کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انجمن اسلامی مظهر آزادی خواهی است

دولت‌ احمدی‌نژاد دانشگاه‌ را تبدیل‌ به پادگان کرد

4 خرداد 1393 ساعت 11:37

گروه سياسي: نماينده مجلس ششم مي‌گويد: در دولت احمدی‌نژاد دانشگاه‏ها به فضاحت کشانده شدند. احمدی‌نژاد دانشگاه را تبدیل به پادگان کرد و از اتاق رئیس دانشگاه تا همه ی قسمت‏‌ها دوربین‌‏های مخفی و آشکار نصب شده بود.



اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز (شورای احیا) با دکتر محمد کیانوش راد دیدار و گفتگو کردند و دغدغه‌‏های خویش را با وی در میان نهادند. کیانوش راد در این نشست دوستانه کار جمعی و گروهی را سبب شکوفایی توانایی‏‌های فردی دانست وافزود: باانجام فعالیت‏های جمعی، شخصیت یک فرد شکل گرفته و تعدیل می‌‏شود و حسن کار تشکیلاتی آموختن تصمیم‏گیری مشارکتی است که در زندگی آینده‏ی جوانان تاثیر گذار است.

نماینده مردم اهواز در مجلس ششم با اشاره به سابقه و هویت انجمن‏‌های اسلامی، تشکل انجمن اسلامی را دارای هویت روشنفکری دینی دانست و اظهار داشت: جریان روشنفکری دینی همواره بر آزادی، دموکراسی و حقوق بشر تاکید داشته و حق فعالیت مخالفان و رقبای خود را به رسمیت می‏‌شناسد.

وی ادامه داد: انجمن اسلامی مظهر آزادی خواهی است. دانشجویان تاکنون هزینه‌‏های مختلفی را پرداخته‏اند و استقامت جوانان دانشجو همیشه چراغ فروزان حرکت ضد استبدادی در ایران بوده است.
عضو شورای عالی بنیاد باران، اصلی‌‏ترین خصلت دانشجویی را داشتن تفکر ضد استبدادی، شجاعت، نگرش علمی، اصالت به کار جمعی و تشکیلاتی و استقلال فکری دانست و گفت: آزادی خواهی و ضدیت با استبداد همواره دانشجویان را در مسیر اصلاح طلبی قرار داده است.

کیانوش راد در عین حال گفت: دانشجویان نباید تحت قیمومیت هیچ‏کس قرار بگیرند و کسانی که در خارج از دانشگاه سعی در حذف انجمن اسلامی دانشجویان را دارند علی‏رغم صرف هزینه‏های هنگفت و حمایت برنامه ریزی شده از خارج از دانشگاه، فاقد نفوذ کافی در دانشگاه هستند. تلاش این عده برای ماندن در دانشگاه مساوی با حذف انجمن‏های اسلامی است ولی این جریان هیچ‏گاه نتوانسته جریان آزادی خواهی در دانشگاه را حذف کند.

نماينده اهواز در مجلس ششم با اشاره به عملکرد دولت نهم و دهم در دانشگاه‏ها تصریح کرد: در دولت احمدی‌نژاد دانشگاه‏ها به فضاحت کشانده شدند. احمدی‌نژاد دانشگاه را تبدیل به پادگان کرد و از اتاق رئیس دانشگاه تا همه ی قسمت‏‌ها دوربین‌‏های مخفی و آشکار نصب شده بود. خوشبختانه تا حدی فضای امنیتی و پلیسی در دانشگاه کم شده است، اما هنوز باید دانشجویان برای گشایش فضای سیاسی تلاش کنند.

وی خطاب به دانشجویان افزود: تا زمانی که به نام انجمن اسلامی فعالیت می‌‏کنید باید طبق قوانین تعریف شده در انجمن‏های اسلامی قدم بردارید و در پیگیری عقاید خود با صلابت عمل کنید و محکم و استوارو با تکیه بر میراث گذشته‏ی هویتی خویش، تلاش کنید و از دادن هزینه در این راه نیز هراسی نداشته باشید زیرا مردم قدردان فداکاری‏های دانشجویان بوده و هستند. کیانوش راد به کسانی که در پی احیای انجمن اسلامی دانشجویان هستند اطمینان داد که دولت از فعالیت تشکل‌‏ها حمایت خواهد کرد.

همچنین در این نشست شکرالله کلاه کج و حبیب امانی پور، دو تن ازاعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز (شورای احیا) با ارائه‏ی تحلیلی از روند فعالیت‏ها در انجمن‏های اسلامی دانشجویان (شورای احیا)، بر عزم جدی اعضای انجمن برای تداوم فعالیت‏ها و پیگیری مطالبات دانشجویان تاکید کردند.


کد مطلب: 43061

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/43061/دولت-احمدی-نژاد-دانشگاه-تبدیل-پادگان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir