به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۴۳۷۳۵۱
ارتش اسرائیل: شمال نوار غزه را محاصره کردیم

آمریکا و اسراییل: آتش‌بس در کار نیست، هدف از بین بردن حماس است

آمریکا و اسراییل: آتش‌بس در کار نیست، هدف از بین بردن حماس است
گروه بین‌الملل: ارتش اسرائیل نقشه‌ای از آخرین وضعیت از پیشروی‌ زمینی نیروهای زمینی خود در غزه منتشر و اعلام کرد که شمال نواره غزه «شامل شهر غزه» را محاصره کرده است.
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت ارتش کشورش «راه حل‌های منحصر به فردی» برای تخریب شبکه تونل‌های حماس در زیر نوار غزه دارد و آماده انجام آن است. او افزود: «ما به همه جا خواهیم رسید و سپس تروریست‌ها دو گزینه خواهند داشت: یا در تونل بمیرند یا بیرون بیایند، گزینه سومی وجود ندارد.»

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل، هم شامگاه پنجشنبه اعلام کرد نیروهای زمینی ارتش این کشور از حومه شهر غزه عبور کرده‌اند و در حال پیشروی‌اند. 
پیشتر دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در نخستین ساعت‌های بامداد پنجشنبه از شکسته شدن خط مقدم دفاعی نیروهای حماس در شمال نوار غزه خبر داده بود. به‌گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، پیشروی سربازان اسرائیلی در شمال نوار غزه با حملات هماهنگ زمینی، دریایی و هوایی ارتش به‌دست آمده است.
در مرزهای شمالی اسرائیل هم تنش‌ها و درگیری‌های پراکنده با حزب‌الله لبنان ادامه دارد. به‌گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، یک گروه شبه‌نظامی وابسته به حکومت ایران طی روزهای گذشته برای کمک به نیروهای حزب‌الله از سوریه وارد لبنان شده‌ است. روزنامه تایمز اسرائیل به‌نقل از سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل نوشت: تیپ «امام حسین» که در سوریه مستقر بوده است پس از مجموعه‌ای از ناکامی‌ها و شکست‌های نیروهای حزب‌الله در برابر ارتش اسرائيل وارد لبنان شده است.
جان کربی: به دنبال آتش‌بس در غزه نیستیم
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر یادآوری کرد که دولت جو بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست و خواستار «وقفه انسان‌دوستانه» در جنگ است. او در تعریف «وقفه انسان‌دوستانه» گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم وقفه‌های موقت و موضعی در درگیری‌ها برای دستیابی به یک یا چند هدف معین است.»
جنایت جنگی
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشته است: «با توجه به تعداد زیاد تلفات غیرنظامیان و ابعاد ویرانی ناشی از حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه جبالیا، نگرانی جدی داریم که این حملات نامتناسب می‌توانند معادل جنایت جنگی باشند.»
همزمان مارتین گریفیث، هماهنگ‌کننده فعالیت‌های بشردوستانه سازمان ملل، در بیانیه‌ای کشته شدن ده‌ها نفر در جریان حمله به اردوگاه جبالیا را آخرین مورد «قساوت» رخ‌داده برای مردم غزه خواند و گفت ۷ اکتبر (روز حمله حماس به اسرائیل) و تبعاتش «زخم‌هایی ماندگار» بر زندگی میلیون‌ها نفر بر جا می‌گذارد. او با اشاره کشته شدن ۱۴۰۰ اسرائیلی و به گروگان گرفته شدن بیش از ۲۰۰ نفر بعد از حمله حماس و همچنین بمباران غزه و افزایش خشونت در کرانه باختری گفت که به نظر می‌رسد جهان برای اقدام برای حل این بحران «ناتوان یا بی‌میل» است.
سازمان ملل متحد می‌گوید طی ۲۴ ساعت گذشته چهار مدرسه از مجموعه مدارسی که در اردوگاه های پناهجویان غزه احداث کرده هدف حمله قرار گرفته و در جریان این حملات احتمالا حدود ۲۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند. بنابر گزارش سازمان ملل متحد یکی از مدارس مورد حمله قرار گرفته در اردوگاه جبالیا است که بزرگترین اردوگاه پناهجویان در غزه است. مدرسه دیگر تخریب شده در منطقه بیچ یا الشاتی است که گفته شده یک کودک در جریان آن جان باخته است. آنجا هم اردوگاهی برای پناهجویان فلسطینی است. هر دو منطقه در شمال غزه قرار دارند که اسرائیل آن را محدوده اصلی حملات خود علیه حماس خوانده و از ساکنان خواسته آنجا را ترک و به جنوب غزه بروند. در بیانیه سازمان ملل متحد آمده که این مدارس طی دو روز گذشته که حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی اسرائیل علیه حماس در غزه جریان داشته روی داده است.
والانیوز:‌ اسرائیل تاکنون بیش از ۱۰۰ تونل زیرزمینی در غزه را تخریب کرده است
به گزارش سایت خبری اسراییلی "والانیوز" مهندسان ارتش اسرائیل عملیات گسترده‌ای را برای تخریب تونل‌های حماس در مناطقی از نوار غزه که نیروهای زمینی وارد آنها شده‌اند را آغاز کرده‌اند. بر اساس این گزارش، انواع مختلفی از ربات‌ها و وسایل انفجاری به کار برده شده تا تونل‌ها را تخریب کنند و تله‌های انفجاری نصب‌شده از سوی حماس را خنثی سازند. یکی از افسران ارشد ارتش اسرائیل در این رابطه گفته است: «در ابتدا این احتمال وجود داشت که آن‌ها با شلیک از خروجی‌های تونل جلوی ما را بگیرند، اما پس از کنترل مناطق، عملیات فنی آغاز شد.» طبق این گزارش، نیروهای زمینی اسرائیل تاکنون حدود ۱۰۰ تونل را منهدم کرده‌اند؛ و این بدون احتساب تونل‌هایی است که در اثر حملات هوایی ویران شده‌اند.
اسماعیل هنیه، قرار است با جت شخصی از قطر به ایران سفر کند
سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس قرار است با جت شخصی از قطر به ایران سفر کند. او با اشاره به محاصره کامل شهر غزه گفت که گزینه «آتش‌بس» در حال حاضر اصلا روی میز قرار ندارد.
نتانیاهو: ورود سوخت به غزه همچنان ممنوع است
نخست‌وزیر اسرائیل گفته که تصمیمی برای تامین سوخت غزه گرفته نشده است. بنیامین نتانیاهو در کنفرانسی خبری با اشاره به این مطلب در عین حال گفت که کشورش به ارسال کمک‌های بشردوستانه مانند غذا، آب به غزه کمک می‌کند. نتانیاهو افزود: «ما هیچ تصمیمی در مورد انتقال سوخت نگرفته‌ایم. من در این مورد دستوری نداده و کابینه جنگ هم مجوز چنین دستوری را نداده است.» وی همچنین بار دیگر با آتش‌بس مخالفت کرد و گفت : زمان جنگ است.
نتانیاهو گفت: «ما در اوج نبرد هستیم. ما موفقیت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم و از حومه شهر غزه عبور کرده‌ایم. ما در حال پیشروی هستیم. هیچ چیز ما را متوقف نمی‌کند. ما به جلو حرکت خواهیم کرد. پیش خواهیم رفت و پیروز می‌شویم و این کار را به یاری خداوند و با کمک نیروهای قهرمان خود انجام می‌دهیم.»
دولت سوریه برگزاری هرگونه برنامه یا تجمعی در اعلام حمایت از مردم غزه را ممنوع کرد!
دولت سوریه در روزهای اخیر گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی حاضر در این کشور را مجبور کرد تا برای برگزاری هرگونه برنامه یا تجمعی در اعلام حمایت از مردم غزه، «مجوز امنیتی» دریافت کنند. گزارش‌های منتشر شده در شماری از رسانه‌های عربی حاکی از آن است که در تصمیم ابلاغ شده آمده است که این دستور العمل برپایه ماده قانونی «مقابله با تروریسم و گروه‌های مسلح و حمایت از امنیت» تعریف شده است. کارگروه اقدام برای فلسطینی‌ها در سوریه که شبکه‌ای حقوقی و رسانه‌ای است، گزارش داده که «نمایندگان گروه‌های فلسطینی، ساکنان اردوگاه خان دنون در حومه دمشق پایتخت سوریه و دیگر اردوگاه‌ها، به موانع ایجاد شده توسط سازمان‌های امنیتی سوریه برای انجام فعالیت‌‌هایی در حمایت از مردم غزه اعتراض کرده‌اند». فایز ابو عبید، مدیر دفتر اطلاع رسانی این کارگروه، نیز در گفتگو با شبکه «الحره» گفت: «دستگاه‌های امنیتی سوریه برگزاری هر گونه تجمع یا راهپیمایی را منوط به بررسی‌های امنیتی دقیقی کرده که چند هفته زمان می‌برد و در نهایت پاسخ منفی دریافت می‌کند!»
رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل:
«کمتر از نیمی» از ظرفیت نیروی هوایی را در جنگ غزه به کار گرفته ایم

هرتسی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، در برنامه تلویزیونی گفت: نیروی هوایی این کشور کمتر از نیمی از ظرفیت خود را در جنگ غزه به کار گرفته است. خبرگزاری رویترز نوشت؛ سخنان این مقام اسرائیلی ظاهرا پیامی هشدارآمیز است که اگر این کشور ضروری بداند حملات به حماس و همچنین متحدان فلسطینی این گروه در لبنان و سایر نقاط را تشدید خواهد کرد.
پیشنهاد تازه اسرائیل؛ اجازه انتقال نیروهای حماس به هر نقطه در دنیا
روزنامه اسرائیلی یدیعوت در گزارشی نوشت: اسرائیل در حال بحث درباره امکان اجازه دادن به رهبران حماس از جمله شاخه نظامی آن برای خروج آزادانه از نوار غزه در ازای آزادی همه گروگان ها است. این امر باعث می‌شود که جنگ در مدت کوتاهی پایان یابد و در عین حال اعلام کند که اهداف اعلام شده برای از بین بردن زیرساخت‌های گروه در محاصره محقق شده است.» یدیعوت آحارونوت نوشت: انحلال فیزیکی تمام پرسنل و زیرساخت های حماس در نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات نظامی کنونی سال ها طول خواهد کشید و مهمتر از همه، خسارات سنگینی را به دنبال خواهد داشت. این مدل در بیروت در جریان جنگ سال 1982 اجرا شد، در آن سال یاسر عرفات در پی عملیات صلح الجلیل و اشغال پایتخت لبنان توسط ارتش اسرائیل عازم تونس شد. این موضوع در هفته های اخیر در رسانه ها مطرح شد و از آن زمان تا به حال زمان پیشرفت داشته و در چندین مجامع ارشد و ضروری در اسرائیل با حضور نخست وزیر مورد بحث قرار گرفته و نتانیاهو علاقه زیادی به آن ابراز کرده است. خروج حماس از نوار اجازه استقرار رژیم دیگری را می دهد و ظاهراً به اشغال کامل غزه توسط اسرائیل نیاز نخواهد همچنین امکان ادامه این جنگ ممکن است به قیمت جان سربازان ارتش اسرائیل تمام شود و در زمان گران تمام شود. در این طرح باید تونل های ترور، کارخانه های تولید نظامی و موشک ها باید ناپدید شوند.
آلمان، حماس را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد و همه فعالیت‌های آن را ممنوع کرد وزیر کشور آلمان از ممنوعیت تمامی فعالیت‌های حماس و انحلال یک نهاد مدافع حقوق اسیران فلسطینی به عنوان گروه‌های تروریستی در این کشور خبر داد. وزیر خارجه اسرائیل از تصمیم دولت آلمان در زمینه تروریستی نامیدن کلیت سازمان حماس و منع فعالیت و هواداری از آن در خاک آن کشور تقدیر کرد. الی کوهن آلمان را «شریک عمده اسرائیل در مقابله با تروریسم چه در خود آلمان و چه در عرصه بین‌المللی » خواند و گفت تصمیمات امروز آلمان، یک گام دیگر در اقدام قاطعانه علیه «سازمان‌های تروریستی فلسطینی» است. او همچنین گفت شبکه «صامدون» که آلمان هم از امروز آن را تروریستی نامیده، نهاد محوری برای گردآوری کمک مالی در پوشش دفاع از زندانیان فلسطینی در یک سازمان مدنی، بوده است.
 اخبار جنگ اسراییل و حماس
↩️یک فرمانده ارتش اسرائیل گفت: در برابر دروازه‌های شهر غزه ایستاده‌ایم. این جمله‌ را بعدازظهر چهارشنبه، یکم نوامبر این فرمانده عالی‌رتبه ارتش اسرائیل برای توصیف پیشرفت حملات زمینی این کشور در نوار غزه به کار برده است. ایتزیک کوهن، فرمانده لشکر ۱۶۲ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که سربازان یگان او در میانه عملیات هستند و به عمق نوار غزه نفوذ کرده‌اند.
↩️ منابع اسراییلی می‌گویند طی روزهای اخیر، تعداد راکت‌ها و موشک‌های شلیک‌شده حماس به شهرهای اسراییل بشدت کاهش یافته که دلیل آن حجم سنگین و  دامنه‌دار بمباران‌ها، قطع  خدماتی چون برق، سوخت و همچنین ورود نیروهای زمینی اسراییل به مناطق شمالی غزه بوده است. 
↩️اردن به حوثی‌های یمن اطلاع داد که اجازه ندارند از حریم هوایی این کشور علیه حمله به «اسرائیل» استفاده کنند عربستان سعودی نیز با درخواست حوثی‌ها مبنی بر عدم رهگیری موشک‌هایی که به اسراییل شلیک می‌کنند مخالفت کرد.
↩️به دلیل نبود بنزین، فلسطینی‌ها زخمی‌ها را با کالسکه‌های اسبی به بیمارستان منتقل می‌کنند!
↩️سناتور جمهوری‌خواه تام کاتن در ایکس نوشت؛ بایدن به طور پنهانی به اسراییل فشار می‌آورد تا اجازه دهند سوخت وارد غزه شود. حماس مخازن بزرگ سوخت دارد اما به جای اینکه به شهروندان غزه بدهد آن را برای پرتاب راکت و و تونل‌های زیرزمینی استفاده می‌کند. 
↩️ آنجلينا جولی در صفحه اینستاگرام خود تصویری از ویرانه‌های غزه منتشر کرد و نوشت: غزه نزدیک به دو دهه است که زندان بوده و به سرعت تبدیل به گور دسته جمعی شده است. ۴۰ درصد از کشته شدگان کودکان بی گناه هستند، خانواده ها و کل جمعیت در حال کشته شدن هستند، و جهان فقط نظاره گر است.
↩️ سخنگوی ارتش اسرائیل:‌ ایران سعی دارد ما را از جنگ غزه منحرف کند. ‌سربازان ما محاصره شهر غزه را کامل کردند. ‌نیروهای ما در جبهه شمالی مواضع حزب الله را در لبنان هدف قرار دادند. ‌ما روی از بین بردن حماس متمرکز هستیم و هیچ کس نمی تواند حواس ما را پرت کند. آتش بس روی میز نیست و هدف ما از بین بردن حماس است. ‌  
برچسب ها: حماس اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها