به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۴۲۲۱۸

شمارش معکوس برای قصاص یک چشم در تهران

شمارش معکوس برای قصاص یک چشم در تهران
گروه حوادث:حکم قصاص چشم پسری جوان که در درگیری موجب نابینایی یکی از چشم‌های مرد همسایه شده بود قطعی و شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شده است.به گزارش همشهری آنلاین، ‌تحقیقات در این پرونده از روز هجدهم خرداد سال ۹۸ شروع شد. آن روز گزارش یک درگیری خونین حوالی شمال شرق تهران به پلیس اعلام شد. دقایقی از اعلام این گزارش می گذشت که ماموران در محل درگیری حاضر شدند. مردی حدودا ۶۰ ساله در درگیری به شدت زخمی شده و برای درمان به بیمارستان انتقال یافته بود. شاهدان می گفتند که ضارب پسری جوان بود که با مرد همسایه درگیر شد.

وی با چاقو به جان مرد میانسال افتاد و وقتی او غرق در خون روی زمین بود، ضارب فرار کرد. در ادامه ماموران راهی بیمارستان شدند و به تحقیق از مرد ۶۰ ساله مصدوم پرداختند.وی گفت:ضارب، مردی جوان بود که در همسایگی ما زندگی می کرد. او مدام برای ما و همسایه های دیگر مزاحمت ایجاد می کرد. تا دیروقت مقابل ساختمان می نشستند و حرف می زدند. علاوه بر این می گفت گنده لات محل است و باید همه از او حساب ببرند. او می گفت نباید کسی به او اعتراض کند و حرفی بزند. ما واقعا از دست آزار و اذیت های او درامان نبودیم. هرچند که بارها به او تذکر داده بودم که برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند اما فایده ای نداشت. چند روز قبل هم او گوسفند مقابل ساختمان قربانی کرد و آشغال های آن را کنار خانه ما انداخت. بر سر این مسئله با او درگیر شدم که وی به شدت از من کینه به دل گرفته بود تا اینکه روز حادثه در خیابان چشمم به او افتاد. او دعوا راه انداخت و با چاقو به سمتم حمله کرد. وی با چاقو به صورت و چشمانم ضرباتی زد و بعد فرار کرد.
 
در ادامه ماموران تحقیقات خود را برای بازداشت ضارب آغاز کردند. این درحالی بود که شاکی، از ناحیه چشم چپ نابینا شد و چشم راست او هم در بینایی دچار مشکل شده است و به خوبی نمی تواند ببیند.

کینه
ماموران پلیس در ادامه موفق به دستگیری ضارب شدند. او در بازجویی ها گفت: من از شاکی کینه به دل داشتم اما فکر نمیکردم شدت ضربه های به حدی باشد که او از ناحیه چشم نابینا شود.متهم پس از مدتی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و با حکم دادگاه به قصاص کوری چشم چپ محکوم شد. اگرچه شاکی به حکم اعتراض کرد اما قضات دیوان عالی کشور این رای را قطعی و قابل اجرا دانستند.به این ترتیب پرونده به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. درصورتی که شاکی رضایت ندهد، ‌حکم قصاص کوری چشم متهم به زودی اجرا خواهد شد.
برچسب ها: حوادث قصاص
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها