به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۲۹۳۶
اقدامات احمدی‌نژاد نتیجه‌ای جز خدشه دار کردن فرهنگ و تاریخ ایران نداشت

خدشه دار شدن فرهنگ ایران در دولت قبل

گروه سیاسی: رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتقاد از عملكرد دولت گذشته از قبیل عدم ارائه مجوز برای برگزاری كنگره احزاب و نهادهای مدنی گفت: اقدامات دولت احمدی‌نژاد نتیجه‌ای جز خدشه دار کردن فرهنگ و تاریخ ایران نداشت.
خدشه دار شدن فرهنگ ایران در دولت قبل
به گزارش ایلنا، جلال بختیاری در سیزدهمین کنگره مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی گفت: تجربه بشری طی 25 قرن گذشته از دوران سقراط تاکنون حاکی از این است که دموکراسی یا مردم سالاری تنها روش موثر و مطلوب در اداره جامعه است و از آن زمان هر عقیده یا روشی که در برابر دموکراسی ایستاده ناچار به حذف شده یا دست کم خسران فراوان دیدن شده است. وی ادامه داد: سوال اساسی این است که بنیان دموکراسی در تفکر مدرنیسم چیست؟که چهار سنگ زیر بنایی برای آن ترسیم كرده‌اند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخابات آزاد و منصفانه به معنای برابری سیاسی در کسب قدرت، حکومت صالح به معنای حکومت باز و پاسخگو یا حکومت قانون که تفکیک قوا در آن جاری است، حقوق سیاسی و مدنی شهروندان و آزادی انجمن‌ها جمعیت‌ها و نهادهای مدنی را از جمله سنگ‌بناهای دموکراسی دانست و افزود: ما به عنوان یکی از نهادهای مدنی و یکی از چهار سنگ زیر بنای دموکراسی به وجود آمده‌ایم و زمانی از نقش، اهمیت و جایگاه موثر و مفید برخوردار خواهیم شد که سایر سه سنگ زیربنایی دموکراسی نیز توامان از نقش،‌ اهمیت و جایگاه موثر و مفیدی برخوردار باشند. بختیاری با بیان اینکه حکومت بسته و غیر پاسخگو در دولت گذشته بسیاری از قوانین ابلاغی مجلس را زیر پا گذاشت یاد آور شد: در آن دولت تحرک و گردش آزاد اطلاعات با قفل و مهر کردن انجمن صنفی روزنامه نگاران و انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها و توقیف پی در پی بسیاری از مطبوعات اصلاح طلب و نقاد و ممیزی سختگیرانه در حوزه نشر و انکار نقش احزاب و ممانعت از برگزاری کنگره بسیاری از احزاب و نهادهای مدنی غیر خودی از رشد و توسعه کشور جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: حاصل دو دولت ایشان جزء افزایش تورم و بیکاری، رکود و رشد اقتصادی منفی، کاهش بودجه‌های عمرانی، تخریب شدید محیط زیست، بدهی‌های کلان بانکی، ‌تضعیف پول ملی، اختلاس و غارت اموال عمومی، فرار مغزها و امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها، دیپلماسی غیر متعارف و تحمیل تحریم‌های اقتصادی از سوی مجامع بین المللی نبود و در یک کلام به جزء خدشه دار کردن فرهنگ، تمدن و تاریخ یک ملت در افکار عمومی جهان و شکاف بین مردم و حکومت چیزی دیگری بر جای نگذاشت.

دبیر کل مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی تصریح کرد: اکنون دولت یازدهم در چنین و ضع نامطلوبی و برای تغییر و تحول آن به وضع به مطلوب چه کار می‌تواند انجام دهد؟ به نظر می‌رسد که چالش و بحران‌های کنونی کشور در دو حوزه سیاست خارجی و سیاست داخلی طبقه‌بندی می‌شوند که رفع آنها مستلزم اقدامات توامان و فوری در هر دو حوزه است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اقدامت دولت تدبیرو امید در حوزه سیاست خارجی بیان کرد: اولین اقدام تعامل سازنده باجهان است که دولت آقای روحانی روزنه امیدی در آن گشوده است امری که بدون فرصت‌کشی می‌بایست به حرکت خود شتاب بیشتری دهد و تا حصول نتیجه مطلوب ادامه یابد. وی ادامه داد: اقدامی که باید در حوزه داخلی صورت گیرد شامل توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی است که نیازمند اقدامات اساسی برای حضور و مشارکت فعال و همه جانبه مردم است.

بختیاری در پایان تاکید کرد: آخرین و نه کمترین مقوله، توجه جدی به فرهنگ جامعه در سه معنای اصیل آن شامل هویت انسانی، هویت ملی و هویت عقیدتی می‌شود که تجربه سی و پنج ساله اخیر در جداسازی هویت‌های سه گانه جامعه و قربانی کردن یکی برای دیگری جز تفرقه و زیان اجتماعی حاصل دیگری نداشته باشد