به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۲۳۹۷

سپاه در سوریه ۴۲ تیپ مجهز آماده کرده

گروه سیاسی: فرمانده سپاه ملایر (استان همدان) از تشکیل ستاد پشتیبانی از سوریه در ملایر خبر داد و گفت: این ستاد در شهرستان ملایر کمک‎های نقدی و غیرنقدی مردم ملایر را جمع آوری کرده و برای انتقال به کشور سوریه به استان ارسال می کند.
سپاه در سوریه ۴۲ تیپ مجهز آماده کرده
محمد اسکندری در شورای اداری ملایر اظهار کرد: جنگ امروز در سوریه در واقع جنگ ما با آمریکاست که در خاک سوریه رخ داده است، چرا که سوریه تنها کشوری است که در مقابل توطئه‌های آمریکا باقی مانده و سر خم نکرده است. وی با بیان اینکه سوریه در زمان انقلاب تنها کشوری بود که جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخت و در جنگ تحمیلی نیز مهمات در اختیار ایران گذاشت، تصریح کرد: کشور سوریه در هشت سال دفاع مقدس راه لوله‎های انتقال نفت عراق را بست و از این راه ضربه بزرگی به عراق زد. وی با بیان اینکه کشور سوریه در حال حاضر به سلاح و ادوات جنگی احتیاج ندارد، تصریح کرد: فرماندهان سپاه در این کشور(سوریه) ۴۲ تیپ و ۱۳۸ گردان مجهز را آماده کرده اند و از نظر نظامی آمادگی کامل برای جنگ با دشمن را دارند.

فرمانده سپاه ملایر به مشکل اساسی کشور سوریه اشاره کرد و افزود: این کشور در حال حاضر نیز ضروری به مواد غذایی دارد، چرا که به دلیل ناامنی‎های ایجاد شده تمامی منابع مالی مردم از بین رفته و عده ای حتی به نان شب خود محتاج هستند. وی کمک به مردم سوریه را وظیفه همه مردم ایران دانست و گفت: مهمترین کار مردم ایران برای حمایت از مردم سوریه که در هشت سال دفاع مقدس حامی اصلی ایران بودند، جمع آوری و انتقال کمک‎های نقدی و مواد غذایی و بهداشتی به این کشور است.

اسکندری با بیان اینکه ۱۴ استان سوریه معین استان‎های ایران قرار گرفته است، ابراز کرد: استان حماه در سوریه معین استان همدان قرار داده شده است، که مردم استان همدان پس از جمع آوری کمک‎های نقدی و مواد غذایی به طور مستقیم این کمک‌ها را به این استان ارسال می کنند. وی از تشکیل ستاد پشتیبانی از سوریه در ملایر خبر داد و گفت: این ستاد در استان با محوریت استانداری همدان تشکیل شده است و در شهرستان ملایر نیز تشکیل شده و کمک‎های نقدی و غیرنقدی مردم ملایر را جمع آوری کرده و برای انتقال به کشور سوریه به استان ارسال می کند.
مرجع : خبرگزاری بسیج