به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۴۳۲۹۳
اطلاعات ماهواره ای پرواز 370 مالزی منتشر شد

تازه ترين خبر درباره هواپيماي ناپديده شده

گروه حوادث: دوماه بعد از ناپدید شدن پرواز 370 هواپیمایی مالزی، و پس از درخواستهای مکرر خویشاوندان سرنشینان این هواپیما، دادهای ارتباطی بین این هواپیما و ماهواره‌ها منتشر شد.
تازه ترين خبر درباره هواپيماي ناپديده شده
بلافاصله بعد از انتشار این دادها، انتقاده ها از عدم ارائه آن به گونه ای که کارشناسان بتوانند درستی داستان رسمی را مورد ارزیابی قرار دهند، بار دیگر مطرح شده است. به گزارش العربيه به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، امروز سه شنبه 27 مه 2014، مقامات مالزی یک سند 47 صفحه‌ای حاوی صدها ارتباط هواپیما با ماهواره بریتانیایی "اینمارست" را منتشر کردند.

در مقدمه این سند آمده است که اطلاعات ارائه شده تمام آنها نیست، و هدف از آن "خلاصه ای از دادهای کتابچه مخابراتی" این هواپیما بوده است. کارشناسان با استفاده از این داده های مخابراتی، به همراه اطلاعات رادارها و محاسبات عملکرد موتور این هواپیما، توانستند به این نتیجه برسند که این جت مسافربری به جایی دور افتاده در جنوب اقیانوس هند رفته است. بعضی از خویشاوندان مسافران توضیحات رسمی از این رویداد را قانع کننده نمی‌دانند و خواستار تحقیق مستقل از اطلاعات پیچیده ای شدند که احتیاج به زمان دارد.

دیوید ساوسی، کارشناس ایمنی شبکه سی.ان.ان گفت که بعضی از اطلاعات مهم که به متخصصان مستقل اجازه آزمودن داستان رسمی ناپدید شدن این هواپیما را می‌دهد، در این سند نیامده است. او گفت: "اطلاعات کافی برای آنکه بگوییم آنها اشتباه کرده اند وجود ندارد. ما هنوز باید به دنبال اطلاعات بیشتری باشیم."

هواپیمای شرکت هواپیمایی مالزی با 239 سرنشین، در 8 مارس 2014 در مسیر پرواز کالالامپور به پکن، پایتخت چین از صفحه رادار ناپدید شد. اطلاعات ماهواره ای منتشر شده مربوط به 6 ساعت پس از ناپدید شدن این هواپیما از صفحه رادار می باشد. ماه‌ها جستجو برای یافتن این هواپیما هنوز به نتیجه نرسیده، و هواپیماها و کشتی‌های تجسسی تا این زمان نتوانسته‌اند هیچ علامتی از این هواپیما پیدا کنند.