به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۳۱۹۱۲

تیم ملی والیبال سوار‌خطرناک‌ترین‌آسانسور ممکن

تیم ملی والیبال سوار‌خطرناک‌ترین‌آسانسور ممکن
گروه ورزشی:امروز والیبال ایران یکی از عجیب‌ترین روزهای تاریخ خود را سپری خواهد کرد.به گزارش "ورزش سه"، مسابقات والیبال انتخابی المپیک پاریس به روز چهارم خود رسیده است و با توجه به نتایج عجیب و غریبی که در گروه‌های مختلف اتفاق افتاده وضعیت رنکینگ بین رتبه دهم تا چهاردهم را به شکل قابل توجهی جذاب کرده طوری که برد و باخت هر تیم می‌تواند تا چند پله آن کشور را در جدول صعود یا سقوط دهد.

**ایران- ٢٢٧.٧٠ امتیاز 
تیم ایران هم اکنون با ۲۲۷.۷۰ در رتبه دهم رنکینگ جهانی قرار دارد و امروز در یک بازی حساس مقابل جمهوری چک قرار می‌گیرد. در صورت برد، ایران می‌تواند این رتبه را برای خود حفظ کند، ولی اگر با نتیجه سنگین سه بر صفر یا سه بر یک شکست بخورد، با امتیازات فراوانی که از دست خواهد داد حتی شاید تا رتبه چهاردهم جدول نیز سقوط کند و نتیجه‌ای عجیب را از خود بر جای بگذارد.

*هلند- ٢١٩.٠٨ امتیاز 
تیم ملی والیبال هلند در این دوره از مسابقات عملکردی فوق العاده ضعیف داشته و با سه شکستی که پذیرا شده هم اکنون در رتبه یازدهم جدول قرار دارد، اما این رتبه موقت آنهاست و با توجه به بازی داشتن ایران، کوبا و کانادا رتبه این تیم در رنکینگ جا به جا خواهد شد. آنها در صورت شکست همه این سه تیم به طور معجزه آسایی به رتبه دهم جدول باز خواهند گشت و در عین حال اگر پیروزی بدون دادن ست به دست بیاورند هلند را به رتبه چهاردهم خواهند فرستاد.


*آلمان- ٢١٨.۵٩ امتیاز
بی‌شک آلمان یکی از سوپرایزهای این دوره از مسابقات است که سه بازی گذشته خود را به بهترین شکل برده و با کسب امتیازات فراوان حالا در یک قدمی رتبه دهم قرار دارد. آن‌ها امشب برابر ایتالیا بازی دارند و در صورت پیروزی سه بر صفر حتی با وجود برد ایران برابر جمهوری چک می‌توانند جای ما را در رتبه دهم بگیرند، آنها البته با توجه به عدم ریکاوری و فرصت کم پس از بازی با برزیل کار سختی خواهند داشت.

*کوبا- ٢١۶.۵٣ امتیاز 
تیم ملی والیبال کوبا که در گروه ایران نیز قرار دارد، عملکرد نسبتاً خوبی را در رقابت‌های انتخابی المپیک از خود به نمایش گذاشته است. کوبا بعد از پشت سر گذاشتن یک لیگ ملت‌های کابوس‌وار حالا رویای صعود در المپیک را در سر می‌پروراند و به دنبال این هستند که با نتایج خوب و البته پیروزی در مسابقه رو در رو مقابل ایران وضعیت خود را برای المپیکی شدن در رنکینگ بهبود ببخشند.

*کانادا- ٢١۶.٢۴ امتیاز 
تیم جذاب توماس ساملوو در انتخابی المپیک همه را شگفت زده کرده است. آنها تیم‌های آرژانتین و هلند را با شکست بدرقه کردند و مقابل لهستان تا یک قدمی پیروزی پیش رفتند ولی حالا می‌خواهند با شکست تیم چین در بازی امروز از غفلت تیم‌هایی همچون ایران، کوبا و آلمان استفاده کنند و خود را به رتبه دهم رنکینگ برسانند. البته این تیم با این بازی‌های جذابی که از خود به نمایش می‌گذارد حتی می‌توانند بدون نیاز به رنکینگ مستقیما راهی المپیک شوند.

*امیدوار به صعود مستقیم ژاپن
حال باید دید چه اتفاقی تا پایان مسابقات امروز خواهد افتاد. تیم ملی والیبال ژاپن هم امروز برابر ترکیه بازی دارد. در صورتی که ژاپن نتواند ترکیه را شکست دهد کار برای ایران سخت می‌شود زیرا دیگر تقریبا شانس ژاپن برای سهمیه مستقیم از بین می‌رود و چون رتبه خیلی بهتری نسبت به ایران دارند، می‌توانند به عنوان بهترین تیم آسیا سهمیه المپیک را در پایان دور مقدماتی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در فصل ۲۰۲۴ کسب کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها