به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۱۹:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۴۳۸۰۷۵

خبر حمله به کاروان رهبر فلسطینیان تکذیب شد

گروه بین‌الملل: خبر حمله به کاروان رییس سازمان آزادیبخش فلسطین و رئیس تشکیلات خودگردان تکذیب شد.
خبر حمله به کاروان رهبر فلسطینیان تکذیب شد
یک منبع آگاه در دفتر رئیس دولت فلسطین به اسپوتنیک خبر داد که گزارش‌های رسانه‌‌ای درباره حمله به کاروان محمود عباس کذب است. پیشتر اعلام شده بود که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری، مورد سوء قصد قرار گرفته و یکی از محافظان او کشته شده است.

گالانت: حلقه محاصره حماس تنگ‌تر شده است
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه در جریان یک نشست خبری گفت که حلقه محاصره نیروهای حماس در شهر غزه تنگ‌تر شده است. به‌گفته وزیر دفاع اسرائیل، در حال حاضر سربازان اسرائیلی، در داخل خود شهر غزه در حال جنگیدن با عوامل حماس‌اند. خبرگزاری رویترز شامگاه سه‌شنبه به‌نقل از وزیر دفاع اسرائیل نوشت: بعد از پایان جنگ فعلی، نه اسرائیل و نه حماس، در منطقه محصور نوار غزه حکمرانی نخواهند داشت.

بنی گانتز: در چند جبهه‌ می‌جنگیم اما تمرکز اصلی در غزه است
بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل، بار دیگر تاکید کرد که هرچند اسرائیل در چندین جبهه مختلف در حال جنگ است، اما تمرکز اصلی روی نوار غزه و نابود کردن حماس است. روزنامه تایمز اسرائیل شامگاه سه‌شنبه به‌نقل از گانتز نوشت: تمرکز روی غزه است، اما نیروهای نظامی اسرائیل در مرزهای شمالی و سایر مناطق هم آمادگی کامل دارند. این عضو کابینه جنگ اسرائیل بار دیگر نیروهای حماس را متهم کرد که از بیمارستان‌ها و مدارس به‌عنوان سپر انسانی با اهداف نظامی استفاده می‌کند. برابر مقررات حقوق بین‌الملل، استفاده نظامی از امکان غیرنظامی در زمره «جرایم جنگی» به‌حساب می‌آید.

سخنگوی دولت اسرائیل: تا گروگان‌ها آزاد نشوند آتش‌بسی در کار نیست
ایلون لوی، سخنگوی دولت اسرائیل در یک مصاحبه تلویزیونی بر موضع اسرائیل تاکید کرد و گفت که تا زمانی که حماس بیش از ۲۴۰ گروگانی را که در ۷ اکتبر ربوده است، بازنگرداند، آتش بس برقرار نخواهد شد. وی با انتشار کلیپی در شبکه‌های اجتماعی از مصاحبه خود با دویچه وله نوشت: «هیچ آتش‌بسی وجود نخواهد داشت تا زمانی که گروگان‌های ما در غزه باشند و حماس در قدرت باقی بماند. فراموشش کن. ما برای محو عاملان قتل عام ۷ اکتبر و بازگرداندن گروگان‌های خود به خانه مبارزه خواهیم کرد.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها