به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۴۵۶۷۲
هفته سیزدهم لیگ برتر ایران؛

استقلال۴ نساجی صفر/ آبی‌‌پوشان درصدر ماندند

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال تهران در هفته سیزدهم لیگ برتر نساجی مازندران را شکست داد و صدر نشین ماند.
استقلال۴ نساجی صفر/ آبی‌‌پوشان درصدر ماندند
تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نساجی مازندران در هفته سیزدهم لیگ برتر امروز سه شنبه ۲۸ آذرماه از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر صفر استقلال به پایان رسید. آرمین سهرابیان (۴۲)، امیرمهدی جان ملکی (۶۲)( گل به خودی)، آرمان رمضانی (۶۵) و سید ابوالفضل جلالی (۶۸) گلزنان این دیدار بودند.امیر محمد هوشمند و محمود قائدرحمتی از تیم فوتبال نساجی و کوین یامگا و مهرداد محمدی از تیم فوتبال استقلال توسط بیژن حیدری با کارت زرد جریمه شدند.
جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال در این دیدار از سید حسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (۷۳- جعفر سلمانی)، کوین یامگا (۸۳- سامان تورانیان)، زبیر نیک‌نفس (۴۶- سعید مهری)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، پیمان بابایی (۴۶- مهرداد محمدی) و گوستاوو بلانکو استفاده کرد.
کادر فنی تیم فوتبال نساجی مازندران هم رشید مظاهری، وحید محمدزاده (۴۶- امیر مهدی جان ملکی)، امیرمحمد هوشمند، احسان حسینی، مرصاد سیفی، صابر حردانی(۷۱- آریا برزگر)، اسماعیل بابایی (۷۱- محمدرضا ترابی)، محمود قائدرحمتی، فرشید اسماعیلی، نونو دلگادو، محمدرضا آزادی را مقابل استقلال به میدان فرستاد.
بازی در آزادی در حالی برگزار شد که دو تیم بازیکنان و نیمکت استقلالی داشتند و همین موضوع جدال دو تیم را جذاب‌تر می‌کرد. نیمه اول این دیدار پایاپای بین دو تیم دنبال می‌شد و بیشتر توپ در میانه میدان و در اختیار بازیکنان استقلال بود همین موضوع باعث شد دو تیم موقعیت‌های اندکی برای رسیدن به گل داشته باشند. روند بازی آرام پیگیری می‌شد تا اینکه صالح حردانی در دقیقه ۳۷ با یک ارسال دقیق بلانکو را صاحب موقعیت کرد که ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.
بعد از این فرصت دقیقه ۴۲ بود که آرمین سهرابیان مدافع پیش تاخته آبی‌های پایتخت ارسال زیبای ابوالفضل جلالی را به تور دروازه نساجی مازندران چسباند تا استقلال یک بر صفر از حریف خود در خانه پیش بیافتد. شاگردان نکونام پس از گل اول خود عقب نشستند که همین موضوع باعث تا نساجی فشار خود روی دروازه استقلال را زیاد کند تا گل تساوی را به ثمر برساند اما دفاع منسجم استقلال اجازه این کار را به آنها نداد.
نیمه دوم برای استقلال متفاوت بود و از همان ابتدای بازی شاگردان نکونام نساجی را تحت فشار قرار داد و حملات زیادی را روی دروازه نساجی پی‌ریزی کردند تا اینکه در دقیقه ۶۲ شوت مهرداد محمدی با برخورد به امیرمهدی جان ملکی مدافع نساجی وارد دروازه این تیم شد تا دومین گل آبی‌های پایتخت به ثبت برسد. موتور استقلالی‌ها که تازه روشن شده بود ۳ دقیقه بعد آرمان رمضانی قدر پاس زیبای مهرداد محمدی را دانست و با یک ضربه فنی و دقیق سومین گل استقلال را به نام خود ثبت کرد.
این پایان کار برای شاگردان نکونام نبود و آنها میل زیادی برای به ثمر رساندن گل داشتند که همین موضوع باعث شد تا ۳ دقیقه بعد از گل سوم، سید ابوالفضل جلالی با یک شوت زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه رسید مظاهری را فرو بریزد و استقلال ۴ بر صفر از حریف خود پیش بیافتد. در ادامه آبی‌ها که رو جلو بازی می‌کردند در تلاش بودند گل‌های بیشتری را به ثمر برسانند و چند موقعیت‌های خطرناک هم داشتند که از دست دادند. استقلال با این پیروزی ۲۸ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند و نساجی هم با شکست سنگین مقابل استقلال با ۹ امتیاز در رده ۱۵ جدول ماندگار شد.

تساوی ذوب‌آهن و فولاد به نفع پرسپولیس و ملوان
 دیدار تیم های ذوب آهن و فولاد در هفته سیزدهم لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید.
به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به قضاوت وحید زمانی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن این نفرات را در این مسابقه به میدان فرستاد: حبیب فرعباسی، امیرحسین رنگرز جدی، سید محمد قریشی، نادر محمدی، محمد جواد محمدی (۶۵- سجاد آشوری)، کمال کامیابی نیا (۶۴- پویا مختاری)، مجید علی یاری (۴۶- امید لطیفی)، فرشاد محمدی مهر (۶۹- عرفان معصومی)، علی مصلح، محمد حسین اسلامی و فردین یوسفی
تیم فوتبال فولاد با هدایت «خوان ایگناسیو مارتینز» با این نفرات وارد زمین شد: کریستوفر کنت، ساسان انصاری (۸۵- ابوالفضل موردی)، موسی کولیبالی، محمد علی‌نژاد (۵۷- سینا مریدی)، مجتبی نجاریان، شاهین توکلی، محمد آبشک (۹۰- محمدرضا غبیشاوی‌)، محمد خادمی، جفرسون باهیا، محمد عسکری (۸۵- لوکاس کاندیدو) و عادل آرغند (۵۷- گادوین منشأ)
در نیمه اول این دیدار تلاش‌های دو تیم برای گلزنی بی ثمر بود اشتباهات مکرر بازیکنان موجب شد نتوانند در امر گلزنی و خلق موقعیت موفق باشند و بازی در این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در نیمه دوم این مسابقه یاران ذوب آهن تلاش کردند با توجه به میزبانی در این مسابقه حملات خود را افزایش دهند و بتوانند دروازه تیم فولاد را باز کنند. اما اخراج فردین یوسفی در دقیقه ۶۵ کار را برای شاگردان ربیعی سخت کرد.
این تیم در ادامه کار احتیاط بیشتری را در دستور کار خود قرار داد و این بازیکنان فولاد بودند که تلاش کردند به دروازه تیم اصفهانی نزدیک شوند.
در دقیقه ۸۲ خطرناک‌ترین فرصت این مسابقه توسط سینا مریدی رقم خورد و ضربه او از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت تا در امر گلزنی ناکام بماند تا این دیدار در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد.
تیم ذوب آهن با این تساوی ۲۱ امتیازی شد و در رده ششم جدول قرار گرفت و فولاد هم با یازده امتیاز به رده دوازدهم صعود کرد.

آلومینیوم در خانه متوقف شد
دیدار تیم های فوتبال آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان با تساوی به پایان رسید.
تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان در هفته سیزدهم لیگ برتر امروز سه شنبه ۲۸ آذرماه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
در نیمه اول دیدار بین آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان جذاب و پرهیجان بود و دو تیم در نیمه اول با حملات پی در پی به روی دروازه یکدیگر سعی در باز کردن دروازه‌ها داشتند اما دفاع مستحکم دو تیم اجازه به ثمر رسیدن گل را نداد. هر دو تیم در این بازی با توجه به حساسیت پیروزی و کسب امتیاز به یکدیگر امان ندادند اما بازی در نیمه اول بدون گل به پایان رسید تا هواداران دو تیم منتظر نیمه مربیان و روند بازی باشند.
آلومینیوم و گل گهر در نیمه دوم با توجه به این که نمی‌خواستند بازنده این مسابقه باشند سرپا حمله بودند تا به گل برسند اما تفکرات سرمربیان دو تیم در نیمه دوم برهم غالب بود و به نوعی یکدیگر را خنثی کردند. گل گهر و آلومینیوم در این دیدار به ۳ امتیاز بازی نیاز داشتند تا به جمع مدعیان لیگ برسند. تعویض‌های دو مربی هم راهکاری نشد و بهترین نتیجه برای دو تیم تساوی شد. گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک هر دو ۱۸ امتیازی هستند و با توجه به تفاضل گل به ترتیب در رده هفتم و هشتم جدول لیگ برتر حضور دارند. ‌
 
برچسب ها: لیگ برتر ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها