به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۲۵۶۶۴

حفظ تناسب اندام برای داشتن عمری طولانی

حفظ تناسب اندام برای داشتن عمری طولانی
گروه علمی: بر اساس نتایج یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، زنانی که وزن بدن خود را پس از ۶۰ سالگی ثابت نگه می دارند، تقریبا ۲ برابر طولانی تر از زنانی که کاهش وزن دارند، عمر کرده و به طور متوسط تا ۹۵ سال زندگی می کنند.

به گزارش سیناپرس؛ در این مطالعه، محققان، داده های حدود ۵۴ هزار زن یائسه را بررسی کردند. تقریبا ۵۶ درصد از شرکت کنندگان تا سن ۹۰ سالگی یا بیشتر زنده ماندند. احتمال رسیدن به ۹۰ سالگی در زنانی که حداقل ۵ درصد از وزن خود را در طول مطالعه از دست دادند، ۵۱ درصد کمتر از زنانی بود که وزن ثابتی داشتند.

پژوهشگران دریافتند: اضافه وزن و افزایش شاخص توده بدنی، در میان زنان مسن بسیار شایع است. یافته های ما پیشنهاد داده اند که نگه داشتن وزن ثابت، می تواند به عنوان هدفی برای افزایش طول عمر در زنان مسن در نظر گرفته شود.

کاهش وزن ناخواسته در میان زنان سالخورده می تواند یک هشداری برای بیماری و پیش بینی کننده کاهش طول عمر باشد. با این وجود، دانشمندان هشدار داده اند که اگر کاهش وزن برای بهبود سلامت یا کیفیت زندگی آنها مفید باشد، توصیه می شود با پزشک خود در این رابطه مشورت کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها