به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۴۴۴۴۳۲

بیشترین سرچ گوگل در ۲۰۲۳ چه بوده است؟

بیشترین سرچ گوگل در ۲۰۲۳ چه بوده است؟
گروه فناوری: طبق سنت سالانه گوگل، گزارش برترین جستجو‌های این شرکت در ۱۲ ماه گذشته منتشر شده است و نشان می‌دهد که مردم سراسر دنیا در سال ۲۰۲۳ بیش از همه چه موضوعاتی را جستجو کرده‌اند.به گزارش دیجیاتو؛ با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان سال ۲۰۲۳ باقی نمانده است، گوگل هم دست‌به‌کار شده تا پرجستجوترین موضوعات یک سال اخیر را مشخص کند. فهرست جستجو‌های جهانی این شرکت به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است که تعدادی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
 
بیشترین جستجو‌ها در گوگل در سال ۲۰۲۳
در سال ۲۰۲۳، در بخش اخبار پرجستجوترین موضوع به «جنگ در غزه» مربوط می‌شود. در رتبه دوم «زیردریایی تایتانیک» و در جایگاه سوم «زمین‌لرزه ترکیه» قرار دارد. «طوفان هیلاری» و «طوفان ایدالیا» نیز به‌ترتیب چهارمین و پنجمین خبر برتر از نظر جستجو در گوگل بوده‌اند.
 
در میان چهره‌های سرشناس، کاربران در سال ۲۰۲۳ به‌ترتیب نام «دامار هملین» (بازیکن فوتبال آمریکایی)، «جرمی رنر» (هنرپیشه)، «اندرو تیت» (چهره جنجالی شبکه‌های اجتماعی)، «کیلیان امباپه» (بازیکن فوتبال تیم ملی فرانسه) و «تراویس کلسی»، (بازیکن فوتبال آمریکایی) را جستجو کرده‌اند.

پرجستجوترین فیلم‌های سینمایی از نگاه گوگل به‌ترتیب «باربی»، «اوپنهایمر»، «جوان»، «ساند آو فریدام» و «جان ویک: چپتر ۴» بوده‌اند. سریال‌های «لست آو آس»، «ونزدی»، «جینی اند جورجیا»، «وان پیس» و «کالیدوسکوپ» هم به‌ترتیب پرجستجوترین برنامه‌های تلویزیونی ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند.

در فهرست بیشترین جستجو‌های سال ۲۰۲۳، عنوان Hogwarts Legacy به‌عنوان پرجستجوترین بازی و Idol از Yoasobi به‌عنوان پرجستجوترین آهنگ معرفی شده‌اند. «شکیرا» هم پرجستجوترین خواننده ۲۰۲۳ بوده است.
در میان تیم‌های ورزشی «اینتر میامی» احتمالاً به‌خاطر حضور «لیونل مسی» پرطرفدارترین بوده است. در رتبه‌های بعدی نام تیم‌های «لس‌آنجلس لیکرز»، «النصر»، «منچستر سیتی» و «میامی هیت» دیده می‌شود.

گوگل همچنین به مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد تولد موتور جستجوی خود فهرست برترین جستجو‌های تاریخ خود را هم منتشر کرده است. این فهرست که از سال ۲۰۰۴ به‌بعد، یعنی از زمان آغاز ثبت ترند‌ها را شامل می‌شود، شامل دسته‌بندی‌های مختلفی است. برای مثال، پرجستجوترین ورزشکار جهان «کریستیانو رونالدو»، پرجستجوترین فیلم یا سریال «هری پاتر» و پرجستجوترین انیمه Naruto: Shippuden بوده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها