به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۴۳۲۷۶

شهلا شرکت با نشريه «زنان امروز» آمد

گروه جامعه: نشریه‌ «زنان امروز» در کیوسک‌های مطبوعاتی به فروش می‌رسد.
شهلا شرکت با نشريه «زنان امروز» آمد
نشریه‌ «زنان امروز» به صاحب‌امتیازی و مدیرمسوولی «شهلا شرکت» از فردا منتشر خواهد شد. این نشریه، مجوز خود را نیمه‌ دوم سال گذشته از هیئت نظارت بر مطبوعات گرفت و در قالب ماهنامه با قیمت 10 هزار تومان عرضه می‌شود.

شهلا شرکت کار خبرنگاری خود را با زهرا رهنورد آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۶۰ و با حضور سید محمد خاتمی در روزنامه کیهان به این روزنامه رفت. هر چند به دلیل تفکراتش پس از مدتی به همراه اعضای حلقه کیان از این روزنامه رفت و پس از آن با گرفتن صاحب امتیازی ماهنامه زنان، به عنوان مدیرمسؤول و سردبیر، فعالیت روزنامه نگاری خود را ادامه داد.


این ماهنامه از جمله معروف ترین مجلات اختصاصی و روشنفکری زنان در ایران بود و مدت ۱۶ سال از بهمن ۱۳۷۰ تا دی ماه ۱۳۸۶ با ۱۵۲ شماره در ایران منتشر شد. شهلا شرکت در تمام این سال ها سعی کرد در ماهنامه زنان، به ترویج روایت دینی مطلوب از حقوق زنان بپردازد و در چارچوب آنچه فقه پویا می خواند، به دفاع از حقوق زنان بپردازد.

در نیمه اول دهه ۱۳۷۰ مجله زنان در کنار نشریاتی چون ماهنامه کیان آدینه، پیام امروز، ایران فردا، دنیای سخن و جامعه سالم از نشریه های جریان روشنفکری جامعه ایران به شمار می رفت. روشنفکران زیادی در این نشریه فعالیت داشتند. افرادی چون مهرانگیز کار و حسن یوسفی اشکوری از جمله کسانی بودند که در دهه هفتاد در این نشریه مقالاتی در زمینه طرح مسائل مربوط به حقوق زنان و نارسایی‌های قانونی مطلب می نوشتند.