به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ - ۰۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۴۳۸۰۷۶
نتانیاهو: قصد آتش‌بس نداریم

گالانت: یحیی سینوار در یکی از تونل‌هاست

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل
گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر اسراییل سه‌شنبه شب در کنفرانس خبری مشترک با یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس عضو کابینه جنگ گفت که قصد پذیرش آتش‌بس و پایان دادن به جنگ را نداریم.
بنیامین نتانیاهو با بیان اینکه گفت تا زمانی که گروه حماس گروگان‌های اسرائیلی را آزاد نکند از آتش‌بس و ارسال سوخت به غزه خبری نخواهد بود افزود: ما موفقیت‌های بزرگی کسب کردیم و قصد توقف نداریم و تا آخر ادامه خواهیم داد. او بار دیگر از شهروندان فلسطینی خواست تا برای در امان ماندن از حملات ارتش اسرائیل به جنوب نوار غزه بروند. یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز با بیان اینکه نیروهای ما در قلب شهر غزه هستند مدعی شد یحیی سینوار رهبر نظامی گروه حماس در یکی از تونل‌ها مخفی شده و در محاصره است.  
در حالی که برخی از اهالی شهر غزه پرچم‌سفید به دست از این شهر خارج شدند، وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور به «قلب شهر غزه» رسیده‌اند. او افزود که نه اسرائیل و حماس بر نوار غزه حکومت نخواهند کرد. یوآو گالانت هم بار دیگر از ساکنان باقی‌مانده در شهر غزه خواست که برای حفظ امنیت خود آن را ترک کنند.
او گفت تا زمانی که حماس شکست نخورده است و گروگان‌ها آزاد نشوند، اسرائیل نمی‌تواند جنگ را متوقف کند.
او تاکید کرد: «گروگان‌ها باید پیش از هر گونه وقفه بشردوستانه بازگردند.»
وزیر دفاع اسرائیل درباره دوران پس از جنگ گفت که این کشور قصد ندارد بر نوار غزه حکومت کند، اما حماس نیز به گفته او، در آن دوران وجود نخواهد داشت. او همچنین با اعلام این که تاکنون حدود ۷۰ عضو حزب‌الله در جنگ با اسرائیل کشته شده‌اند، گفت که این کشور علاقه‌ای به جنگ با حزب‌الله لبنان ندارد.
جنگ میان اسرائیل و حماس پس از حمله شبه‌نظامیان حماس به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی وارد دومین ماه خود شده و به گزارش منابع اسرائیل، دستکم ۱۴۰۰ شهروند عمدتا غیرنظامی جان خود را در این حمله از دست دادند و ۲۴۰ نفر نیز به گروگان حماس در آمده‌اند. در طرف فلسطینی هم آمار اداره بهداشت غزه که تحت کنترل گروه حماس، می‌گوید که بیش از ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر نیز آواره شده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها