کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش ناکام اخلالگران افراطي برای تشنج در مراسم سخنرانی دكتر عارف در دانشگاه شیراز

22 خرداد 1393 ساعت 19:44

گروه سياسي: تلاش عده‌ای از افراطيون برای ایجاد تشنج و اختلال در مراسم سخنرانی محمدرضا عارف در دانشگاه شیراز ناکام ماند.


عده معدودی از حاضران در سالن فجر دانشگاه شیراز طی یک برنامه از پیش طراحی شده علیه دکتر جعفر توفیقی که به همراه محمدرضا عارف به شیراز سفر کرده است، شعارهایی سر دادند که با اعتراض و عدم همراهی دیگر دانشجویان حاضر در سالن و فرستادن صلوات‌های پی‌درپی مواجه شد.

معترضان به حضور جعفر توفیقی، در آغاز سخنرانی عارف با سر دادن شعار "صلی علی محمد، یاور رهبر آمد"، در نهایت به اعتراضات خود پایان دادند و این برنامه ادامه پیدا کرد. دانشجویان دیگر نیز با سر دادن شعارهایی نظیر "عارف زنده باد، روحانی پاینده باد" و "توفیقی دوستت داریم"، از حضور عارف و توفیقی استقبال کردند.

سايت انتخاب هم به نقل از یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز نوشت: ماه گذشته قرار بر این بود که دکتر عارف جهت سخنرانی به دانشگاه بیاید که به دلایلی لغو شد و خوشبختانه 22 خرداد موفق به برگزاری این امر در تالار فجر دانشگاه شیراز شد. سالن در ابتدا بسیار شلوغ بود و ازدحام جمعیتی در حدی بود که بسیاری ایستاده مراسم رو پیگیری می کردند (شاید نزدیک به 1200-1300 نفر).

در همان ابتدای برنامه گروهی افراطی که شاید به زحمت 20 نفر بودند شروع به شعار علیه دکتر توفیقی(که همراه دکتر عارف تشریف اورده بودند)کردند و فریاد میزدند که «توفیقی برو بیرون»، ولی با عکس العمل اکثریت دانشجویان دانشگاه مواجه شدند که شعار « توفیقی دوست داریم» زا سرمیدادند ...

با این حال این گروه خودسر همچنان به ایجاد تشنج پرداختند تا جایی که دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه پشت تریبون امدند و ضمن اشاره به سابقه انها خواستار خروج این گروه اخلالگر از مراسم شدند. گروه حاضر ساکت شده و تا سخنرانی دکتر عارف صحبتی نکردند ولی در فرازی از صحبت های دکتر عارف پیرامون اصلاحات و کمک به دولت شروع به شعار دادن کردند که عکس العمل دکتر عارف را درپی داشت که آیا شما سرکلاس هم همینگونه رفتار میکنید؟

کار و اعتراض به جایی رسید که انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه که متولی برگزاری مراسم بود به نمایندشان اجازه صحبت داد و آنها هم فقط یک سری اتهامات تکراری علیه انجمن و دکتر توفیقی مطرح کردند و اعلام کردند که هرکس با نظام اسلامی مشکل دارد، باید از ممکلت به بیرون برود.

از نکات جالب مراسم شعارهای دانشجویان در حمایت از توفیقی ، روحانی ، خاتمی و عارف بود.
گروه افراطی در نهایت با داد و بیداد سالن را ترک کردند و صندلی های سالن را هم تخریب کردند که صحنه بسیار زشتی را رقم زده بود.

گفتني اينكه، در آستانه نیمه شعبان، میلاد امام عصر(عج)با حضور دکتر محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و دکتر جعفر توفیقی رئیس هیات مدیره ،دفتر این بنیاد در شیراز افتتاح شد.
به گزارش امید، در آیین افتتاح بنیاد امید ایرانیان که برخی مدیران دولت اصلاحات استان فارس و نیز احمدرضا دستغیب نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم حضور داشتند، دکتر توفیقی رئیس هیات مدیره بنیاد طی سخنان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) با تببین فلسفه وجودی تاسیس بنیاد امید ایرانیان ،گفت:رسالت اصلی بنیاد امید ایرانیان نهادینه کردن ارزشهای بنیادین که مورد نیاز نظام می باشد است.

وی با بیان اینکه ما ادعا می کنیم که نظام جمهوری اسلامی ایران راه خودش را با موفقیت طی می کند،گفت:یکی از شعارهای اساسی بنیاد بحث اخلاق است و ما امیدواریم در بحث نهادینه کردن اخلاق در جامعه الگو باشیم. رئیس هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه بنیاد باید در ترویج و تبیین اخلاق و عقلانیت نقش داشته باشد،اظهار داشت:یکی دبگر از ماموریت های بنیاد هم افزایی نیروهااست.امکان ندارد مردم سالاری در جامعه تحقق پیدا کند مگر با آگاهی مردم. وی ادامه داد: بنیاد امید ایرانیان با همکاری با تشکل‌های همسو مطمئنا می تواند گام‌های مهمی در انجام ماموریت‌های خود بردارد.


کد مطلب: 44969

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/44969/تلاش-ناکام-اخلالگران-افراطي-تشنج-مراسم-سخنرانی-دكتر-عارف-دانشگاه-شیراز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir