به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۴۳۸۳۷۸

مصر تلاش برای جابه‌جایی فلسطینیان را رد کرد

مصر تلاش برای جابه‌جایی فلسطینیان را رد کرد
گروه بین الملل:  رئیس‌جمهوری فرانسه در افتتاحیه کنفرانس بشر‌ دوستانه درباره غزه در پاریس، خواستار «تلاش برای آتش‌بس» بین اسرائیل و حماس شد و از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست در این زمینه مسوولیت خود را بر عهده بگیرد. مصر هر گونه تلاشی را برای جابه‌جایی فلسطینیان از غزه رد کرد.
امانوئل مکرون گفت: «در آینده نزدیک، این حفاظت از غیرنظامیان است که باید روی آن کار کنیم. برای این کار، ما به یک توقف بشر دوستانه بسیار سریع نیاز داریم و باید برای آتش‌بس تلاش کنیم.»او افزود: «این امر باید امکان‌پذیر باشد.»
مکرون تاکید کرد: حفاظت از غیرنظامیان در نوار غزه «کاملا ضروری» است و هیچ «استاندارد دوگانه‌»ای در زمینه حفاظت از جان انسان‌ها وجود ندارد.
رییس‌جمهور فرانسه گفت: «این موضوع قابل مذاکره نیست.»مکرون هم‌زمان موضع قبلی خود مبنی بر اینکه اسرائیل «حق دفاع از خود و وظیفه حفاظت از خود» را دارد، تکرار کرد.
او گفت: «دولت اسرائیل نیز مسوولیت برجسته احترام به قانون و حفاظت از غیرنظامیان را دارد. مبارزه با تروریسم هرگز نمی‌تواند بدون قاعده انجام شود.»
 وزیر امور خارجه مصر هم در این كنفرانس گفت که قاهره هر گونه تلاش را برای جابه‌جایی فلسطینیان از غزه رد می‌کند.سامح شکری افزود: آن‌چه اسرائیل انجام می‌دهد فراتر از دفاع از خود است.محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست گفت: «رنج فلسطینی‌ها ۷۵ سال است ادامه دارد.»او گفت: «زمان اهمیت دارد. هر ساعت شش کودک در غزه کشته می‌شوند.»این مقام فلسطینی گفت: «راه‌حل پایان اشغال، پایان شهرک‌سازی است. جامعه بین‌المللی باید به این اشغال پایان دهد.»
در ادامه این نشست مکرون در پاسخ به اشتیه گفت: «حضور شما در اینجا به این معنی است که تشکیلات خودگردان فلسطین تنها مرجع مشروعی است که نماینده مردم فلسطین و آرمان آن‌هاست.»
او گفت: «تشکیلات خودگردان فلسطین برای همکاری با جامعه بین‌المللی و یافتن راه‌حلی به منظور مبارزه روشن با تروریسم مسوولیت مهمی دارد؛ هم در مورد مسایل انسانی که امروز مطرح می‌کنیم و هم در مورد موضوعات سیاسی.»
رییس‌جمهوری فرانسه ابراز تاسف کرد که وضعیت بشر دوستانه «هر روز» در غزه بدتر می‌شود.
هدف از کنفرانسی که به میزبانی پاریس و با حضور نمایندگان ۸۰ کشور برگزار می‌شود، «شناسایی نیازهای مردم غزه در مورد پول و مواد مورد احتیاج» است.در این راستا فرانسه کمک‌های اضطراری خود را به ۱۰۰ میلیون یورو افزایش خواهد داد. این کشور پیشتر کمک ۲۰ میلیون یورویی را در این زمینه اعلام کرده بود.مکرون خواستار هماهنگی و سازماندهی کمک‌ها به شکلی کاملا مشخص شد تا بتوان آن را به مردم غزه تحویل داد.مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه گفت: «ما به یک آتش‌بس بشر دوستانه نیاز داریم.»
این در حالی‌ است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه گزارش‌ها از احتمال وقفه بشر دوستانه یا آتش‌بس موقت برای آزادی گروگان‌های در دست حماس را رد کرد.
او گفت: «من می‌خواهم انواع شایعات بیهوده‌ای را که از هر طرف می‌شنویم کنار بگذارم و یک چیز واضح را تکرار کنم: بدون آزادی گروگان‌هایمان آتش‌بسی برقرار نخواهد شد.»


 
برچسب ها: فلسطین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها