به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۲۷۹۳

ارتش تايلند اعلام کودتای نظامی کرد

گروه بين​الملل: ارتش تایلند اعلام کرد قدرت را در اختیار گرفته است و تاکید کرد که کودتا بر روابط بین‌الملل تاثیر ندارد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، این شبکه در خبری فوری گزارش داد: ارتش در تایلند اعلام کرد قدرت را در اختیار گرفته است و تاکید کرد که کودتا بر روابط بین‌الملل تاثیر ندارد. ارتش تایلند همچنین اعلام کرد هدف از کودتای آن بازگرداندن ثبات به کشور و ایجاد اصلاح سیاسی است.

 رئیس ارتش تایلند امروز (پنج شنبه) اعلام کرد ارتش از امروز کنترل دولت را به عهده گرفته است.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال پرایوس چان - اوچا، رئیس ارتش تایلند در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ارتش وظیفه حفظ نظم و هدایت کشور به سمت اصلاحات را بر عهده گرفته است. وی پس از دیدار با تمامی جناح‌های رقیب در تایلند به منظور یافتن راه حلی جهت خاتمه دادن به اعتراضات شش ماهه ضد دولتی اعلام کودتا کرد.  وی گفت: این کودتا تاثیری بر روابط بین المللی تایلند ندارد.
 
از سوی دیگر رهبر پیراهن قرمزهای حامی دولت اعلام کرد که به رغم کودتا این گروه به تظاهرات‌های خود در حومه بانکوک ادامه خواهد داد.  جاتوپرن پرومپان، رهبر پیراهن قرمزها به حامیانش گفت: می‌جنگید یا نمی‌جنگید؟ ما جایی نمی رویم ما انتظار این کودتا را داشتیم. هر چه می‌خواهد بشود، بشود.  ارتش گفته است که نیروهایش را به محل‌های تجمع حامیان و مخالفان دولت می‌فرستد تا معترضان را متفرق کند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران