به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۰:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۸ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۲۳۶۲

زبان فارسی؛ ارزشمندترین میراث تاریخی ما

گروه فرهنگ و ادب: معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خراسان مهد فرهنگ و تمدن و زادگاه و خاستگاه زبان فارسی است که شعر و ادب و عرفان و حماسه در این استان رشد پیدا کرده‌اند.
حسین نوش‌آبادی که در مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر توس تا نیشابور در محل باغ آرامگاه خیام سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: خراسان سرزمین مفاخر و مشاهیر بزرگ در حوزه‌های شعر و ادب و فرهنگ و هنر است و معتقدیم که باید به خراسان و شهرهای این استان توجه بیشتری شود. او اظهار کرد: انجام این‌گونه کنگره‌ها و همایش‌ها می‌تواند استان خراسان را به مطالبات اصلی خود نزدیک کند و کشور را از طراوت فرهنگی و هنری که پایه‌اش در همین استان بنیان شده، برخوردار کند. نوش‌آبادی خاطرنشان کرد : علاوه بر تمام امتیازاتی که استان خراسان دارد نیشابور متبرک به قدوم امام رضا (ع) در آن سفر تاریخ‌ساز نیز هست و از این نظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: زبان فارسی که ظهور و بهترین جلوه آن در شعر فارسی نمایان است یکی از ارزشمندترین میراث تاریخی کشور است که پدران ما برای ما به یادگار گذاشته‌اند. نوش‌آبادی افزود: باید برای حفظ زبان فارسی نه تنها در کشور بلکه در جهان تلاش کنیم چرا که امروزه از زبان و شعر فارسی استقبال فراوانی صورت گرفته است، بنابراین باید سفیرانی برای انتقال این زبان و فرهنگ آن به سراسر جهان وجود داشته باشند که این مهم با توجه به اقبال و آمادگی‌ای که در بسیاری از کشورها برای برخورداری از این فرهنگ ناب ایرانی اسلامی دیده می‌شود، کاملا امکان‌پذیر و دست‌یافتنی است.
مرجع : ايسنا