به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۲:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۴۴۷۶۶

۱۵ بازی متوالی بدون باخت برابر استقلال

۱۵ بازی متوالی بدون باخت برابر استقلال
گروه ورزشی: پرسپولیس باز هم در دربی نباخت تا در روز ۲۳ آذرماه رکورد بی شکستی پرسپولیس برابر استقلال به ۲۱۱۴ روز برسد.
در این ۲۱۱۴ روز پرسپولیس در ۱۵ بازی متوالی برابر استقلال بدون باخت بوده است و ناکامی‌های این تیم در ضربات پنالتی ۲ بازی براساس پروتکل فیفا در آمار باخت به حساب نمی‌آید.
این رکورد تاریخی در ۳ بازی گذشته پرسپولیس و استقلال مدام تکرار شده است و پرسپولیس رکورد قدیمی ۱۲ بازی بدون باخت خود را به ۱۳، سپس ۱۴ و حالا ۱۵ بازی ارتقا داده است. پرسپولیس درحالی امروز صاحب ۱۵ بازی بدون باخت است که در مدت ۱۵ بازی ثبت شده در این مقطع زمانی ۶ برد و ۹ مساوی داشته است و در حالی که قبل از آن تعداد بردهایش ۲۶ به ۲۱ از استقلال عقب بود، حالا به آمار ۲۷ برد برابر ۲۶ برد رسیده است. ضمن این که تساوی‌های دربی بسیار پرتعداد است و در ۴۹ بازی دو تیم برابر هم به نتیجه مساوی رسیده اند.
اگر پرسپولیس در بازی دور برگشت و احتمالا در جام حذفی برابر استقلال بازنده نشود، رکورد تاریخی این تیم در دربی به ۲۵۰۰ روز بی شکستی برابر تیم فوتبال استقلال خواهد رسید. البته در تاریخ، استقلال سابقه ۹ سال بی شکستی برابر پرسپولیس را داشته است، اما در مقطع زمانی سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۵ تنها ۵ بازی بین ۲ تیم برگزار شده و در سال‌های ۵۷، ۶۳ و ۶۴ حتی یک دربی هم بین ۲ تیم برگزار نشده است و آمار دوران بی شکستی تیم فوتبال پرسپولیس در دربی از این حیث قابل توجه و افسانه‌ای به نظر می‌رسد.
 
مرجع : طرفداری
برچسب ها: دربی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها