به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۰۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۴۳۶۸۳۴
لئو در معبد جاودانگی؛

هشتمین توپ‌ طلا در آغوش لیونل مسی آرام گرفت

گروه ورزشی: لیونل مسی، ستاره آرژانتینی باشگاه اینتر میامی به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ انتخاب شد و جایزه توپ طلا را کسب کرد.
هشتمین توپ‌ طلا در آغوش لیونل مسی آرام گرفت
دوشنبه شب برنده توپ طلا مشخص شد. لیونل مسی مزد قهرمانی با آرژانتین در جام جهانی را گرفت و توانست با کنار زدن ارلینگ هالند به توپ طلای ۲۰۲۳ فوتبال برسد.  
دیوید بکام، مالک باشگاه اینتر میامی، به روی صحنه آمد تا این جایزه را به برنده اهدا کند. او نام لیونل مسی را خواند و بدین ترتیب، اعجوبه آرژانتینی برنده هشتمین توپ طلای دوران فوتبالش شد.
او در سخنرانی بعد از کسب این جایزه تاریخی گفت:" "از همه به خصوص هم تیمی هایم متشکرم. از همه کسانی که به من رای دادند متشکرم. این توپ طلا یک هدیه عالی برای تمام مردم آرژانتین است. من نمی خواهم ارلینگ هالند یا کیلیان امباپه را فراموش کنم که سال فوق العاده و دیدنی داشتند و شک ندارم در سال های آینده این جایزه را خواهند برد.
1947659
خوشحالم که سطحم هیچگاه پایین نیامد، من سالها خوش شانس بوده ام که در چنین جایگاهی قرار گرفتم. می خواهم به همه افرادی که از قهرمانی آرژانتین در جهان خوشحال بودند اشاره ویژه ای داشته باشم. همچنین از خانواده ام، همسرم و فرزندانم تشکر می کنم. از همسرم، به خاطر حضور در بدترین لحظات، و کمک او  به پیشرفتم در فوتبال. بدون تو این امکان وجود نداشت.
می خواهم در آخر به مارادونا اشاره کنم. تولدت مبارک، فکر می کنم جایی بهتر از اینجا برای تبریک گفتن به او وجود ندارد، پر از بازیکنان فوتبال و جایزه های مختلف. این توپ طلا هم مال تو و کل آرژانتین است."
1947661
او سخنرانی اش را اینجا به پایان برد و در ادامه مجری های برنامه و دیدیه دروگبا از او سوالاتی را پرسیدند.
آیا این بهترین جایزه فردی تو بود؟
"همه جوایز فردی ویژه بوده اند، اما من همیشه بر اهمیت تیم تاکید می کنم، این در درجه دوم اهمیت قرار دارد. به سیتی نگاه کنید، آنها بهترین بوده اند و فصل گذشته به همه چیز رسیده اند.
من بسیار خوش شانس بوده ام، در بهترین تیم جهان، بهترین تیم تاریخ بوده ام، به لطف آن توانستم جوایز فردی زیادی کسب کنم. با آرژانتین روزهای بسیار بدی داشتم، اما هرگز تسلیم نشدم. برای بردن کوپا آمه ریکا و جام جهانی، و به همین دلیل است که من افتخار می کنم که تسلیم نشدم."
1947662
حضور در تیم اینترمیامی؟
"خیلی خوشحالم که به میامی رفتم. استقبال خوبی از من شد و می توانم زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانم. از دیوید بکام برای این پیشنهاد عالی ممنونم."
رقابت با امباپه و هالند؟
" قرار است سالهای آینده رقابت خوبی بین این دو جوان اینجا وجود داشته باشد. هر دوی آنها امسال لیاقتش را داشتند. ارلینگ، این (توپ طلا) می توانست مال تو باشد و می تواند کاملاً مال تو باشد."
1947656
لحظه انتخاب و معرفی «مسی» به عنوان برنده توپ طلای ۲۰۲۳ توسط دیوید بکام را مشاهده کنید.
...
مراسم توپ طلا در سالن تئاتر شتله پاریس در فرانسه برگزار شد و لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی توانست بار دیگر ارزشمندترین جایزه فردی دنیای فوتبال را کسب کند. دیدیه دروگبا و سندی هریبرت مراسم دوشنبه شب را اجرا کردند.
پیش از شروع، دروگبا از دیوید بکام و گری لینه کر در پاریس استقبال کرد.
هشتمین توپ‌ طلا در آغوش لیونل مسی آرام گرفت
جایزه کوپا مربوط به بهترین بازیکن جوان نیز به جود بلینگام ستاره انگلیسی رئال مادرید رسید تا اولین افتخار بزرگ دوران فوتبالش را به دست بیاورد.   بلینگام برای بوروسیا دورتموند بسیار عالی بود و در این فصل در ۱۳ بازی برای رئال مادرید ۱۳ گل به ثمر رسانده است.  جمال موسیالا برای جام کوپا ۲۰۲۳ دوم شد و پدری هافبک بارسلونا سوم شد.
جود بلینگهام روی صحنه: می خواهم از همه کسانی که مرا به این نقطه رسانده اند تشکر کنم. این حمایت برایم بسیار معنی دارد. مسی مستحق بردن توپ طلاست. او قهرمان جام جهانی شد و سال فوق‌العاده‌ای داشت.
باشگاه رئال با انتشار این عکس به جود بلینگام بابت کسب جایزه کوپا تبریک گفت.
1947604
جایزه سوکراتس که درباره تاثیرات اجتماعی است به وینیسیوس رسید که تلاش زیادی برای مبارزه با نژادپرستی کرده است. بازیکن رئال مادرید این جایزه را به خاطر کاری که برای کمک به کودکان در برزیل انجام داده است، دریافت کرده است.
این بازیکن برزیلی ۴ میلیون یورو برای موسسه وینی جونیور سرمایه‌گذاری کرده است که یک برنامه آموزشی کامل برای دانش‌آموزان بی بضاعت ارائه می دهد.
بارسلونا برترین باشگاه فوتبال زنان شد. این تیم پس از قهرمانی در لیگ زنان، سوپرکاپ اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا، برنده برترین باشگاه زن سال شد. خوان لاپورتا این جایزه را دریافت کرد.
جایزه یاشین مربوط به بهترین دروازه بان سال به املیانو مارتینس از آرژانتین رسید.   مارتینس با آرژانتین در قطر قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شد.   دروگبا از مارتینس درباره سیو قهرمانانه اش در جام جهانی مقابل فرانسه در پاریس از او سوال کرد. دوربین چندین بار به سمت ام باپه و دیدیه دشان رفت. دروگبا پس از چند بار هیاهو و هو کردن هواداران، از تماشاگران خواست تا کمی به این دروازه بان احترام بگذارند.
ارلینگ هالند برنده جایزه گرد مولر شد و گری لینه کر این جایزه را به مهاجم منچسترسیتی اهدا کرد.  ارلینگ هالند در مورد برنده شدن این جایزه: می خواهم از همه نزدیکانم تشکر کنم.  
هالند فصل گذشته در ۵۳ بازی برای منچسترسیتی ۵۲ گل به ثمر رساند.
توصیه هالند
وظیفه من گلزنی است! اگر بخواهم نصیحت کنم این است که مهاجم باید تیزبین و تشنه گلزنی باشد. من هم تیمی های شگفت انگیزی دارم و در یک باشگاه شگفت انگیز هستم.
سیتی برای دومین سال پیاپی برنده جایزه بهترین باشگاه سال شد.
آیتانا بوماتی ستاره بارسلونا برنده توپ طلای زنان شد. او قبل از ایفای نقش مهمی در قهرمانی اسپانیا در جام جهانی، به بارسلونا در کسب سه گانه در سطح باشگاهی کمک کرد. او بعد از دریافت جایزه گفت: من بدون هم تیمی هایم اینجا نبودم. از خانواده‌ام، دوستان و کسانی که کمک کردند تشکر می‌کنم.  
سم کر استرالیایی در جایگاه دوم و سلما سوم شد.   
در نهایت دیوید بکام با حضور روی سن جایزه بهترین بازیکن مرد سال را به لیونل مسی اهدا کرد.
مسی اکنون در تیم بکام در آمریکا یعنی اینترمیامی بازی می کند. بکام در این مراسم گفت: پاریس برای من شهر بسیار خاصی است. و در زمین، حتی خاص تر بود. کسب اولین عنوان قهرمانی با پاری سن ژرمن پس از ۱۹ سال بسیار خاص بود. من صدمین بازی ام را برای کشورم نیز در اینجا انجام دادم.  
۱۰ نفر اول توپ طلا
۱۰- لوکا مودریچ  
۹- برناردو سیلوا  
۸- ویکتور اوسیمن  
۷- خولیان آلوارس  
۶- وینیسیوس 
۵- رودری
۴- کوین دی بروینه
۳- کیلیان ام باپه
۲- ارلینگ هالند
۱- لیونل مسی
نحوه انتخاب برترین بازیکن چگونه بود؟
برای توپ طلای مردان، از ۱۰۰ روزنامه‌ نگار از سراسر جهان بر مبنای رده بندی فیفا خواستند تا به ترتیب شایستگی، پنج فوتبالیست را از فهرست نهایی ۳۰ بازیکن انتخاب کنند.
اول: شش امتیاز
دوم: چهار امتیاز
سوم: سه امتیاز
چهارم: دو امتیاز
پنجم: یک امتیاز
سپس جایزه به بازیکنی می رسد که بیشترین امتیاز را در فرآیند رای گیری کسب کند. اگر دو یا چند بازیکن در امتیازات مساوی باشند، بازیکن بالاتر است که بیشترین رای اول را داشته باشد.

1947645
1947641
1947642
کوین دی‌بروینه به عنوان نفر چهارم رده‌بندی توپ طلا معرفی شد.
دیوید بکام به روی صحنه آمد تا جایزه توپ طلا در بخش مردان را اهدا کند.
1947639
رده‌بندی نفرات برتر توپ طلای زنان
1947634
آیتانا بونماتی، ستاره اسپانیایی بارسلونا، توپ طلای فوتبال زنان را کسب کرد.
1947632
جوکوویچ از ستاره سرخ بلگراد و میلان به عنوان تیم‌های مورد‌علاقه‌اش نام برد.
نواک جوکوویچ برای اهدای جایزه توپ طلای زنان به روی صحنه آمد.
خولیان آلوارز، وینیسیوس جونیور و رودری به عنوان نفرات هفتم، ششم و پنجم جایزه توپ طلا معرفی شدند.
1947630
1947631
1947629
هالند: از مسی تشکر می‌کنم که این جایزه را نبرد.
مجری: چگونه اینقدر گل می‌زنی؟
هالند: این شغل من است.
1947626
منچستر سیتی به عنوان بهترین باشگاه فوتبال مردان سال انتخاب شد.
1947625
هالند پس از بردن این جایزه از باشگاه منچستر سیتی و تیم ملی نروژ تشکر کرد.
ارلینگ هالند به عنوان بهترین مهاجم سال انتخاب شد.
1947624
گری لینه‌کر به روی صحنه آمد تا جایزه گرد مولر، بهترین مهاجم سال را اهدا کند.
مارتینز درباره سیو شوت کولو موانی در آخرین ثانیه‌های فینال جام جهانی: «آنقدر سریع اتفاق افتاد که متوجه نشدم چطور توپ را گرفتم. خوشحالم موفق شدم و به هم‌تیمی‌هایم برای بردن جام کمک کردم.»
دروگبا از آلبرتو مارتینز، پدر امیلیانو، دعوت کرد تا او جایزه را به پسرش اهدا کند.
1947623
امیلیانو مارتینز به عنوان بهترین دروازه‌بان سال انتخاب شد و جایزه یاشین را کسب کرد.
1947622
برچسب ها: توپ طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها