به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۷:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۴۸۶۹۵

بیمه سلامت قلب و مغز با خوردن خرما

بیمه سلامت قلب و مغز با خوردن خرما
گروه سلامت: خرما، یکی از مغذی‌‌ترین مواد غذایی است که به‌عنوان منبع انرژی شناخته می‌‌شود. خرما از نظر ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز بسیار ارزشمند است و نقش مهمی در تامین نیازهای روزانه دارد. از آنجا که خرما قند بالایی دارد، می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند و شکر باشد و همچنین میان‌وعده مناسبی به‌خصوص در روزهای سرد است.به گزارش سلامت، در ادامه این مطلب، به 7 فایده عادت به خوردن خرما اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از:
 
1. تامین انرژی مورد نیاز
خرما حاوی انواع قندها مانند فروکتوز و ساکاروز است که منابع بسیار مهم تامین انرژی محسوب می‌شود. این خاصیت خرما به‌خصوص برای ساعات طولانی که فرد امکان غذاخوردن ندارد، منبع خوب برای تامین انرژی کاربرد دارد. قندهای موجود در خرما برای مقابله با فشار خون بالا موثر هستند.

2. بهبود گوارش
مصرف خوراکی‌های سرشار از فیبر برای حفظ سلامت ضروری است. گنجاندن خرما در رژیم غذایی به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند و در مقابله با یبوست موثر است. خوراکی‌های سرشار از فیبر مانند خرما برای حفظ سلامت روده‌ها نیز توصیه می‌شود. 

3. مقابله با کم‌خونی
خرما سرشار از مواد معدنی مانند آهن، مس و روی است. خوردن خرما برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند، توصیه می‌شود چراکه 100 گرم خرما می‌تواند 11 درصد نیاز روزانه فرد به آهن را تامین کند. 

4. افزایش توده عضلانی 
خرما حاوی اسیدهای آمینه مانند آلانین، آرژنین و... است. این اسیدهای آمینه تاثیرات متعددی در بدن دارند که از جمله آن می‌توان به کاهش فشار خون و دردهای مفصلی اشاره کرد. اسیدهای آمینه موجود در خرما به افزایش توده عضلانی نیز کمک می‌‌کنند. 

5. مقابله با تجمع چربی‌ها در بدن
مصرف منظم خرما به‌دلیل آنتی‌اکسیدان‌های فراوان جزء عادت های غذایی سالم است. کاروتنوئیدها و ترکیبات فنولیک برای مقابله با تجمع چربی‌ها در بدن به‌خصوص در عروق و تصلب شریان موثر هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها در مقابله با پیری سلولی نقش دارند و به‌خصوص در شرایط آلودگی هوا که میزان رادیکال‌های آزاد افزایش می‌یابد، مفید است. 

6. بهبود سلامت قلب و مغز
خرما یکی از بهترین منابع پتاسیم، منیزیوم،‌ فسفر و کلسیم است. حال آنکه دریافت کافی پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند و در کاهش خطر بروز سکته مغزی نقش دارد. از طرفی، خرما سرشار از ویتامین‌های گروه B است. ویتامینB6 در بهبود عملکرد مغز نقش دارد و ویتامینK نیز از بروز بیماری‌های قلبی‌-عروقی پیشگیری می‌کند. 

7. مقابله با خستگی
قندهای مفید خرما در کنار دیگر ریزمغذی‌ها در مقابله با خستگی و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. خوردن خرما در زمستان به بدن برای محافظت بهتر در برابر عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند. خرما به‌خصوص برای افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند و نیاز به انرژی در آنها افزایش پیدا می کند، توصیه می‌شود. 
برچسب ها: خرما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها