به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۴۲۰۶۱

سقف معافیت مالیاتی حقوق در۱۴۰۳ بالاتر می‌رود؟

سقف معافیت مالیاتی حقوق در۱۴۰۳ بالاتر می‌رود؟
گروه اقتصادی: فعالان کارگری به ثابت ماندن سقف معافیت مالیاتی در بودجه سال آینده انتقاد کردند.به گزارش ایلنا، سقف معافیت مالیات بر درآمد در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال جاری هیچ تغییری نکرده است و روی رقم ۱۰ میلیون تومان ثابت مانده است. این در حالیست که پیش از این هر سال این سقف با توجه به نرخ تورم افزایش می‌یافت.
 
نادر مرادی فعال کارگری در انتقاد از سقف ۱۰ میلیون تومانی معافیت گفت: در سال آینده کارگری که زیر خط فقر حقوق می‌گیرد باید مالیات بدهد و این ناعادلانه است؛ مثلاً اگر ماهی ۱۴ میلیون تومان حقوق بگیرد باید ماهی ۴۰۰ هزار تومان مالیات بدهد و این اصلاً عدالت نیست.

به گفته وی، اتکای درآمدهای مالیاتی دولت باید بر مالیات‌ستانی از ابرثروتمندان و دارندگان اموال نجومی باشد نه مزدبگیران؛ این در حالیست که هنوز نتوانسته‌اند از صاحبان خانه‌های لاکچری و هزاران متری مالیات بگیرند.
مرادی، بند مالیات بر درآمدِ بودجه را مصداق ناعدالتی مالیاتی دانست و افزود: امیدواریم این سقف را اصلاح کنند و تا خط فقر افزایش دهند.

این انتقادات در حالی طرح شده است که مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی اظهار داشته: «سقف معافیت‌های مالیاتی ۱۰ میلیون تومانی حقوق و دستمزد در بودجه ۱۴۰۳ پیشنهادی است و مجلس درباره آن اعلام نظر خواهد کرد و احتمال تغییر عدد معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد وجود دارد. سازمان امور مالیاتی عددی را که پیشنهاد داده بود این عدد نبود و عدد بالاتری را به عنوان معافیت و پایه حقوق پیشنهاد داده بود.»
برچسب ها: دستمزد مالیات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها