به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۳۱۵۶۰

گوگل در هند لپ‌تاپ تولید می‌کند

گوگل در هند لپ‌تاپ تولید می‌کند
گروه اقتصادی: گوگل برای توسعه فعالیت تولید در هند، تولید لپ‌تاپ‌های کروم بوک در این کشور را آغاز خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت (شرکت مادر گوگل) در پستی در «ایکس» (توییتر سابق) گفت: گوگل با همکاری شرکت هیولت پاکارد (HP)، لپ‌تاپ‌های کروم بوک را در هند تولید می‌کند.

این اقدام کمک می‌کند عرضه در هند را افزایش داده و با رایانه‌های ویندوز ساخت شرکت‌هایی نظیر دل تکنولوژی و ایسوزتِک کامپیوتر، رقابت موثرتری داشته باشد. این یک پیروزی دیگر برای برنامه دو میلیارد دلاری نارندرا مودی، نخست وزیر هند است تا شرکت‌های بزرگ فناوری را ترغیب کند پایگاه‌های تولید خود را در این کشور دایر کنند.

هند که جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر دارد، به دنبال توسعه بخش تولید محصولات الکترونیکی همزمان با تلاش شرکت‌ها برای متنوع کردن زنجیره تامین خود به دلیل رشد تنش‌های ژئوپلیتیکی میان واشنگتن و پکن است.
تولید بومی به گوگل کمک خواهد کرد عرضه پایدار در هند را حفظ کرده و از هر گونه محدودیت وارداتی، اجتناب کند. لپ‌تاپ‌های کروم بوک معمولا قیمت پایین‌تری داشته و حاشیه سود کمتری دارند و از این رو، به اعمال هر گونه تعرفی وارداتی به شدت حساس هستند.

دهلی نو محدودیت‌های برنامه‌ریزی شده برای واردات لپ‌تاپ، تبلت و سایر سخت افزار فناوری اطلاعات را تسهیل کرده و به تولیدکنندگان فرصت داده است فرصت بیشتری برای آمادگی در برابر محدودیت‌های احتمالی داشته باشند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، کروم بوک در تاسیسات شرکت فلکس در نزدیکی چنای واقع در جنوب هند، ساخته خواهد شد. شرکت HP از سال ۲۰۲۰ در این تاسیسات، لپ‌تاپ و رایانه رومیزی تولید کرده است. تولید لپ‌تاپ‌های کروم بوک از دوم اکتبر آغاز شده و مشتری اصلی این محصول، بخش آموزشی است.
برچسب ها: گوگل کروم بوک هند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها