ جای دیگری در سیاره زمین مانند آن وجود ندارد. هر مکان دیگری که می‌روید داستان‌های بومی‌ای در خود دارند که هزاران سال از آن سر بر می‌آورند. اینجا تنها مکان روی کره زمین است که هیچ کدام از آن داستان‌ها وجود ندارد.
برچسب ها: زمین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها