به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۳۰۶۱
انجمن اسلامی مظهر آزادی خواهی است

دولت‌ احمدی‌نژاد دانشگاه‌ را تبدیل‌ به پادگان کرد

گروه سياسي: نماينده مجلس ششم مي‌گويد: در دولت احمدی‌نژاد دانشگاه‏ها به فضاحت کشانده شدند. احمدی‌نژاد دانشگاه را تبدیل به پادگان کرد و از اتاق رئیس دانشگاه تا همه ی قسمت‏‌ها دوربین‌‏های مخفی و آشکار نصب شده بود.

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز (شورای احیا) با دکتر محمد کیانوش راد دیدار و گفتگو کردند و دغدغه‌‏های خویش را با وی در میان نهادند. کیانوش راد در این نشست دوستانه کار جمعی و گروهی را سبب شکوفایی توانایی‏‌های فردی دانست وافزود: باانجام فعالیت‏های جمعی، شخصیت یک فرد شکل گرفته و تعدیل می‌‏شود و حسن کار تشکیلاتی آموختن تصمیم‏گیری مشارکتی است که در زندگی آینده‏ی جوانان تاثیر گذار است.

نماینده مردم اهواز در مجلس ششم با اشاره به سابقه و هویت انجمن‏‌های اسلامی، تشکل انجمن اسلامی را دارای هویت روشنفکری دینی دانست و اظهار داشت: جریان روشنفکری دینی همواره بر آزادی، دموکراسی و حقوق بشر تاکید داشته و حق فعالیت مخالفان و رقبای خود را به رسمیت می‏‌شناسد.

وی ادامه داد: انجمن اسلامی مظهر آزادی خواهی است. دانشجویان تاکنون هزینه‌‏های مختلفی را پرداخته‏اند و استقامت جوانان دانشجو همیشه چراغ فروزان حرکت ضد استبدادی در ایران بوده است.
عضو شورای عالی بنیاد باران، اصلی‌‏ترین خصلت دانشجویی را داشتن تفکر ضد استبدادی، شجاعت، نگرش علمی، اصالت به کار جمعی و تشکیلاتی و استقلال فکری دانست و گفت: آزادی خواهی و ضدیت با استبداد همواره دانشجویان را در مسیر اصلاح طلبی قرار داده است.

کیانوش راد در عین حال گفت: دانشجویان نباید تحت قیمومیت هیچ‏کس قرار بگیرند و کسانی که در خارج از دانشگاه سعی در حذف انجمن اسلامی دانشجویان را دارند علی‏رغم صرف هزینه‏های هنگفت و حمایت برنامه ریزی شده از خارج از دانشگاه، فاقد نفوذ کافی در دانشگاه هستند. تلاش این عده برای ماندن در دانشگاه مساوی با حذف انجمن‏های اسلامی است ولی این جریان هیچ‏گاه نتوانسته جریان آزادی خواهی در دانشگاه را حذف کند.

نماينده اهواز در مجلس ششم با اشاره به عملکرد دولت نهم و دهم در دانشگاه‏ها تصریح کرد: در دولت احمدی‌نژاد دانشگاه‏ها به فضاحت کشانده شدند. احمدی‌نژاد دانشگاه را تبدیل به پادگان کرد و از اتاق رئیس دانشگاه تا همه ی قسمت‏‌ها دوربین‌‏های مخفی و آشکار نصب شده بود. خوشبختانه تا حدی فضای امنیتی و پلیسی در دانشگاه کم شده است، اما هنوز باید دانشجویان برای گشایش فضای سیاسی تلاش کنند.

وی خطاب به دانشجویان افزود: تا زمانی که به نام انجمن اسلامی فعالیت می‌‏کنید باید طبق قوانین تعریف شده در انجمن‏های اسلامی قدم بردارید و در پیگیری عقاید خود با صلابت عمل کنید و محکم و استوارو با تکیه بر میراث گذشته‏ی هویتی خویش، تلاش کنید و از دادن هزینه در این راه نیز هراسی نداشته باشید زیرا مردم قدردان فداکاری‏های دانشجویان بوده و هستند. کیانوش راد به کسانی که در پی احیای انجمن اسلامی دانشجویان هستند اطمینان داد که دولت از فعالیت تشکل‌‏ها حمایت خواهد کرد.

همچنین در این نشست شکرالله کلاه کج و حبیب امانی پور، دو تن ازاعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز (شورای احیا) با ارائه‏ی تحلیلی از روند فعالیت‏ها در انجمن‏های اسلامی دانشجویان (شورای احیا)، بر عزم جدی اعضای انجمن برای تداوم فعالیت‏ها و پیگیری مطالبات دانشجویان تاکید کردند.

سالار
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۱:۵۲
بره اینم با این کارای مسخره و به یاد ماندنیش هر گلی زده یه یادگار مونده مثل خودش که به چهره ماندگار تبدیل شده سالها بگذره هیج کس نمیتونه خراب کاری های این بشرو درست کنه (229974)
AVENGER
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۱:۵۹
انجمن فراموش شده ای که تنها مجرای دانشجویان بود
دوباره راه افتاده ,امیدوارم باز هم دویدنش را ببینبم.... (229980)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۱۰
جواب اون 8 سال بدبختی وفشار زیاد و ظلم وستم برمردم را چه کسی می دهد؟
تواین یک سال هم کم نشده ،باوجود رییس جمهورمحبوبم روحانی. (229987)
ايليما
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۱۵
به نام خدا
بنده به عنوان دانشجوى چمران براى اين شورا آرزوى موفقيت دارم و انشا الله که بتوانند دانشگاه را از دست افراطيون نجات دهند و نشاط و اميد را به دانشگاه بازگردانند (229988)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۱۶
مدیریت درزمان احمدی نژادرا می توان به عصر قرون وسطی تشبیه کرد. (229989)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۲:۵۴
واقعا جای خالی دکتر در دانشگاه احساس میشه،‌ کاش دکتر دوباره به دانشگاه برگرده، تا بقیه دانشجوها هم بتونند از نظرات و راهنمایی ایشون استفاده کنند،‌ (230007)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۳:۰۶
دانشگاه چمران رو به نشاط و امید...کاش افراطیون این فضا رو از ما دانشجویان نگیرند (230012)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۳:۱۳
خدایش واقعا بدون هیچ افترا و بی ادبی و بی طرفی نظرات نوشته می شود (230016)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۳:۳۷
اولا از نحوه صحبت کردن اقای راد مشخصه چقدر مودب تشریف دارند ثانیا حالا که احمدی نژاد رفته دوربین های مخفی برداشته شد یا نه ؟نکنه باز احمدی نژاد که نمی تونه مجوز دانشگاهش را بگیره مانع میشه ؟ بس کنید اقای راد یه طوری حرف می زنید انگار قبل از سال 84 مملکت گل وبلبل بود !!! (230021)
پدرام
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۳:۴۲
امیدواریم این دیدارهای دانشجویی سرآغازی باشه برای شکسته شدن جو یک صدایی حاکم بر دانشگاه,برای دوستان انجمن اسلامی چمران هم آرزوی موفقیت دارم. (230022)
دانشجو
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۴:۳۰
باسلام به نظر می رسد این افراد که خودراانجمن اسلامی می دانند خیلی معنای اسلامی بودن راندانند لطفا اصلاح بفرمایید برخی ازدانشجویان . (230037)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۲۸
این دوستان با نام شورای احیای انجمن اسلامی دانشجویان درخواست داده اند، و با درخواستشون موافقت اولیه شده، از شما خواهشمندم که با آگاهی حرفی رو بزنید، در ضمن این خبر توسط دفتر دکتر پخش شده، پس از این نفرت پراکنی دست بردارید، (230093)
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۳۶
تا این حسادت هست همه عقب می مونیم جهان سومی یعنی این (230068)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۴۴
اوووووووووووووووووووووووووووه!!!!!!!!!!چقدر هم که شماها اهل تضارب ارائید!از سال88 وبرخوردتون با نه گفتن بهتون توسط مردم معلومه! (230074)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۹:۰۵
دکتر از کسانی بود که در سال 88 بابت اعتقاد به همین تضارب آراء هم زندان کشیدند و هم بازنشسته اجباری شدند، راجب شخصیتها باز هم خواهش میکنم که کمی آگاهانه تر صحبت کنید (230156)
جاويد
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۲۱
به نام خدا
بعد از گذشت هشت سال و رو به زوال رفتن جنبش هاى دانشجويي در زمان احمدى نژاد خوشحالم که شاهد بازگشت اينگونه تشکل ها به دانشگاه هستم.
باشد که خداوند يا و ياور دوستان اصلاحطلب ما در شوراى احيا باشد (230086)
s
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۷:۴۴
ما تو دانشگاه صنعتی اصفهان هستیم و بعد از سال 88، رییس خودکامه ای رو به ریاست دانشگاه ما منصوب کردند که دانشگاه رو به یک زندان بزرگ تبدیل کرد و بهترین دانشجوهای ما تو دوران ایشون تعلیق شدند، اساتید اخراج شدند. تشکل ها تعطیل شدند. تمام جاها تفکیک جنسیتی شد و دوربین نصب شد. حتی حرف زدن دختر و پسر باهم هم کاملا ممنوع بود تو دانشگاه. ولی با انتخاب روحانی، توفیقی این رییس رو برکنار کرد و الان محسط خیلی خیلی بهتر شده (230124)
آراس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۲:۵۳
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند....امیدوارم اینگونه دیدارها ادامه پیدا کنه (230198)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۳:۵۰
ولی همین دولت حاضر شهامت نداره استادان به اجبار بازنشسته ما را به دانشگاه برگرداند (230215)